recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hollywood vinder krig mod dvd-kopiering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHollywood vinder krig mod dvd-kopiering

Besvar Besvar Side  <12345 6>
Afstemningsspørgsmål: Har du dine film gemt på harddisk ?
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
39 [18.93%]
76 [36.89%]
1 [0.49%]
89 [43.20%]
1 [0.49%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2009 kl. 00:44
Man kan kun blive udleveret til et andet land, hvis man har begået lovovertrædelsen der. Det er absolut ikke tilfældet, når man køber en DVD i Danmark og kopierer den til eget brug i Danmark.

(I visse tilfælde er det muligt at have begået en lovovertrædelse i et andet land, end det land, hvor man fysisk befandt sig. Det er f.eks. set i sager, hvor nogen har været tiltalt for at hacke sig ind på en computer i et andet land. Men vi er langt væk fra den slags sager i denne tråd.)

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2009 kl. 03:23
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Man kan kun blive udleveret til et andet land, hvis man har begået lovovertrædelsen der. Det er absolut ikke tilfældet, når man køber en DVD i Danmark og kopierer den til eget brug i Danmark.

Måske...

Jeg vil gerne tro dig, men efter denne sag fra Australien, er jeg ikke så sikker. Danmark er ikke Australien kan du sige, men både den danske og den australske regering laver skumle aftaler med amerikanerne, og Hollywood har købt mange amerikanske politikere.

Australieren har aldrig været i USA men alligevel bliver han udleveret til USA fordi den ophavsretslige krænkelse er sket mod amerikanske firmaer, og han bliver idømt en straf som langt overstiger hvad han ville have fået i sit hjemland. USA lov gælder åbenbart overalt.

Redigeret af JesperLund - 15-August-2009 kl. 03:28
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2009 kl. 09:01
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Hvorfor skulle man dog betale for dvd-ripper software, når nu det bedste program stadig er derude og er gratis: DVD Decrypter

Macrovision har faktisk overtaget rettighederne til det program, og de distribuerer det ikke mere.

Derudover vil der være nogle nyere DVD film som DVD Decrypter ikke kan klare. CSS har været dead in the water i snart 10 år, så kopibeskyttelse af DVD film handler i dag om at lave corrupted filsystemer, som forvirrer ripper programmerne men lige akkurat tillader at discen kan afspilles (i de fleste tilfælde, på de fleste afspillere, og måske efter et par firmware opdateringer selv om DVD Video standarden ikke er ændret i 10+ år).

Hollywood ved godt at folk stadig kan downloade den seneste version af DVD Decrypter, men de ved også at DVD Decrypter ikke kan klare den seneste version af ArccOs eller RipGuard.

Anden software (som vist ikke må nævnes her) kan selvfølgelig klare disse ting. DVD ripperne vil altid le sidst og bedst.

Nu ved jeg hvem jeg skal spørge, hvis jeg får problemer en dag
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2009 kl. 09:51
Tro virklig at folk der ejer og har brugt en af disse nu ulovlig program og
folk der har laget musik/film ned på en nas/mediaserver skal begynde at
tænke sig god om, for hvis det først komme film/musik selskaber for øjer
og med denne dom i hånde, så er man virklig ude i store problmer.

Det er næste helt sikke at det næste som film/musik selskaber kaste sig
over er bla. reg. 1/A film afspille i en reg. 2/B afspiller og reg. 1/A film
bruget i et lande hvor de ikke er tiltænkt (se bare sagen med Laserdisken)
og folk med hakke Blu-ray/DVD afspiller, kan blive de næste der komme
på USA sort liste.

For her er man også ude i ophavsretslige krænkelse mod amerikanske
firmaer.

Redigeret af Startrek - 15-August-2009 kl. 10:05
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2009 kl. 10:58

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Det var Startreks udtalelsers om den nuværende retstilstand, jeg svarede på.

Det ved jeg og når regeringen har overdraget Danmark til USA, så kommer det til at gælde her også .

Medmindre du vil argumentere for, at vi vil få lovgivning, der med tilbagevirkende kraft gør det strafbart at have foretaget lovlig kopiering under den NUVÆRENDE lovgivning, har dine kommentarer ingen relevans for den NUVÆRENDE retstilstand.

Arrrh, nu er det jo også skrevet med lidt spøg , selvom den i min overbevisning, kapitaliske, magtsyge og korupte regering vi har kan finde på hvad som helst, bare toppen tjener flere penge .

Men eftersom du skal fjerne kopisikringen på 99% af film for at få dem over på din harddisk så bryder du også den nuværende lovgivning eller hvad ?
Mener ikke det er prøvet ved domstolene, men argumentet med det er nødvendigt, for at kunne afspille filmen, tror jeg ikke holder.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2009 kl. 11:16

Jeg vil gerne tro dig, men efter denne sag fra Australien, er jeg ikke så sikker. Danmark er ikke Australien kan du sige, men både den danske og den australske regering laver skumle aftaler med amerikanerne, og Hollywood har købt mange amerikanske politikere.

Australieren har aldrig været i USA men alligevel bliver han udleveret til USA fordi den ophavsretslige krænkelse er sket mod amerikanske firmaer, og han bliver idømt en straf som langt overstiger hvad han ville have fået i sit hjemland. USA lov gælder åbenbart overalt.

Nu har jeg ikke læst dit link indgående, men det ser ud til, at han var leder af en en international gruppe, som distribuerede piratkopierede programmer internationalt. Dvs. at der sandsynligvis også er foregået lovovertrædelser i USA under hans ledelse.

Hvordan kan du i fuldt alvor sammenligne de to ting?

Jeg gentager:
Man begår ikke en lovovertrædelse i USA ved at kopiere egen indkøbt musik til eget brug i sit hjem i Danmark.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2009 kl. 12:25

Nu har jeg ikke læst dit link indgående, men det ser ud til, at han var leder af en en international gruppe, som distribuerede piratkopierede programmer internationalt. Dvs. at der sandsynligvis også er foregået lovovertrædelser i USA under hans ledelse.

Han har ikke selv begået lovovertrædelser i USA, alligevel udleveres han til USA. Det er min pointe, ikke at sammenligne hans ophavsretslige krænkelser med kopiering af egne DVDer.

Redigeret af JesperLund - 15-August-2009 kl. 12:25
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2009 kl. 13:55

Han har ikke selv begået lovovertrædelser i USA

Det kan jeg ikke læse.

Som jeg allerede har skrevet: Man kan sagtens begå en lovovertrædelse i et andet land uden at være til stede i landet.

Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2009 kl. 17:26
Som jeg har forstået den danske lovgivning, må jeg under alle omstændigheder have alle mine CDer som wma filer i min PC, og det er det vigtigste for mig. 

Redigeret af Firebird - 15-August-2009 kl. 17:59
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2009 kl. 20:34
Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Som jeg har forstået den danske lovgivning, må jeg under alle omstændigheder have alle mine CDer som wma filer i min PC, og det er det vigtigste for mig. 

Det kommer muligvis an på CDen - der er lavet CDer med kopibeskyttelse (jeg vil dog stille spørgsmål ved om de alle kvalificerer som en teknisk foranstaltning i §75c forstand, nogle er vist kun aktive for Windows brugere?).
Til top
erla Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Maj-2007
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2009 kl. 20:58

Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Det kommer muligvis an på CDen - der er lavet CDer med kopibeskyttelse (jeg vil dog stille spørgsmål ved om de alle kvalificerer som en teknisk foranstaltning i §75c forstand, nogle er vist kun aktive for Windows brugere?).

Kulturministeriet blev under lovebehandlingen spurgt om, hvad der skulle forstås ved en "effektiv teknisk foranstaltning" - om det kunne tolkes sådan, at hvis foranstaltningen ikke var "effektiv", så ville det ikke være ulovligt at omgå den.

Svaret var, at ved "effektiv teknisk foranstaltning" skulle forstås, en "teknisk foranstaltning, der havde til formål at forhindre uretmæssig kopiering" - hvorvidt den i teknisk forstand var effektiv eller ej, var juridisk underordnet. Det afgørende er altså, om formålet er, at forhindre kopiering.

Dvs. at uanset hvad udgiverne forsyner deres udgivelser med af "kopi-beskyttelser" så må disse juridisk set ikke omgås - om de er nok så ineffektive eller ej.

Mht. CSS, som er udgangspunktet for den amerikanske dom der diskuteres her, så vurderede kulturministeriet dengang (2001), at CSS ikke var en kopibeskyttelse (effektiv eller ej), da dens formål fra selskabernes side som udgangspunkt ikke har været, at forhindre kopiering, men at regionskode. Derfor står der i bemærkningerne til den danske ophavsretslov af 2001 som er der kopibeskyttelse indføres jurisisk, at CSS ikke omfattes af beskyttelsen, og at f.eks. Linux-brugere gerne må omgå CSS, for at kunne afspille DVD'er på Linux. (Der findes ikke afspillere med CSS-licens til Linux, derimod findes der de-CSS, som tilsidesætter regionskoder og lader std-Linux-medieplayere afspille DVD'er - derfor denne nedfældede "undtagelse" til §75c, uden hvilken man ikke lovlgt ville kunne se DVD-film under Linux).

Redigeret af erla - 15-August-2009 kl. 21:00
Til top
erla Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Maj-2007
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2009 kl. 21:07

Mht. CSS og DeCSS er DVD Jon jo interessant at ta' op igen... de amerikanske selskaber forsøgte jo at sagsøge ham for at bryde CSS til Linux med DeCSS.

DVD Jon på WikiPedia

Er der nogen der sådan lige har det frisk i hukommelsen, hvordan det egentlig endte?

Ifølge StarTrek burde han jo sidde på Guantanamo, men det ser ikke ud til, at det er gået ham sådan, ifølge WikiPedia...

Til top

Besvar Besvar Side  <12345 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu