recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hælp til alternativ placering af front højtalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hælp til alternativ placering af front højtalere

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2014 kl. 21:34
Oprindeligt skrevet af ziphnor ziphnor skrev:

Ville bare lige vende tilbage og sige at jeg fandt en løsning. Det lykkedes mig at placere højtalerne på siden/neden under som man plejer uden at det ser for voldsomt ud. Det gjorde jeg ved at benytte polycarbonat "glas" plader (ala plexiglas) til at lave et hjemmelavet højtaler beslag. Fordi beslagene er gennemsigtige virker det faktisk en smule mindre overvældende end med de originale Pioneer højtalere.

Pladerne i siden benytter de samme huller som de originale højtalere, mens den nederste plade benytter de huller der er beregnet til den originale tv fod. Pladerne kostede ca. 500kr, men jeg valgte at få dem skåret, hvilket kostede +500kr. Dertil kommer ca. 150kr af diverse skruer og dimser :) Ikke super billigt, men det ser tilgengæld rigtig godt ud.

Samlet set nåede vægten på beslaget op på ~65kg (den skulle kunne klare 70kg), men det virker nu meget stabilt.

Det er lidt svært at forestille sig. Kan du ikke lægge et billede op?
Til top
ziphnor Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Juni-2005
Sted: Denmark
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ziphnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2014 kl. 19:21
Her er et (ikke særlig godt) billede af ophænget (ignorer venligst det midlertidige kabel kaos :)

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2014 kl. 20:10
Og det ser jo ikkke så dumt ud. Har selv mine TV højttalere hængende midtfor på hver side, og det gir en god lyd.

Plexiglas løsningen er måske det letteste, men et par metalbeslag ud for hver højttaler er usynlige.

Redigeret af Kampus - 25-Marts-2014 kl. 20:12
Til top
ziphnor Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Juni-2005
Sted: Denmark
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ziphnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2014 kl. 22:51
Et par speciallavede metalbeslag var bestemt også en mulighed, men placeringen af monteringshullerne i tv'et ville have gjort det besværligt (de sidder meget højt og meget lavt).

Det gode ved plexiglas (det er faktisk polycarbonat der er anvendt, som er langt stærkere, men kun fordi jeg kom til at bestille det forkerte) er at det ser ud til at være med vilje at man kan se det :) 
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu