recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Højttalere. SurroundSound. Bassnarkoman.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHøjttalere. SurroundSound. Bassnarkoman.

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Martin.S.C Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2007 kl. 21:01

hey.

Jeg tog ind i hifiklubben, den lokale, idag efter arbejde.

Der var et ARGON setup, et DALI (som mit ovennævnte) setup og et Podspeakers setup (minipod front, micropod bag, cinepod center og minibass sub...)

dette var stillet op i et lokale med en sharp 46" lcd skærm (irrelevant for emnet) og en denon avr1508.

Jeg hørte alle tre, og blev virkelig, virkelig, imponeret over podspeakers, langt mere end DALI højttalerne. Det troede jeg alligevel ikke.

Jeg synes podspeakers fanger alle detaljerne meget finere og "nemmere" end f.eks dali højttalerne (undlader at udtale mig om argon, det er der ingen grund til )

Jeg tror min søgen, og denne fremvisning har ledt mig frem til at jeg booker en demo i min lokale hifiklubben med følgende spændt for:

2x minipod (front)

2x micropod (bag) (skriver at jeg ønsker de skal stille minipod'er som muligt alternativ til rådighed)

1x cinepod (center)

1x BASS STATION (nummeret større end den jeg hørte.. nej.. oplevede!)

1x DENON avr2808

Redigeret af Martin.S.C - 19-Oktober-2007 kl. 21:03
Mvh MartinC

...evt tak for hjælpen :D
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2007 kl. 22:20
Min lillebror har valgt Podspeakers, dog med en midre forstærker... Kan ikke huske om det er 1507 eller 1707, og de gør det faktisk rigtig godt. Dog synte jeg, IMO, der mangler lidt bund i bassen, samt lidt detaljer. MEN, de er faktisk SLET ikke så ringe endda!!
Så kan godt forstå dit valg!

Mange hilsner
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2007 kl. 23:11

fortæl endelig hvilken receiver han har, og måske lisså vigtigt hvilken af "basserne" han har?

det er vanvittig bommelom den kan lave med fars stribede strømper..

IMO manglede der både bund i ARGON og DALI setup'et idag, også selvom alt var sat på "max" !

Mvh MartinC

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2007 kl. 08:38
Hej Martin,
Han har The drop som front, og 4 stk. micropod som baght og cinepod som center.
Kan ikke huske hvilken reciever han har, men den passer godt til hans set-up syntes jeg - altså prisen taget i betragtning, ellers havde man vel bare købt det bedste!

Han har ikke nogen sub til dem endnu, jeg syntes og har foreslået ham at se på Audio Pros All Room Sub, som lige nu fås til 1999 kr. i TP. Det er et rigtigt godt tilbud, og bedre sub fås vel ikke til de penge (koster normalt 5K, sådan ca.)!

Held og lykke med det Martin.

Mange hilsner
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos

Atlas Cables

Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Januar-2007
Point: 1019
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2007 kl. 12:51
Oprindeligt skrevet af Martin.S.C Martin.S.C skrev:

hey.

Jeg tog ind i hifiklubben, den lokale, idag efter arbejde.

Der var et ARGON setup, et DALI (som mit ovennævnte) setup og et Podspeakers setup (minipod front, micropod bag, cinepod center og minibass sub...)

dette var stillet op i et lokale med en sharp 46" lcd skærm (irrelevant for emnet) og en denon avr1508.

Jeg hørte alle tre, og blev virkelig, virkelig, imponeret over podspeakers, langt mere end DALI højttalerne. Det troede jeg alligevel ikke.

Jeg synes podspeakers fanger alle detaljerne meget finere og "nemmere" end f.eks dali højttalerne (undlader at udtale mig om argon, det er der ingen grund til )

Jeg tror min søgen, og denne fremvisning har ledt mig frem til at jeg booker en demo i min lokale hifiklubben med følgende spændt for:

2x minipod (front)

2x micropod (bag) (skriver at jeg ønsker de skal stille minipod'er som muligt alternativ til rådighed)

1x cinepod (center)

1x BASS STATION (nummeret større end den jeg hørte.. nej.. oplevede!)

1x DENON avr2808

Jeg kender ikke særlig meget til Podspeakerne,

Men hvor ligger podspeakerne kvalitets- og prismæssigt i forhold til Concept?

Du vil helt sikkert have en anden mening om Ikon eller Suite, end om Concept, som trods alt er Dali’s billigste serie.

Redigeret af -C5- - 20-Oktober-2007 kl. 18:27
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2007 kl. 13:43
Jeg er HELT enig -C5- IKON syntes jeg er nogle super HT, isæt til prisen. Men det er rigtigt, de er meget spidse og direkte i lyden - en anelse for meget til mig!
MEN, podspeakers er faktisk slet ikke så ringe som man vil gøre dem til. Mange tænker nok deres om lyden grundet designet, men deres lyd ligger faktisk ikke så langt fra IKONs mindre serier, så vidt jeg husker!!

Med venlig hilsen
De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Januar-2007
Point: 1019
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2007 kl. 18:30

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Jeg er HELT enig -C5- IKON syntes jeg er nogle super HT, isæt til prisen. Men det er rigtigt, de er meget spidse og direkte i lyden - en anelse for meget til mig!

Med venlig hilsen

Jeg var heller ikke i tvivl om at Suite var det rigtige valg til mig, grundet Ikons spidse lyd, hvor Suiten er mere afrundet og blød.

Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2007 kl. 08:24
Oprindeligt skrevet af -C5- -C5- skrev:

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Med venlig hilsen

Jeg var heller ikke i tvivl om at Suite var det rigtige valg til mig, grundet Ikons spidse lyd, hvor Suiten er mere afrundet og blød.

Kan jeg godt forstå... Jeg hørte så B&W DM601 S3, de store stativ HT, og da de var sat ned til 999 så tog jeg dem. Selvom de måske har det med at give den lidt for meget bas en gang imellem...
Men de skal skiftes ud på et tidspunkt.
Indtil videre, så skal de bare have nogle sølvkabler og så en Onkyo 805!!

Med venlig hilsen
De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2007 kl. 10:39
nogen der kan svare på om det i denne situation ville være mere "givtigt" at tage en fremmed sub, altså f.eks en B&W asw650 eller lign ?
Mvh MartinC

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2007 kl. 10:51

Oprindeligt skrevet af Martin.S.C Martin.S.C skrev:

nogen der kan svare på om det i denne situation ville være mere "givtigt" at tage en fremmed sub, altså f.eks en B&W asw650 eller lign ?

Min erfaring på området er:

En subwoofer behøver ikke matche de øvrige højttalere. Jeg vil sige nærmest tværtimod, da de bedste producenter af subs ikke laver andet.

Det man får i de dyrere subs, er mere præcis basgengivelse uden generende sideeffekter med resonans osv. Måske indbygget equalizer, auto kalibrering, fjernbetjening ect.

De gode subs kan også levere dybere og mere effektfuld bas, til at løfte film-oplevelsen. Og de kan fylde rummet bedre ud.

Nogle ender måske med 2 subs, fordi de ikke syntes det virker effektfuldt nok med én. Istedet kunne de nok have valgt en lidt dyrere og bedre model sub som den eneste, og have løftet selve lydkvaliteten samtidig.

Omvendt er det jo med subs som så meget andet. Hvis man ikke ved hvad man går glip af - så...

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2007 kl. 10:54

Altså, subben er jo en lidt mere et frit komponent i set-up´et, og behøver derfor ikke være af samme mærke.
Men lige som med HT, er det også med SUB, man skal lytte sig frem og så skal man finde ud af hvor meget man vil give.
Sidst skal man da også tænke på hvordan den vil lyde i ens set-up.

Så hvis du ikke syntes at BASS station giver nok, eller den spiller dårligt, så kan du da sagtens snuppe en anden!!

Nogle populærer SUB´er er:

XTZ www.xtz.se Det svenske svar på Dali (så vidt jeg har forstået)

Sunfire www.sunfire.com Kvalitet, halv dyr.

Velodyne www.velodyne.com MEGET kvalitet, dyr.

Audio Pro www.audiopro.com God SUB til gode penge.

REL www.rel.net/index2.htm God sub, i det lidt dyrere prisleje, men også rigtig gode til prisen!

Det var i hvert fald nogle af dem jeg tænkte på da jeg skulle have ny subwoofer. Jeg valgte Velodyne, de er dyre ja, men hold da k*** hvor spiller de godt!!

Mange hilsner

De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2007 kl. 11:32

jeg er også lidt hooked på VELODYNE, efter mange samtaler med CSN :)

de er bare lidt pebrede, især hvis man gerne vil have den der er en tand bedre end nødvendigt, hehe!

DET der gør at jeg spørger til fremmed bass, ifht bassstation er at jeg synes dens features er lidt vage ifht f.eks en B&W bass som nævnte, dens forstærker er på 100W hvor B&W som jeg nævner er på 200W. Derudover, at der er 4-6ugers lev.tid på dem.

Jeg regner med at snart blive kontaktet af hifiklubben vedr. min demo, og så må jeg lige høre om det er muligt at ønske lidt forsk. alternativer til bass-delen.

Redigeret af Martin.S.C - 21-Oktober-2007 kl. 11:33
Mvh MartinC

Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu