recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HK AVR-255 vs Onkyo 606
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHK AVR-255 vs Onkyo 606

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Marqzen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Marts-2007
Status: Offline
Point: 438
Direkte link til dette indlæg Emne: HK AVR-255 vs Onkyo 606
    Sendt: 22-Januar-2009 kl. 11:23

Hejsa...

Jeg ser lidt på disse to og vil nok gerne snart købe. Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt fra folk kender lidt til sagerne.

HK er lidt dyrere og i manges øjne lidt pænere. Men er den bedre?

HK: http://www.dustinhome.dk/pd_5010150951.aspx

Onkyo: http://www.dustinhome.dk/pd_5010141328.aspx

Det skal siges et jeg gerne skulle kunne bruge den både til musik og film, med nogenlunde lige vægtning. Derudover er jeg ikke en der spiller specielt højt, og af rummet det skal være i er ca. 5x7m

Tak!

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2009 kl. 12:22
de har forskellig lyd, så ved ikke om man kan sige en avr255 er bedre. havde en avr255 og den skal have en firmware opdatering før den virker ordenligt. en avr255 har en rigtig krafig strømforsyning, så den kan
trække nogle ordentlige højtaler. Har en selv en onkyo 806 nu.
derfor ved jeg at de lyder forskelligt. selvom der er stor forskel på en
606 og 806. Problemet er at ikke mange har dem begge to hjemme, så
du kan hører dem. Men 606 leveres klar til brug og havde nok selv valgt den. 

Til top
Marqzen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2009 kl. 12:35

Tak. Fedt med en tilbagemelding!

Jeg kan se at HK'eren har 1080p scaling, modsat 1080i til Onkyoen. Er det relevant? Eller er det som oftest pladskærmens scaler man benytter? (har endnu ikke en fladskærm).

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2009 kl. 12:55

Man kan nok også bedre sammenligne en avr255 og en 706 og den har 1080p. Men kører selv hdmi pass through, så bruger ikke scaleren.
lige nu sidder den direkte i mit tv, men min blueray kører hdmi pass through. Den dvdafspiller jeg har er bedre til det arbejde end forskærkeren er. du skal op i en onkyo 876, før der sidder en ordentlig scaler. Ved blueray skal du ikke bruge nogen scaler.
så det er ikke udfra hvilken scaler du skal vælge.

Til top
Susperia Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Sted: Odense
Point: 708
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2009 kl. 13:20

Det som jeg ser som det største minus ved avr255 er at du ikke kan lave pass through som xcardman gør med sin 806. det er en af de ting der gør at jeg overvejer at gå af med min.

Men skulle jeg vælge imellem onkyo 606 og avr 255 var der ingen tvivl om at det blev den jeg har nu.

jeg ville ikke gå længere ned end 806. Jeg overvejer selv en onkyo 876.

Til top
Marqzen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2009 kl. 13:28
Oprindeligt skrevet af Susperia Susperia skrev:

Det som jeg ser som det største minus ved avr255 er at du ikke kan lave pass through som xcardman gør med sin 806. det er en af de ting der gør at jeg overvejer at gå af med min.

Men skulle jeg vælge imellem onkyo 606 og avr 255 var der ingen tvivl om at det blev den jeg har nu.

jeg ville ikke gå længere ned end 806. Jeg overvejer selv en onkyo 876.

Hvad er det der gør du ville vælge 255 frem for 606? På hvad punkter er den bedre?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2009 kl. 13:43

Avr255 er noget kraftigere, nu siger du godt nok at du ikke spiller højt. Men jeg spiller højt og har gulv højtalere sat til, og den mangler aldrig krafter.

Avr255 spiller rigtig godt efter den opdatering som Xcardman skriver om.

men nu skrev jeg også hvad jeg personligt ville vælge udfra at du kun har onkyo 606 og avr 255 at vælge imellem. som jeg skrev ville jeg ikke vælge mindre end 806.

Til top
Marqzen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2009 kl. 14:03

Hvordan foregår sådan en firmware opdatering, og hvad gør den opdatering mere specifikt?

[edit] Nevermind. Fandt en PDF... Ved dog ikke om den siger noget om HVAD der opdateres. Men i hvert fald hvordan.

Redigeret af Marqzen - 22-Januar-2009 kl. 14:07
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2009 kl. 14:15

Den retter en del fejl der var i starten. Den ting som jeg var meget utilfreds med i starten var at når jeg hørte 2 ch stereo manglede der bas, den var meget flad i lyden. men efter den opdatering mangler den slet ikke bas. og så var der et andet problem med lyd i menuen på ps3 som også blev rettet.

men dem dustinhome får hjem er nok så nye at de har den nye firmware på, der kommer godt nok snart en ny, måske i feb.

Min har en anden fejl som de nye heller ikke har, det er at den kommer med en tigge lyd, men der skal jeg have den ind til H/K hvor de skal sætte en kondensator på for at stoppe den tigge lyd.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu