|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Jimmi ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 298 |
![]() Sendt: 11-Marts-2007 kl. 16:23 |
Tilgiv mine manglende danske bogstaver, men jeg er pt. i Costa Rica. Jeg koeber sikkert meget snart en Sony KDL-40X2000, og vil i den forbindelse ogsaa bygge en HTPC. Jeg er gaaet vaek fra ideen med et passivt koelet kabinet, da jeg har laest mig frem til at et aktivt koelet kan vaere meget taet paa lydloest og samtidig mere holdbar i forhold til et passivt koelet pga. temperaturen. Men jeg vil gerne have 1TB plads, og har taenkt mig to stk. Samsung SpinPoint 500GB. Vil det larme for meget? Jeg kommer til at sidde ca. 3,5 meter fra dyret, og maaske kommer den til at staa bag en laage. Ellers skal jeg noejes med en lille meget lydsvag disk, og saa have alt musik/film paa en Synology ala denne: http://www.synology.com/enu/products/DS106serise/index.php Saa laver jeg bare et gigabit kablet netvaerk. Men hvad mener I? Jeg vil naturligvis foretraekke at have to diske i min HTPC. Derudover, har jeg ingen hoejttalere men kun dem der vil vaere i TVet. Hvis jeg vaelger et HTPC-kabinet med skaerm saa jeg ikke behoever taende mit TV, kan der stadig komme lyd ud at hoejttalerne? Sikkert et dumt spoergsmaal Hvis jeg ender med koebe et par hoejttalere, skal der saa en forstaerker til eller kan de paa en maade kobles paa TVet/HTPCen saa jeg ikke behoever taende TVet for at bruge dem i forbindelse med min HTPC. Men samtidig skal de jo ogsaa fungere som TVets hoejttalere, gaar jeg ud fra. Sony har en stilet fjernbetjening som jeg har set hos Sony Center i Lyngby som kan programmeres. Men tror I det er muligt, at programmere den til at taende HTPCen? Redigeret af Jimmi - 11-Marts-2007 kl. 16:24 |
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Må jeg besvare det sidste du siger først om dit tv og højtalere. Forstår godt du gerne ville udnytte de højtalere du har i dit TV et sted, men du kan ikke bruge dem når dit TV ikke kører. det skyldes at der skal en forstærker til for trække dem og en sådan er der indbygget i det TV. Så tænder du ikke virker de ikke.
Hvis du havde en selvstændig forstærker med tilhørende højtalere ville det ikke være nødvendigt at tænde for dit TV for at have lyd. Hvorfor er det lige du tror dine harddiske skulle "larme"? Et forkert DVD drev kan larme, en blæser kan larme, men den rigtige harddisk skulle da meget nødig lave larm. Hvis du mener de diske du har kig på er larmende, skulle du vel overveje noget andet. Og de behøver jo ikke at køre begge på een gang, gør de? Redigeret af Ken_T - 11-Marts-2007 kl. 21:05 |
|
![]() |
|
Jimmi ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 298 |
![]() |
Jeg paastaar skam ikke, at det vil larme mere med to harddiske.. jeg spoerger ;). Men hvis det ikke larmer mere end at have en enkelt, saa er der jo intet problem. Disse Samsung SpinPoint burde vaere med lydsvage, saa det bliver nok dem jeg vaelger. Okay, saa maa jeg overveje om jeg gider investere i en forstaerker samt hoejttalere. Det kan vaere jeg bare skal droppe ideen med et HTPC-kabinet med skaerm, og bare leve med at koere det hele gennem TVet. |
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Du kan da roligt bruge dit TV som monitor, det virker da ok, selv om det ikke er som en rigtig PC skærm, men sat rigtigt op vil det være ok.
Men Film og musik vil nok opleve en betydelig forbedring med god lyd fra noget separat, det kunne du måske komme frem til senere hvis du ikke bliver tilfreds. Ken_T |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |