recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Højttalerkabler/stik - hjælp søges
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHøjttalerkabler/stik - hjælp søges

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
PellePelle Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Marts-2011
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Emne: Højttalerkabler/stik - hjælp søges
    Sendt: 17-Marts-2011 kl. 18:18
Hej,
Jeg har lige købt et nyt mini-anlæg (Samsung MM-C330), hvortil jeg vil tilslutte 2 sæt højttalere (altså 1 sæt udover dem der fulgte med det nye minianlæg).
Til dette formål har jeg købt en omskifter-boks (http://www.av-cables.dk/lydkabler/hoejttalerkabel/hoejttaler_omskifter/hoejttaleromskifter_2_vejs_3173_da.html).

Problemet er bare, at jeg lige har fået minianlægget hjem, og det sæt højttalere der følger med, bliver sluttet til anlægget med nogle stik, i stedet for blot at "klemme" ledningerne fast som man plejer.
Stikkene ser således ud:
http://www.pelle.pl/Privat/stik1.JPG
http://www.pelle.pl/Privat/stik2.JPG

Det jeg tænker på at gøre, er at klippe noget af ledningen med disse ovennævnte stik af, tilslutte stikkene til minianlægget, og den afklippede ende til omskifterboksen (altså som man plejer, med 2 afisolerede ledninger pr. højttaler).
Herefter tilslutter jeg blot de to sæt højttalere med ligeledes afisolerede højttalerkabler til omskifterboksen.

Kan jeg gøre det sådan?
For at opsummere, består min undren i om jeg blot kan afisolere de kabler der er sat stik på, og bruge dem uden stikkene?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2011 kl. 18:31
Oprindeligt skrevet af PellePelle PellePelle skrev:

Det jeg tænker på at gøre, er at klippe noget af ledningen med disse ovennævnte stik af, tilslutte stikkene til minianlægget, og den afklippede ende til omskifterboksen (altså som man plejer, med 2 afisolerede ledninger pr. højttaler).
Herefter tilslutter jeg blot de to sæt højttalere med ligeledes afisolerede højttalerkabler til omskifterboksen.

Kan jeg gøre det sådan?
 
 
  Ja hvorfor i al verden skulle du dog ikke kunne gøre det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
PellePelle Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Marts-2011
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2011 kl. 12:33
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Oprindeligt skrevet af PellePelle PellePelle skrev:

Det jeg tænker på at gøre, er at klippe noget af ledningen med disse ovennævnte stik af, tilslutte stikkene til minianlægget, og den afklippede ende til omskifterboksen (altså som man plejer, med 2 afisolerede ledninger pr. højttaler).
Herefter tilslutter jeg blot de to sæt højttalere med ligeledes afisolerede højttalerkabler til omskifterboksen.

Kan jeg gøre det sådan?
 
 
  Ja hvorfor i al verden skulle du dog ikke kunne gøre det.


Det kunne være at kablerne skulle bruge stikkene, eller at det var en speciel slags kabel?
Til top
mfhansen82 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2011
Sted: Kbh, Danmark
Status: Offline
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2011 kl. 14:41
Oprindeligt skrevet af PellePelle PellePelle skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Oprindeligt skrevet af PellePelle PellePelle skrev:

Det jeg tænker på at gøre, er at klippe noget af ledningen med disse ovennævnte stik af, tilslutte stikkene til minianlægget, og den afklippede ende til omskifterboksen (altså som man plejer, med 2 afisolerede ledninger pr. højttaler).
Herefter tilslutter jeg blot de to sæt højttalere med ligeledes afisolerede højttalerkabler til omskifterboksen.

Kan jeg gøre det sådan?
 
 
  Ja hvorfor i al verden skulle du dog ikke kunne gøre det.


Det kunne være at kablerne skulle bruge stikkene, eller at det var en speciel slags kabel?
Hehe. Jeg kender godt fornemmelse. Men du kan roligt pille stikkene af. Skulle du få brug for at sætte dem på igen, kan det lade sig gøre. Og skulle du gå i stykker, kan de findes forholdsvis billigt. Wink

Redigeret af mfhansen82 - 18-Marts-2011 kl. 14:42
Mvh
Michael Hansen

Sony KDL-32V5500 | Sony STR-DH700 | Sony BDP-S360 | Sony CDP-XB920 QS
------------------------
Dali Basis 100 sub | Dali Lektor 6 front | Jamo A3Cen center | Jamo Sat300II surround
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu