recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Højttalerkabler til hjemmebio?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Højttalerkabler til hjemmebio?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Højttalerkabler til hjemmebio?
    Sendt: 23-Februar-2015 kl. 12:54
Hvad bruger I af kabler (gerne med links)?
Det er vel ikke nødvendigt med en skyhøj meterpris, det er jo ikke HiFi
Har nu ikke tænkt mig at købe billige kabler
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2015 kl. 13:15
Jem og fix samt harald nyborg har gode og billige kabler .

Nogle vil måske mene noget andet. Og så er krigen i gang ;-)
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Point: 1155
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2015 kl. 13:50
Jeg bruger disse til fronter

Disse til bagkanaler

Ikke fordi jeg tror at det gør en forskel men jeg havde bare det 4mm2 liggende
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2015 kl. 15:44
haralds det tykkeste eller jem og fix det tykkeste er rigtig godt. jeg bruger det til hele biffen, og jeg bruger det også til mit stereo setup. og der er ikke forskel på dyre kabler og billige kabler!

åben den dyreste højtaler du kan finde og du vil finde ud af de bruger helt almindelig højtaler ledning som det du kan købe i de 2 nævnte butikker. selv gjorde jeg det med en højtaler til 500.000 k. og fandt det korrekt!

så alt det op reklamerede fis med at dyre kabler giver bedre lyd, tror jeg ikke på!  
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2015 kl. 15:57
Oprindeligt skrevet af jacobthor91 jacobthor91 skrev:

haralds det tykkeste eller jem og fix det tykkeste er rigtig godt. 
Jem&Fix vejer meget mindre end tilsvarende fra Harald (2,5mm2), og spændingsfald er ca. 3 gange så stort på Jem&Fix udgave
Har selv købt begge slags, og målt/sammenlignet spændingsfald med en konstant DC strøm. Wink
Går ud fra at Jem&Fix er aluminium med kobberbelægning, ud fra vægt og udseende.

Om man kan høre forskel? Jeg vil ikke umiddelbart være i stand til det.  LOL

Mvh. JørgenT

Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2015 kl. 15:57

haralds det tykkeste eller jem og fix det tykkeste er rigtig godt. jeg bruger det til hele biffen, og jeg bruger det også til mit stereo setup. og der er ikke forskel på dyre kabler og billige kabler!

åben den dyreste højtaler du kan finde og du vil finde ud af de bruger helt almindelig højtaler ledning som det du kan købe i de 2 nævnte butikker. selv gjorde jeg det med en højtaler til 500.000 k. og fandt det korrekt!

så alt det op reklamerede fis med at dyre kabler giver bedre lyd, tror jeg ikke på!  

Så skulle du næsten have lov til, at komme forbi og åbne en B&W højttaler. Så vil du finde ud af, at din påstand ikke holder vand.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2015 kl. 16:02
det gør det så på focal grande utopia EM. hvad B&W gør kan jeg ikke sige, men tror ikke på at deres indmad er af samme kvalitet som de DYRE højttaler kabler. 
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2015 kl. 17:45
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Så skulle du næsten have lov til, at komme forbi og åbne en B&W højttaler. Så vil du finde ud af, at din påstand ikke holder vand.
Et billede ville være rigtig overbevisende, og oplysende.
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.

En audiofil har musik for at høre sit anlæg.
Til top
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Maj-2005
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2015 kl. 23:27
Jeg har også set hvordan der fra højttaler terminaler og skillefiltre ledes videre med hestehår af kobber til enhederne. Så jeg giver heller ikke meget for store tykke dyre kabler :)
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Point: 1499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér len61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2015 kl. 00:30
Uden at vide specielt meget om det (har dog osse set i forstærkere hvor brugt mindre ledere internt til terminaler end 1½#), så vil tro at det har noget med længde og kvadrat i forhold til watt osv. da det vel er varme der er hæmmeren af signalet. (selvfølgelig osse noget med modstand i materialet Kobber/sølv osv.) 

Redigeret af len61 - 24-Februar-2015 kl. 00:33
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
Flemming K. Jensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 25-April-2014
Sted: Denmark
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming K. Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2015 kl. 01:50
Jeg bruger denne til fronthøjtalerne og centerhøjtaleren:

Er sat til Denon AVR-X2100 forstærker og nogle gamle Jamo Concert V hørtaler med bananaplugs. 
Det virker perfekt.

Mvh
Flemming

Redigeret af Flemming K. Jensen - 24-Februar-2015 kl. 01:53
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19746
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2015 kl. 06:05
Virker de mere eller mindre perfekt end de 2,5mm2 man kan købe i en 25 meter rulle til 189 kroner i Harald Nyborg?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu