recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hælp til hjemmebiograf
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethælp til hjemmebiograf

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Direkte link til dette indlæg Emne: hælp til hjemmebiograf
    Sendt: 04-November-2007 kl. 15:31

skal igang med min mini bio og jeg har ikke det største budget at gøre godt med, men mit tv bliver pana px70 42" (jeg sidder 2,5m fra skærmen)

så skal jeg have noget surround, har kigget på disse 2:

http://www.cinemagic.dk/shop/panasonic-sc-ht855-3229p.html da jeg helst vil have 2 gulv og 2 loft højtalre

http://www.godpris.dk/shop/default.asp

har os fået af vide at man skal have en receiver og der har jeg kigget på denne: http://cinemagic.dk/shop/harman-kardon-avr-3261p.html

da der os må være lidt design i det. men min mor siger at hvis jeg skal have en receiver skal jeg vide hva den gør og bruges til,  så tænkte på om nogle kunne give mig et kort kursus i en receivers virkning

der må gerne komme med forbedringer men som sagt et budgetet ikke så stort, så!

tak på forhånd

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2007 kl. 15:38

En Reciver. Jammen halloooooo. Det er en forstærker (Stereo eller 5.1) og en Radiomodtager.  

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2007 kl. 15:42
ok, men har set bag på en receiver og der er vildt meget, hva bruger man alle de indgange til?
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2007 kl. 15:45
Yes, en reciever er bare en forstærker med indbygget radio. Den kan så være surround eller stereo.
Men så vidt jeg kan se, så skal du have en surround...

Men hvis jeg var dig, så ville jeg tage en Onkyo reciever. Den koster mindre eller det samme som H/K du har fundet, men den giver en meget bedre ydelse.
IMO er der INGEN der slår en Onkyo 605 til prisen.

Så skal du bare have nogle højtalere, det handler jo primært om design og lyd. For der er virkelig STOR forskel i lyden der kommer ud af højtalerne.
Du kunne jo som du skriver, starte med at købe de to gulvhøjtalere og en god center. Så kan du afspille alt i stereo, og så kan du senere hen udvide med sub og baghøjtalere!

Bare et forslag!

Men hvis du vil spare penge, så bestil din Onkyo eller anden reciever i Tyskland, der er de MEGET billigere!

Med venlig hilsen

De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2007 kl. 15:48

Oprindeligt skrevet af friedel friedel skrev:

ok, men har set bag på en receiver og der er vildt meget, hva bruger man alle de indgange til?

Man bruger dem til DVD,CD,TV, STBer,spillekonsoller, PC,MP3. Uanset er der altid for få af dem.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
djdakar Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-November-2006
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2007 kl. 15:53

Hvis du beslutter dig for at købe et "surround-sæt" - som det første du selv foreslår, slipper du for "receiveren", da den er indbygget i sættet. Som begyndersæt vil jeg anbefale at du begiver dig ud i Philips eller Samsung - de laver nogle gode komplette sæt, med front, center, bag og sub + forstærker, til ret gode priser.

Jeg har selv Samsung HT-X 250 R:

http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber= 1209560100

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2007 kl. 16:01
Hej Freidel,
Ja en reciever er hjernen og hjertet i din opsætning. Den skal styre alle højtalerne, og sende lyden ud til dem. Den skal samtidig modtage lyden (og hvis den er avanceret også billedet) fra alle dine komponenter, f.eks. DVD, PS3, Xbox 360 osv.
Lyden sender den så til dine højtalere. Du skal bare være opmærksom på at hvis du vil have den nye HD lyd, så skal der være HDMI 1.3 indgange som minimum.
Hvis den er avanceret og også tager imod billede signaler, så samler den alle ledningerne fra dine apparater, og så kun behøver et HDMI stik til dit fjernsyn!

Med venlig hilsen
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos

Atlas Cables

Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2007 kl. 16:07
må indrømme det virker forvirende, men hvis jeg nu købte en onyko 605, er der det der hdmi 1,3 i det og hva er det der gør at den er bedre en hk'en da jeg synes at hk'en er virkelig flot
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2007 kl. 16:09
Oprindeligt skrevet af djdakar djdakar skrev:

Hvis du beslutter dig for at købe et "surround-sæt" - som det første du selv foreslår, slipper du for "receiveren", da den er indbygget i sættet. Som begyndersæt vil jeg anbefale at du begiver dig ud i Philips eller Samsung - de laver nogle gode komplette sæt, med front, center, bag og sub + forstærker, til ret gode priser.

Jeg har selv Samsung HT-X 250 R:

http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber= 1209560100

tror ikke jeg vil købe dette da jeg helst vil have 2 gulvhøjtalere, og så vil jeg nu hellere købe lidt ad gangen og så bare have tålmodighed, (rom blev jo ikke bygget på en dag)

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2007 kl. 16:19
Jeg syntes at onkyo leverer en rigtig god lyd, og har en masse features til prisen. Den er gennemtestet af folk herinde og alle har været glade for deres Onkyo 605. Den har vundet flere priser i år, og den har fået RIGTIG gode anmeldelser i div. fora og anerkendte blade.
Samtidig er den billigere end H/K´eren:

http://www.pricerunner.dk/pl/97-954468/Receivere/Onkyo-TX-SR 605-Sammenlign-Priser?sort=3

I Tyskland er den endnu billigere.

Hvis du køber den hos CSN-teknik, aka. Christian, kan det godt være du må slippe lidt mere. Tilgengæld får du en kundeservice ud over alle grænser. Han kommer med den og sætter den op, og han går ikke før det spiller (og han ved MEGET mere end Peter fra Leasy ).
Jeg har brugt han meget vedr. hjælp og knowhow. Han vil garanteret hjælpe dig hvis du tager kontakt til ham!!
De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2007 kl. 17:19
hva skal ham cristian have, for det lyder fristende, så skal jeg jo bare have, noget  surround, og hva siger du til de link jeg har lavet simon, og skal siges at jeg helst vil købe en højtalerpakke
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2007 kl. 17:47

Hej freidel,
Har sendt dig en PM. Jeg ved ikke hvad han tager for en, men prøv at tage kontakt til ham!

www.csn-teknik.dk

Hvad havde du tænkt på med højtalerpakke? Hvad er dine krav, hvad må de koste osv.?

Med venlig hilsen

De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu