|
|
Besvar ![]() |
Side <12345 6> |
Forfatter | |||
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
||
Man kan kun blive udleveret til et andet land, hvis man har begået lovovertrædelsen der. Det er absolut ikke tilfældet, når man køber en DVD i Danmark og kopierer den til eget brug i Danmark.
(I visse tilfælde er det muligt at have begået en lovovertrædelse i et andet land, end det land, hvor man fysisk befandt sig. Det er f.eks. set i sager, hvor nogen har været tiltalt for at hacke sig ind på en computer i et andet land. Men vi er langt væk fra den slags sager i denne tråd.) |
|||
![]() |
|||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
||
Måske... Jeg vil gerne tro dig, men efter denne sag fra Australien, er jeg ikke så sikker. Danmark er ikke Australien kan du sige, men både den danske og den australske regering laver skumle aftaler med amerikanerne, og Hollywood har købt mange amerikanske politikere. Australieren har aldrig været i USA men alligevel bliver han udleveret til USA fordi den ophavsretslige krænkelse er sket mod amerikanske firmaer, og han bliver idømt en straf som langt overstiger hvad han ville have fået i sit hjemland. USA lov gælder åbenbart overalt. Redigeret af JesperLund - 15-August-2009 kl. 03:28 |
|||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|||
![]() |
|||
Stampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Januar-2004 Status: Offline Point: 2406 |
![]() |
||
Nu ved jeg hvem jeg skal spørge, hvis jeg får problemer en dag ![]() |
|||
![]() |
|||
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
||
Tro virklig at folk der ejer og har brugt en af disse nu ulovlig program og
folk der har laget musik/film ned på en nas/mediaserver skal begynde at tænke sig god om, for hvis det først komme film/musik selskaber for øjer og med denne dom i hånde, så er man virklig ude i store problmer. Det er næste helt sikke at det næste som film/musik selskaber kaste sig over er bla. reg. 1/A film afspille i en reg. 2/B afspiller og reg. 1/A film bruget i et lande hvor de ikke er tiltænkt (se bare sagen med Laserdisken) og folk med hakke Blu-ray/DVD afspiller, kan blive de næste der komme på USA sort liste. For her er man også ude i ophavsretslige krænkelse mod amerikanske firmaer. Redigeret af Startrek - 15-August-2009 kl. 10:05 |
|||
![]() |
|||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() |
||
Arrrh, nu er det jo også skrevet med lidt spøg ![]() ![]() Men eftersom du skal fjerne kopisikringen på 99% af film for at få dem over på din harddisk så bryder du også den nuværende lovgivning eller hvad ? Mener ikke det er prøvet ved domstolene, men argumentet med det er nødvendigt, for at kunne afspille filmen, tror jeg ikke holder. |
|||
![]() |
|||
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
||
Nu har jeg ikke læst dit link indgående, men det ser ud til, at han var leder af en en international gruppe, som distribuerede piratkopierede programmer internationalt. Dvs. at der sandsynligvis også er foregået lovovertrædelser i USA under hans ledelse. Hvordan kan du i fuldt alvor sammenligne de to ting? Jeg gentager: Man begår ikke en lovovertrædelse i USA ved at kopiere egen indkøbt musik til eget brug i sit hjem i Danmark. |
|||
![]() |
|||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
||
Han har ikke selv begået lovovertrædelser i USA, alligevel udleveres han til USA. Det er min pointe, ikke at sammenligne hans ophavsretslige krænkelser med kopiering af egne DVDer. Redigeret af JesperLund - 15-August-2009 kl. 12:25 |
|||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Det kan jeg ikke læse. Som jeg allerede har skrevet: Man kan sagtens begå en lovovertrædelse i et andet land uden at være til stede i landet. |
|||
![]() |
|||
Firebird ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2195 |
![]() |
||
Som jeg har forstået den danske lovgivning, må jeg under alle omstændigheder have alle mine CDer som wma filer i min PC, og det er det vigtigste for mig.
Redigeret af Firebird - 15-August-2009 kl. 17:59 |
|||
Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation. JVC X3 ? ? ? ? |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Det kommer muligvis an på CDen - der er lavet CDer med kopibeskyttelse (jeg vil dog stille spørgsmål ved om de alle kvalificerer som en teknisk foranstaltning i §75c forstand, nogle er vist kun aktive for Windows brugere?). |
|||
|
|||
![]() |
|||
erla ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 693 |
![]() |
||
Kulturministeriet blev under lovebehandlingen spurgt om, hvad der skulle forstås ved en "effektiv teknisk foranstaltning" - om det kunne tolkes sådan, at hvis foranstaltningen ikke var "effektiv", så ville det ikke være ulovligt at omgå den. Svaret var, at ved "effektiv teknisk foranstaltning" skulle forstås, en "teknisk foranstaltning, der havde til formål at forhindre uretmæssig kopiering" - hvorvidt den i teknisk forstand var effektiv eller ej, var juridisk underordnet. Det afgørende er altså, om formålet er, at forhindre kopiering. Dvs. at uanset hvad udgiverne forsyner deres udgivelser med af "kopi-beskyttelser" så må disse juridisk set ikke omgås - om de er nok så ineffektive eller ej. Mht. CSS, som er udgangspunktet for den amerikanske dom der diskuteres her, så vurderede kulturministeriet dengang (2001), at CSS ikke var en kopibeskyttelse (effektiv eller ej), da dens formål fra selskabernes side som udgangspunkt ikke har været, at forhindre kopiering, men at regionskode. Derfor står der i bemærkningerne til den danske ophavsretslov af 2001 som er der kopibeskyttelse indføres jurisisk, at CSS ikke omfattes af beskyttelsen, og at f.eks. Linux-brugere gerne må omgå CSS, for at kunne afspille DVD'er på Linux. (Der findes ikke afspillere med CSS-licens til Linux, derimod findes der de-CSS, som tilsidesætter regionskoder og lader std-Linux-medieplayere afspille DVD'er - derfor denne nedfældede "undtagelse" til §75c, uden hvilken man ikke lovlgt ville kunne se DVD-film under Linux). Redigeret af erla - 15-August-2009 kl. 21:00 |
|||
![]() |
|||
erla ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 693 |
![]() |
||
Mht. CSS og DeCSS er DVD Jon jo interessant at ta' op igen... de amerikanske selskaber forsøgte jo at sagsøge ham for at bryde CSS til Linux med DeCSS. Er der nogen der sådan lige har det frisk i hukommelsen, hvordan det egentlig endte? Ifølge StarTrek burde han jo sidde på Guantanamo, men det ser ikke ud til, at det er gået ham sådan, ifølge WikiPedia... |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |