recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Holdbare kabler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Holdbare kabler

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2022 kl. 10:28
Gå på ebay.com og søg på magnetic iphone så finder du noget i stil med https://www.ebay.com/itm/133825665197?hash=item1f28a198ad:g:ymEAAOSw5SVg99WN

Du stikker sådan en lille dims i ladeporten på iphonen og lader den sidde der permanent, ladekablet klikker så magnetisk til dimsen i ladeporten. Når ungerne så hiver og flår i tingene, falder kablet af dimsen, men intet knækker. 

De er for øvrigt også fede hvis du har en android telefon med usb stik og er træt af at gætte forkert hver gang du sætter kablet til, statistisk set burde jeg gætte rigtigt ca. halvdelen af gangene, men jeg skal altid prøve 2-3 gange før jeg rammer den rigtige vej - det kan også fikses med sådan en magnetdims hvor jeg en gang for alle sætter dimsen i telefonen og bagefter er magnetkablet ligeglad med hvilken vej kablet vender.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2022 kl. 07:48
 www.thelastcable.co/


Noget lignede må kunne findes i Danmark 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2022 kl. 08:27
Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

De holder også fint for mig, men det er som sagt til børnene, som er meget mere hårdhændede. De trækker og vrider i kablerne når de bruger deres enheder, og oplader dem samtidig. 

En ide til fri afbenyttelse(som jeg har indført her inhjemmet).

Vi har en lader med 6 porte, den står i en reol og ved siden af den er der en holder til tre iPads kan stå lodret, så de ikke fylder så meget.
Kabler er fast monteret og det er det eneste sted i huset der oplades telefoner og tablets.

Er der ikke mere strøm på “dingenoten”, kan den blive sat til opladning og i ventetiden må man lave noget andet………

Det betyder at kabler holder i årevis og vi har (hvis man glemmer at få ladet op, eller brugt sin dims for meget) et naturligt ophold i brug af dims.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2022 kl. 19:43
Mackabler har en del gode kabler. Du skal nok se efter dem som er flettet. De er mere holdbare.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2022 kl. 15:32
tak for input alle - også for input på børneopdragelse.Wink

Jeg endte med at købe nogle Anker kabler - håber at det hjælper. Hvis ikke prøver jeg magnet kablerne istedet. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu