|
Hobbitten i Biffen hjælp!!! |
Besvar ![]() |
Side <1 567 |
Forfatter | |
fbn ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 02-December-2012 Sted: Nykøbing F: Status: Offline Point: 1 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Som start har jeg opdaget at der manger én af mine kollegaer:
Hjørring: Biocenter Og for lige at rette et par misforståelser: Hobbitten vises ikke i 4K 3D nogen steder, fordi formatet slet ikke eksisterer (endnu da). Alt digitalt 3D er, og har altid været 2K. Teknisk kunne man godt udsende en 48fps 2D version, men det er valgt fra. Kinomaskerne (De nyere og de opdaterede - dog lidt afhængig af fabrikat) kan nu vise følgende formater: 2K 2D: 24, 25, 30, 48, 50, 60, 96, 100, 120 2K 3D: 24, 25, 30, 48, 60 4K 2D: 24, 25, 30 Så vi er klar til Avatar2 i 3D 60fps. ![]() |
|
Flemming
Chef Operatør, Scala Bio, Nyk.F. |
|
![]() |
|
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
Det vil sige at det der vises er 2k opskaleret til 4k ?
|
|
SVP03
|
|
![]() |
|
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
Tak ![]() /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
![]() |
|
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
Danske biografer med HFR-teknologi CinemaxX og Nordisk Film er blandt de biografer der har investeret i ny den ny HFR-teknologi. Her er en liste over de biografer vi har oplysninger om: A Oversigten er ikke
komplet, den udvides løbende efterhånden som vi får informationer
ind. Redigeret af Lars - 03-December-2012 kl. 09:48 |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
![]() |
|
Schulz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 845 |
Hvis det har så meget at sige for oplevelsen/billedkvaliteten så undrer det mig noget at man fravælger 2D 48fps? Der er så vidt jeg ved en hel del mennesker der helst er fri for 3D pga forskellige gener, dette gælder også mig selv. Men jeg vælger nok at se denne film i 3D for at få en fornemmelse af kvaliteten ved 3D 48fps. Men jeg ville klart foretrække at se filmen i 2D, så jeg var fri for irriterende briller og den noget trættende oplevelse en 3D film kan være i hovedet
![]() |
|
![]() |
|
Jwin ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2008 Sted: København, DK Status: Offline Point: 769 |
Er der nogen derude der har prøvet at se 2D i en 3D film med modificerede briller?
Det kræver nok en nærmere forklaring.... Der findes masser af klip på YouTube der viser, hvordan man bytter rundt på glassene i 3D brillerne, så man har ens polarisering i begge glas. Så skulle man kun kunne se det ene af 3D billederne. Jeg har lige byttet rundt på glassene i 2 sæt RealD 3D briller ("lånt" i Cinemaxx), men har ikke prøvet dem i praksis endnu. Det kunne jo være et Cheap Trick til at se 2D i 48fps.... J |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 567 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |