recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hmm BURN-IN på PANA TH-42PV60
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethmm BURN-IN på PANA TH-42PV60

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
iceman24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 938
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2007 kl. 11:16
okay jeg synes bare ikke det er meget der skal til så for at få burn-in den kanal hvor jeg kan se logoet fra et stort N så vi ca. i 2 timer derefter så jeg  koncert dvd'er i 2 timer men  hvis jeg går tæt på skærmen kan jeg godt fornemme N stadig ikke meget men det er der ....
Til top
enand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2006
Status: Offline
Point: 819
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2007 kl. 11:21

Hej Iceman

Nej, det modsiger jo de mange erfaringer der efterhånden er for, at Pana'en er stort set ud over indbrændingsproblemer. Derfor er det jo lidt interessant. Hvor længe har det kørt, og med hvilken indstilling for lys og kontrast?

Mvh.

 

Til top
iceman24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 938
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2007 kl. 11:26
lys og kontrast ca 40 % har haft tv'et mindre end 1 uge... tv'et kører meget hver dag ca  8-10 timer

jeg kan kun se det når jeg går tæt på... men er nu ved at blive en smule små nervøs for det...
Til top
troelsit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2006
Status: Offline
Point: 910
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2007 kl. 11:29

Jeg er 99,9% sikker på det IKKE er burn-in.

Jeg har også tidligere set at "aftrykket" fra det tidligere billede kan være der når man tænder tv'et på senere tidspunkt - men jeg vil stadig kalde det retention.

Hvis bare du venter lidt så er alt i sin fineste orden igen



Redigeret af troelsit - 11-Januar-2007 kl. 11:29
Til top
Jilted Ace Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2007 kl. 11:37
Tjaaa... Jeg har haft mit en måned, og ser også retention ofte, men det er
INDTIL VIDERE forsvundet igen kort tid efter...! :)
Best Regards. Sir Jilted Ace Himself
Til top
enand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2006
Status: Offline
Point: 819
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2007 kl. 11:39

Og jeg er ikke enig. Retention har en anden årsag end burnin (som jeg ikke lige kan huske), som gør, at det er meget forbigående.

Det er jo så meget nyt, dit fjernsyn. Jeg tror ikke du skal være nervøs. Mit gæt vil være, at hvis du kører break-in cd'en en nats tid, eller mens du er på arbejde en dag, med lys og kontrast på 60 - 70 %, vil det være væk og ikke komme igen. Det var i hvert fald hvad jeg gjorde til en start, og jeg har aldrig haft problemet. Og det siger mange erfaringer herinde osse.

Mvh.

 

Til top
iceman24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 938
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2007 kl. 12:49
[QUOTE=enand]

Og jeg er ikke enig. Retention har en anden årsag end burnin (som jeg ikke lige kan huske), som gør, at det er meget forbigående.

Det er jo så meget nyt, dit fjernsyn. Jeg tror ikke du skal være nervøs. Mit gæt vil være, at hvis du kører break-in cd'en en nats tid, eller mens du er på arbejde en dag, med lys og kontrast på 60 - 70 %, vil det være væk og ikke komme igen. Det var i hvert fald hvad jeg gjorde til en start, og jeg har aldrig haft problemet. Og det siger mange erfaringer herinde osse.

Mvh.

[\QUOTE]

hej jeg håber heller ikke der er noget galt...

forleden da jeg først opdagede det kørte jeg Break-in dvd'en i 1,5 timer og næste morgen da jeg tændte plasmaen var det HELT VÆK og de første to dage jeg havde plasmaen kørte jeg BREAK-IN DVD'en hver nat i 6-7 timer...

og sidste gang jeg kørte BREAK-IN DVD'en så havde jeg kontrast og lys på 80% ca. det var så kun 1,5 timer den kørte

kan det have noget at gøre at tv'et kører i mange timer i træk hver dag hos os men på forskellige kanaler og dvd film ??

 

 

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12238
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2007 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af enand enand skrev:

Det vil jeg tro. Og du kan "fjerne" det ved at køre sne, breakincd eller hvad som helst andet, der giver en ensartet flade. h. 



Sne giver jo lige præcis ikke en ensartert flade, det giver en masse hurtig bevægelse. Det er derfor at en break-in DVD, som den man kan hente her, ikke er perfekt til formålet, om det så er noget retention eller mild burn-in man vil have væk.
Til top
troelsit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2006
Status: Offline
Point: 910
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2007 kl. 15:44

Jeg har aldrig kørt nogen form for sne eller break-in....

Jeg har tilmed haft nogle forglemmelser de første gange jeg så DVD fordi jeg ikke vidste indstillinger skulle sættes for alle TV'ets indgange.

Jeg så bl.a. en helaftensfilm med sorte bjælker (med fabriksindstillinger) - dvs. kontrast på 95% - mens TV'et var <20 timer gammelt.

Det eneste jeg så var en anelse retention - ikke skyggen af burn-in.

Derfor er min påstand at fænomenet er hyped op på et latterligt niveau. Men klart folk er nervøse da det jo er en dyr investering, men lad nu være med at gå i panik fordi LCD-fanatikere konstant bringer emnet på banen



Redigeret af troelsit - 11-Januar-2007 kl. 15:45
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2007 kl. 15:47
Oprindeligt skrevet af troelsit troelsit skrev:


Derfor er min påstand at fænomenet er hyped op på et latterligt niveau. Men klart folk er nervøse da det jo er en dyr investering, men lad nu være med at gå i panik fordi LCD-fanatikere konstant bringer emnet på banen

Hej!

Jeg er 100%enig i ovenstående.

lrev

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
iceman24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 938
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2007 kl. 16:16
Oprindeligt skrevet af lrev lrev skrev:

Oprindeligt skrevet af troelsit troelsit skrev:


Derfor er min påstand at fænomenet er hyped op på et latterligt niveau. Men klart folk er nervøse da det jo er en dyr investering, men lad nu være med at gå i panik fordi LCD-fanatikere konstant bringer emnet på banen

Hej!

Jeg er 100%enig i ovenstående.

lrev



jaa nu er det jeg så på skærmen i morges RENTATION gået væk efter min kæreste har set lidt fjernsyn... så det er nok bare mig der er over nervøs
Til top
enand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2006
Status: Offline
Point: 819
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2007 kl. 21:25

[/QUOTE]

Sne giver jo lige præcis ikke en ensartert flade, det giver en masse hurtig bevægelse. Det er derfor at en break-in DVD, som den man kan hente her, ikke er perfekt til formålet, om det så er noget retention eller mild burn-in man vil have væk.
[/QUOTE]

Bevægelse mellem sorte og hvide prikker. Det vil den enkelte pixel over tid "se" som ensartet grå. Pixeler kender sådan set ikke til bevægelse, men kun til tænd/sluk.

Mvh.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu