recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Højttalerkabler til hjemmebio?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Højttalerkabler til hjemmebio?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4468
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2015 kl. 07:16
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Det er vel ikke nødvendigt med en skyhøj meterpris, det er jo ikke HiFi
Hvis det ikke er nødvendigt til bio, hvorfor skulle det så være nødvendigt til "hifi"?
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2015 kl. 08:50
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af jacobthor91 jacobthor91 skrev:

haralds det tykkeste eller jem og fix det tykkeste er rigtig godt. jeg bruger det til hele biffen, og jeg bruger det også til mit stereo setup. og der er ikke forskel på dyre kabler og billige kabler!

åben den dyreste højtaler du kan finde og du vil finde ud af de bruger helt almindelig højtaler ledning som det du kan købe i de 2 nævnte butikker. selv gjorde jeg det med en højtaler til 500.000 k. og fandt det korrekt!

så alt det op reklamerede fis med at dyre kabler giver bedre lyd, tror jeg ikke på!  

Så skulle du næsten have lov til, at komme forbi og åbne en B&W højttaler. Så vil du finde ud af, at din påstand ikke holder vand.

Et billede ville være rigtig overbevisende, og oplysende.

Til oplysning bruger B&W Van Den Hul kabler i højttalerne, og alt efter enhedens "effektbehov", er de i forskellig kvadrat.
Så udmeldingen om, at uanset højttalerens pris, bliver der bare brugt kabel som kan købes i J&F eller HN, den holder ikke vand. Der kan ikke købes Van Den Hul kabler i de førnævnte butikker.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2013
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2015 kl. 09:04
" Hvis det ikke er nødvendigt til bio, hvorfor skulle det så være nødvendigt til "hifi"? "

På de fineste "High end" højttalere, med diamant/keramik/beryllium og hvad de nu ellers bruger, der står og spiller noget ultra højopløst velindspillet klassisk musik, er det i forvejen (for mig) utroligt svært og høre forskel på kabler. Hvis det så lige skal igennem en PA forstærker, og en 15" JBL mellemtone(bare et helt tilfældig eksempel), et diskant horn, og vi så lige klasker en ordentlig omgang Transformers på som clipper halvdelen af filmen, tror jeg ikke ligefrem det bliver nemmere. Kan dog være jeg tager fejl. Når der lyttes til musik kan hjernen også koncentrere sig 100% på lyden, ved film film skulle det meste af koncentrationen gerne gå til filmens handling i stedet, ellers lever man sig ikke nok ind i filmen, og så syntes jeg formålet med film går lidt af fløjten.

Redigeret af armani-thomas - 24-Februar-2015 kl. 09:23
Til top
Jonas Baadsgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Allerød
Point: 475
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2015 kl. 09:05
Har for nyligt skiftet grej. Havde før lækkert udseende van den Hul kabler til 199 kr pr meter. Forsølvet osv osv.
Indkøbte 6 meter Audioquest Biwire kabel til 55 kr pr meter. Det spiller perfekt og er i mindst lige så god kvalitet...
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu