recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Højttalere til PC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Højttalere til PC

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2016 kl. 17:31
armani thomas - har du nogensinde hørt genelecs højttalere? - det er pro studie højttalere - ikke et par cheapskate logitechs.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2013
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2016 kl. 17:45
Nej har aldrig hørt dem. Uden sub kan det vist og gøre lige meget. De spiller vel som så meget andet i prisklassen bare med mindre bas, og mere monitor agtig lyd.

Men nu har du vist heller ikke hørt de førnævnte Logitech med Dirac korrektion, med og uden korrektionen giver en verden til forskel på den slags højttalere.
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2016 kl. 20:14
Jeg er rigtig glad for mit Xtz mh-800 sæt. Jeg føler i hvert fald ikke, at de mangler noget i forhold til de 2.1 sæt jeg før har haft.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1474
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2016 kl. 02:06
At smide lydkorrektion for omkring 3.000 kr. på et sæt legetøjshøjtalere, kan vist bruges bedre!
At kalde Genelecs for fesne er langt ude! 
Der er tale om særdeles potente monitors, der bliver brugt i mange professionelle sammenhænge.
Logitech PC-højttalere lyder fint, men HiFi bliver det aldrig!
Genelecs behøver ingen sub for at lyde godt, men selvfølgelig er der grænser for, hvor langt de går ned, men da det jo er monitors, lyder de virkelig forrygende, når man sidder i den typiske afstand (sweet spot), hvor monitors er konstrueret til at blive brugt.
Det er vigtigt, at gøre sig klart, hvad man ønsker; højt lydtryk, dyb bas eller bare god lyd?
Hvis der games meget, kan en god bund, i nogle tilfælde, tilføre en ekstra dimension til oplevelsen, når der spilles for fuld hammer...

Redigeret af Supergris - 15-Juni-2016 kl. 02:44
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2016 kl. 07:37
Hvis der skal drages nogle konklusioner var det nok en fordel hvis jeg havde hørt de Genelec's, og du havde hørt Logitech'erne med Dirac ;-)
Så vidt jeg ved, bliver de Tang Band enheder i Logitech, også brugt i ganske seriøse konstruktioner rundt omkring. At Logitech så ikke har brugt så meget krudt på delefilteret er en af årsagerne til de vinder så meget på en tids/frekvens/fase/impuls korrektion som Dirac. Bare for og sætte det lidt i perspektiv, tager jeg mine Dali Lektor 3 på en hvilken som helst integreret forstærker uden Dirac, ville jeg få væsentligt dårligere lyd. Og sådan et setup ville jo rende i omkring 4000,- brugt hvert fald. Noget andet er så også, at han kan bruge korrektionen på stueanlægget, i sommerhuset, på båden osv.

Redigeret af armani-thomas - 15-Juni-2016 kl. 07:44
XTZ Divine 100.49 Aktiv delt/tri-amped. Rotel class D blokke. RMB-1565 (5x200W) til Diskant/Mellemtone (keramisk Thiel & Partner) og RB1572 (2X500W) til 4x10" Seas basser.
Til top
Faelix Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-September-2015
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Faelix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2016 kl. 12:06
Vi kan nok godt regne ud at du har købt korrektions softwaren i andet øjemed, og brugt den på dine logitechs for sjov. Men at anbefale højtalere til 400 kr og software til 3000 kr virker en anelse fjollet.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2016 kl. 12:46
Hehe ja det kan jeg godt se

Holder dog stadig fast ved det leverer god lyd til prisen. Nu er det Logitech set også Bang for The Buck, det vel produceret i millionvis og fortjenesten har nok ikke været i nærheden af typisk hi-fi grej. De 400,- er også pænt under halv nypris.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu