Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
bekker
Bruger
Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 90
|
Emne: Højttalere til Onkyo 876 Sendt: 09-August-2009 kl. 19:54 |
Hejsa,
Jeg går og overvejer at finde et par gulvhøjttalere til min Onkyo 876. Lige nu har jeg Audio Pro satelitter, med en Audio Pro subwoofer, men jeg synes afspilning af musik halter lidt.
Hvilke højttalere (gerne konkret) kunne det være en idé at kigge efter ?
Jeg har ikke noget mod at købe brugt, og et fast budget - så længe de er rimelighed i tingene 
|
 |
McClane
Bruger
Oprettet: 18-Juli-2007
Point: 74
|
Sendt: 10-August-2009 kl. 16:35 |
Hej Bekker!
Du skriver ikke meget om hvad det er du søger, eller nærmere hvad du mangler ved dit nuværende setup. Måske et budget også ville hjælpe på det.
Men jeg kan da fortælle dig at, da jeg købte min Onkyo 876 havde jeg et par gamle Dali 450. Forstærkeren gav et løft i musikkvaliteten, ifh. til min gamle Pioneer vsa-e06. Men jeg syntes stadig at jeg manglede noget, diskanten var alt for hård til min smag, og der var ikke nok sammenhæng i lyden. Jeg besluttede mig derfor til at kigge på nogle nye højttalere. Jeg har altid godt kunne lide lyden fra B&W, så jeg lånte et par DM683 i Hifi-klubben, og jeg må sige at der en verden til forskel (de ligger så også en prisklasse eller to højere end Dali'erne). Men efter at have leget rundt en hel weekend, faldt jeg virkelig for B&W'erne. De har en meget behagelig klangbalance, som jeg syntes matcher godt til Onkyo'en. Jeg købte et par, og har nu levet med dem i ca. 2 mdr. og jeg må sige at de formår stadig at give mig et stort smil på læben når jeg lytter til noget godt musik. De har en rigtig behagelig og klar mellemtone, en ganske fin diskant (som godt kan virke en smule spids til tider, men det kan muligvis også ligge i noget af det musik jeg hører), og godt med fylde i bunden. Jeg er faktisk holdt op med at bruge min sub til musik da det lyder bedre, men igen så kan det hænge lidt sammen med lytterummet. Jeg har en dobbeltstue på omkring 45 kvm. tilsammen, og det kan de sagtens spille op uden problemer. Som sagt så kender vi jo ikke dit budget, men det er ihvertfald et par højttalere du skulle gøre digselv en tjeneste at lytte til. Om ikke andet så hvad jeg har læst mig til så skulle de lidt mindre modeller også spille rigtig godt sammen med Onkyo.
Held og lykke.
|
 |
bekker
Bruger
|
Sendt: 10-August-2009 kl. 19:52 |
Hej,
Jeg går primært efter et sæt højttalere til stereo lytning (musik), men de skal også kunne indgå som front højttalere i mit 5.1 setup. Som det er nu med Audio pro satelitter og subwoofer, mangler jeg lidt "sammenhæng" i lyden.
Budgettet? Tjaa... 10K er nok omkring mit maximum - men kan det gøre for mindre penge, er det jo ikke at sige skidt til 
Jeg vil prøve at gå omkring den lokale Hifi-klubben imorgen, og se hvad de kan foreslå, samt lytte til de B&W'er du foreslår.
|
 |
Hans j
Guld medlem
Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
|
Sendt: 11-August-2009 kl. 09:32 |
KEF iQ-serien spiller ganske godt sammen med 876´eren.
|
 |
Sploink
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
|
Sendt: 11-August-2009 kl. 09:35 |
Du kan købe det sæt 683 der er til salg her på siden  Spiller rigtig god sammen
|
 |
bekker
Bruger
|
Sendt: 12-August-2009 kl. 12:58 |
Hans j skrev:
KEF iQ-serien spiller ganske godt sammen med 876´eren. |
Tak for forslaget - jeg vil prøve at se om jeg kan finde et sted at lytte dem.
|
 |
bekker
Bruger
|
Sendt: 12-August-2009 kl. 12:59 |
Sploink skrev:
Du kan købe det sæt 683 der er til salg her på siden Spiller rigtig god sammen |
Var det ikke fordi de stod i den forkerte ende af landet, var det da absolut en mulighed!
|
 |