recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hænger dit fladskærms tv på væggen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHænger dit fladskærms tv på væggen

Besvar Besvar Side  <1234 8>
Afstemningsspørgsmål: Hænger dit fladskærms tv på væggen
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
135 [67.50%]
63 [31.50%]
2 [1.00%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19815
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2010 kl. 23:04
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Mine står på tv-bordet. I stuen er det fordi jeg ikke rigtigt tør at hænge et 50" plasma tv op i væggen, har hverken beton eller murstensvæg men derimod nogle hule sten hvor der sidder en spånplade uden på

Jeg har hængt mit op på en gipsvæg, spånplade er stærkere.

Fandt gipsplugs, der kan bære 17 kg stykket og brugte 6 til beslaget, så jeg er ganske rolig......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2010 kl. 23:07
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Mine står på tv-bordet. I stuen er det fordi jeg ikke rigtigt tør at hænge et 50" plasma tv op i væggen, har hverken beton eller murstensvæg men derimod nogle hule sten hvor der sidder en spånplade uden på

Jeg har hængt mit op på en gipsvæg, spånplade er stærkere.

Fandt gipsplugs, der kan bære 17 kg stykket og brugte 6 til beslaget, så jeg er ganske rolig......

Klaus

Er bare ikke helt sikker på hvor godt den spånplade er fastgjort i de elendige sten/blokke i væggen. Den er nok noget lignende den som p.jonassen har

Redigeret af db89 - 14-December-2010 kl. 23:08
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2010 kl. 23:30
Altså det er ingen undskyldning. Mit hænger på en enkel bræddevæg med et lag tyndt krydsfinér på hver side, ca 35 mm tyk. Fidusen er gennemgående bolte og et beslag på den anden side inde i soveværelset Tongue
Til top
Iznogoud Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2010 kl. 02:27
Mit nye G50 står lige pt. bare på sin fod.. og med en Soundbar også så virker det rodet.. :S   men kunne ikke tage mig sammen da jeg skulle købe det. vidste ikke om jeg bare skulle tage et vægbeslg der hang det flat op af væggen (passer ikke helt 100 til hjemme hos mig) eller om jeg skulle gå efter den noget dyre model der kunne dreje skærmen lidt ud til den ene side skulle man have brug for det...  
Men den er om noget MEGET billigere end det jeg f.eks fik forelagt ved PP-Radio i århus? KAN det blive for billigt? og er det noget skrammel?    vil jo hellere have den op på væggen, hvor den klart kommer til at se bedst ud..  :-)
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7237
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2010 kl. 06:34
I stuen hænger det på væggen.

De to i værelserne står på fod
Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 30-November-2005
Point: 2048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2010 kl. 09:33
Mine flade har altid stået på deres fødder, selvom jeg ofte har overvejet et motoriseret vægophæng, da jeg har behov for at dreje skærmen.
Men jeg har en hjertesygdom og tager medicin, der gør mig svimmel (lægerne gav mig valget mellem svimmelhed og hyppige hjerteanfald), og min mor er netop rundet de 70 år og har slidgigt i ryggen, så 42'eren bliver på sin drejefod.
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Maj-2007
Point: 1066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2010 kl. 09:45
Min faldskærm hænger altid på ryggen...
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2010 kl. 09:54
Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

Mine flade har altid stået på deres fødder, selvom jeg ofte har overvejet et motoriseret vægophæng, da jeg har behov for at dreje skærmen.
Men jeg har en hjertesygdom og tager medicin, der gør mig svimmel (lægerne gav mig valget mellem svimmelhed og hyppige hjerteanfald), og min mor er netop rundet de 70 år og har slidgigt i ryggen, så 42'eren bliver på sin drejefod.
Hvis du bor i nærheden af Haslev +50 km i alle retninger, så giver jeg da gerne en hånd hvis du en dag vil have det hængt op Wink
Rigtig god julSmile
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2010 kl. 09:57

Mit hænger på væggen. (i stue og soveværelse)

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
RogueAgent Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2009
Point: 859
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2010 kl. 10:01
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

Hvis du bor i nærheden af Haslev +50 km i alle retninger, så giver jeg da gerne en hånd hvis du en dag vil have det hængt op Wink
Rigtig god julSmile
ClapClapClap

+1
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Til top
Morten812 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 12-Marts-2010
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2010 kl. 11:11
Hænger på væggen...

har desuden svært ved at se fidusen i af skærmene bliver tyndere og tyndere når de alligevel står en 20-30 cm fra væggen......
Panasonic TX-P50V20
DALI IKON 8,SUB,VOKAL 2,ON WAll ( 7:1 )
Denon AVC-A1HDA Upgrade
Denon DVD2500BT
Cambridge 650DB
Denon DVD-2900
Pionerr CLD-D925

Til top
VC10 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-Marts-2007
Point: 195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2010 kl. 11:12
I stuen hænger min Pioneer 500M skærm på væggen med det originale WM02 vægbeslag.
Rigtig pænt når man træder ind i stuen og ser skærmen fra siden hænge tæt indtil væggen.
I køkkenet står LG tv'et indtil videre på sin fod, men kommer snart op at hænge på væggen.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 8>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu