recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hobbitten i Biffen hjælp!!!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hobbitten i Biffen hjælp!!!

Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2012 kl. 09:26
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Bliver spændende og se hvad den kommer i på BD.
1080p24 eller den 4% hurtigere udgave i 1080p50

Blu-ray understøtter da ikke 1080p50. Så vidt jeg kan se er der understøttelse for 1080i50 eller 720p50.
Hmm, den havde jeg ikke lige tænkt over.
Tænkte kun lige i hvad vores display kan klare.
SVP03
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2012 kl. 09:47
Oprindeligt skrevet af Stougaard Stougaard skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Baltoppen i Ballerup viser den også i 4k 48fps, og i aktiv 3D i stedet for Biocitys og Cinemax' frygtelige passive 3D på sølvlærred. Det er stadig ikke lige så godt som Dolby 3D, men kender ikke til en biograf med det system i Nordsjælland eller København.

Hvordan virker aktiv 3d i en biograf ?? Det har jeg aldrig hørt om før.. og der er ikke noget info på deres hjemmeside omkring det ;)

Du kan læse om det på Xpands hjemmeside her: http://www.xpand.me/
Til top
CerealKiller Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Marts-2009
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CerealKiller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2012 kl. 10:40
Hejsa

Bare for at gøre det mere besværligt at vælge den bedste bio til Hobitten, så har Peter Jackson optaget filmen med Dolby Atmos (op til 64 lydkanaler mod de nuværende 8-12 kanaler; altså 7.1 og 11.1). En biograf i Næstved er i færd med at blive opgraderet til Dolby Atmos, som skulle være klart til Hobitten...
SONY 46X3000|PS3|Denon AVR-2307|Dali Rubicon|SVS PC12 NSD DSP
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2012 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af CerealKiller CerealKiller skrev:

Hejsa

Bare for at gøre det mere besværligt at vælge den bedste bio til Hobitten, så har Peter Jackson optaget filmen med Dolby Atmos (op til 64 lydkanaler mod de nuværende 8-12 kanaler; altså 7.1 og 11.1). En biograf i Næstved er i færd med at blive opgraderet til Dolby Atmos, som skulle være klart til Hobitten...

Lyder crazy Smile

Nogen der ved hvad Scala i Svendborg kan tilbyde??
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-December-2004
Point: 889
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2012 kl. 10:56
Hmm ser ud til at Cinemaxx - fisketorvet ikke er helt op på dupperne.. Er ellers ganske tilfreds med den..

Men så må men vel bevæge sig til Næstved :)
Til top
Christian H Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Juni-2006
Sted: Sydjylland
Point: 693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2012 kl. 11:03
Biocity i Esbjerg skulle også vise den i 48fps og 4K i de sale hvor den bliver vist i 3D.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2012 kl. 11:14
Oprindeligt skrevet af osbech osbech skrev:

Hmm ser ud til at Cinemaxx - fisketorvet ikke er helt op på dupperne.. Er ellers ganske tilfreds med den..

Men så må men vel bevæge sig til Næstved :)

Det er den gamle bio12345.dk i Næstved, der har Dolby Atmos.

Venlig hilsen
KB
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2012 kl. 11:30
Jeg ville hellere vide hvor man kan få lov til at se den i 2D, med 48 fps...
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2012 kl. 11:37
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Jeg ville hellere vide hvor man kan få lov til at se den i 2D, med 48 fps...

Ja, det ville jeg nu også hellere.
Er det kun ved 3D man kan forvente den høje opløsning???
Min Hjemmebio
Hjemmebio - NAD T775HD - CM1 - CMC - CWM800 - ASW2500 + Buttkicker LFE
Stereo setup - NAD C372 - DALI 850
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2012 kl. 11:53
Det kan Baltoppen i Ballerup også klare. De skriver i hvert fald, at det sender den både i 3D og 2D.
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2007
Point: 632
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2012 kl. 13:07
Finder i blot de oplysninger på bigrafens hjemmeside?

Jeg bor i Holstebro og overvejer Holstebro, Struer og Herning biograf. Men det eneste jeg kan finde er om de viser den i 2D eller 3D.

Jeg ville personligt foretrække 4K 48 FPS 2D.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2012 kl. 13:11
Jeg skrev til Baltoppen, fordi jeg ikke orkede at se mere 3D på sølvlærred. De skrev tilbage indenfor et par timer, og svarede at de var ved at sætte en ny projektor op den uge (46), som havde high framerate og high resolution.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu