|
Højttalerkabler til hjemmebio? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6360 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-Februar-2015 kl. 12:54 |
|
Hvad bruger I af kabler (gerne med links)?
Det er vel ikke nødvendigt med en skyhøj meterpris, det er jo ikke HiFi ![]() Har nu ikke tænkt mig at købe billige kabler |
||
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
||
![]() |
||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7228 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jem og fix samt harald nyborg har gode og billige kabler .
Nogle vil måske mene noget andet. Og så er krigen i gang ;-) |
||
![]() |
||
Berdel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1155 |
|
Jeg bruger disse til fronter
Disse til bagkanaler Ikke fordi jeg tror at det gør en forskel men jeg havde bare det 4mm2 liggende
|
||
![]() |
||
jacobthor91 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-September-2012 Sted: ikast, danmark Status: Offline Point: 673 |
|
haralds det tykkeste eller jem og fix det tykkeste er rigtig godt. jeg bruger det til hele biffen, og jeg bruger det også til mit stereo setup. og der er ikke forskel på dyre kabler og billige kabler!
åben den dyreste højtaler du kan finde og du vil finde ud af de bruger helt almindelig højtaler ledning som det du kan købe i de 2 nævnte butikker. selv gjorde jeg det med en højtaler til 500.000 k. og fandt det korrekt! så alt det op reklamerede fis med at dyre kabler giver bedre lyd, tror jeg ikke på!
|
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5357 |
|
Har selv købt begge slags, og målt/sammenlignet spændingsfald med en konstant DC strøm. ![]() Går ud fra at Jem&Fix er aluminium med kobberbelægning, ud fra vægt og udseende. Om man kan høre forskel? Jeg vil ikke umiddelbart være i stand til det. ![]() Mvh. JørgenT |
||
![]() |
||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
|
Så skulle du næsten have lov til, at komme forbi og åbne en B&W højttaler. Så vil du finde ud af, at din påstand ikke holder vand. |
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||
![]() |
||
jacobthor91 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-September-2012 Sted: ikast, danmark Status: Offline Point: 673 |
|
det gør det så på focal grande utopia EM. hvad B&W gør kan jeg ikke sige, men tror ikke på at deres indmad er af samme kvalitet som de DYRE højttaler kabler.
|
||
![]() |
||
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
|
Et billede ville være rigtig overbevisende, og oplysende.
|
||
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
||
![]() |
||
bleze ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Maj-2005 Status: Offline Point: 491 |
|
Jeg har også set hvordan der fra højttaler terminaler og skillefiltre ledes videre med hestehår af kobber til enhederne. Så jeg giver heller ikke meget for store tykke dyre kabler :)
|
||
![]() |
||
len61 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Januar-2007 Sted: Ama'r Status: Offline Point: 1499 |
|
Uden at vide specielt meget om det (har dog osse set i forstærkere hvor brugt mindre ledere internt til terminaler end 1½#), så vil tro at det har noget med længde og kvadrat i forhold til watt osv. da det vel er varme der er hæmmeren af signalet. (selvfølgelig osse noget med modstand i materialet Kobber/sølv osv.)
Redigeret af len61 - 24-Februar-2015 kl. 00:33 |
||
Lauri Törni/Larry Thorne
Soldier under 3 Flag's |
||
![]() |
||
Flemming K. Jensen ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-April-2014 Sted: Denmark Status: Offline Point: 37 |
|
Jeg bruger denne til fronthøjtalerne og centerhøjtaleren:
Er sat til Denon AVR-X2100 forstærker og nogle gamle Jamo Concert V hørtaler med bananaplugs. Det virker perfekt. Mvh Flemming
Redigeret af Flemming K. Jensen - 24-Februar-2015 kl. 01:53 |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19746 |
|
Virker de mere eller mindre perfekt end de 2,5mm2 man kan købe i en 25 meter rulle til 189 kroner i Harald Nyborg?
Klaus |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |