Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
claus_lyhne
Junior bruger
Oprettet: 07-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
|
Emne: Holder Asus eee box som HTPC ?? Sendt: 17-November-2008 kl. 08:50 |
Hej,
Jeg har lidt kig på Asus eee box som mediecenter, den kan godt nok ikke plare full HD, men det kan jeg leve med.
Jeg overvejer at tilslutte USB DVD drev og USB tv-kort, men er så er spørgsmålet om der er andre løsninger der vil være lige så gode/billige.
Den største force ved ee box er efter min mening strømforbruget, da den som optager skal være tændt døgnet rundt - jeg har ikke set andre løsninger der kommer i nærheden af den lave strømforbrug.
Er der nogle der har nogle kommentarer?
|
 |
Pizzabager
Redaktionen
Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
|
Sendt: 17-November-2008 kl. 09:02 |
den kan ikke klare full hd nej, kan den overhoved klare HD?, der er vel en grund til alle de netbooks sælges med XP og ikke Vista, det er sikkert fordi vista kører sløvt på dem.
Hvorfor skal den være tændt døgnet rundt??
|
 |
Wuffer
Guld medlem
Oprettet: 01-Juni-2005
Point: 615
|
Sendt: 17-November-2008 kl. 09:53 |
Har haft samme ide, men blev anbefalet at finde noget lidt kraftigere - endte med at bygge selv. Meeen helt enig, ville være super med en HTPC med lavt strømforbrug.
Hænger lige med på en lytter 
|
 |
Henry64
Bruger
Oprettet: 11-August-2008
Point: 102
|
Sendt: 17-November-2008 kl. 12:07 |
Nej, den klare ikke HD/Blueray. Har en stående som jeg har måtte bruge til noget andet. Ellers en fin lille maskine.
Kan du leve uden HD, så kan den faktisk godt bruges.
Redigeret af Henry64 - 17-November-2008 kl. 12:08
|
Henry
|
 |
claus_lyhne
Junior bruger
|
Sendt: 17-November-2008 kl. 16:46 |
Nej den skal ikke nødvendigvis være tændt døgnet rundt, men gider ikke hele tiden skulle huske at tænde for den eller slukke for den.
Man kunne jo også bygge en PC selv med et energi effektivt mobo med onboard grafik + mobil processor, så kunne kabinet også blive stort nok til intern optisk drev
|
 |
claus_lyhne
Junior bruger
|
Sendt: 17-November-2008 kl. 16:56 |
Wuffer: hvad med den du selv byggede, hvad består den af? Er den rimelig strømbesparende?
|
 |
Pizzabager
Redaktionen
|
Sendt: 17-November-2008 kl. 19:48 |
claus_lyhne skrev:
Nej den skal ikke nødvendigvis være tændt døgnet rundt, men gider ikke hele tiden skulle huske at tænde for den eller slukke for den.
Man kunne jo også bygge en PC selv med et energi effektivt mobo med onboard grafik + mobil processor, så kunne kabinet også blive stort nok til intern optisk drev
|
Du gider ikke bruge S3 standby, der vågner den selv når den skal optage og slukker selv bagefter.. det tager kun et par sek at tænde.. har ikke målt min nye men min gamle HTPC brugte 3 Watt i standby, og et sted mellem 60-80 tændt, men den var på ingen måde strømsvag, jeg tror min nye ligger på et sted omkring 50-60 tændt. og nok det samme i standby som min gamle..
Redigeret af Pizzabager - 17-November-2008 kl. 19:49
|
 |
lipklop
Bruger
Oprettet: 21-Februar-2007
Point: 149
|
Sendt: 17-November-2008 kl. 20:58 |
Hmm det undrer mig lidt i siger en EEE box ikke kan afspille HD, min kører da findt med mkv filer i 720p?
|
Mvh Lipklop
|
 |
Pizzabager
Redaktionen
|
Sendt: 17-November-2008 kl. 21:03 |
lipklop skrev:
Hmm det undrer mig lidt i siger en EEE box ikke kan afspille HD, min kører da findt med mkv filer i 720p? |
hehe jeg har ikke sagt den ikke kunne, jeg sagde den ikke kunne full HD, og spurgte om den kunne HD, jeg vidste det faktisk ikke 
|
 |
claus_lyhne
Junior bruger
|
Sendt: 17-November-2008 kl. 22:09 |
Hehe, det kan være jeg skal give standby en chance igen, det er bare de fleste PC'ere jeg har oplevet har det med at sove rigtig dybt...
Inkl. min hammerdyre Dell laptop...
|
 |
Pizzabager
Redaktionen
|
Sendt: 17-November-2008 kl. 22:53 |
Det fungere glimrende på min HTPC, jeg bruger det også på min stationære, og der kan det give problemer en gang imellem, men er ret overbevist om det er mine ram, og eftersom det ikke er så tit den laver ballade, gider jeg ikke gøre noget ved det.
men min HTPC, både den nye og den gamle har aldrig misset en optagelse. jeg bruger et program det hedder MST eller noget i den stil, det kan lukke den ned både på tid for sidste input(mus, remote, keyboard) og ved afsluttende optagelse, og det, fungere helt fint, det genstarter også HTPC'en en gang om ugen automatisk, og sørge for den starter op med TV guiden..
|
 |
claus_lyhne
Junior bruger
|
Sendt: 18-November-2008 kl. 16:33 |
du har overbevist mig, tror jeg går efter en løsning med et AMD 780G chipset og et fikst lille kabinet
|
 |