|
|
Besvar ![]() |
Side <1 3456> |
Forfatter | ||||
erla ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 693 |
![]() |
|||
Helt enig - har købt flere CD-samlinger brugt og går ofte på jagt hos marskandisere o.lign. - okay, ender med nogle dubletter når man køber samlinger, men selvom man trækker dem fra, så ender man på en absolut meget rimelig styk-pris! Men - back on track - nu bruger jeg ikke windows mediaplayer til at rippe, men et program jeg har fået anbefalet som et af de bedste, hvis man vil rippe til FLAC, hvad jeg gerne vil for at sikre bedst mulig kvalitet. Jeg har hørt rygter om, at programmet jeg bruger ignorerer kopibeskyttelse - det tager måske bare lidt længere tid, hvad jeg også har oplevet nogle CD'ere har taget - men det ripper alt uden at brokke sig Det vil på den anden side også sige, at jeg efter al sandsynlighed, har et uvist antal "ulovlige" kopier på min netværksserver... det bryder jeg mig jo principielt ikke om Men hvor ulovligt det er, det kan jeg desværre ikke få svar på Redigeret af erla - 15-August-2009 kl. 23:55 |
||||
![]() |
||||
erla ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 693 |
![]() |
|||
![]()
De er jo så måske derfor, at de nu går efter dem der fremstiller softwaren, og ikke brugerne af softwaren. Hvis de kan forbyde programmer - der kan noget bestemt - at komme i handlen, så behøver de ikke forbyde de handlinger programmerne kan udføre for brugerne - og måske har de indset, at de ikke kan forbyde brugerne, at udføre de handlinger programmerne kan udføre for dem? Redigeret af erla - 16-August-2009 kl. 00:10 |
||||
![]() |
||||
Firebird ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2195 |
![]() |
|||
Nej, det jeg gør ikke, når jeg kun ripper CDer uden kopibeskyttelse. Eller har jeg misforstået noget? |
||||
Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation. JVC X3 ? ? ? ? |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Det er korrekt Men hvordan ved du om der er kopibeskyttelse på ? |
||||
![]() |
||||
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
|||
Citat: "Hollywood-selskaberne hævder, at den originale dvd skal ligge i
afspilleren for at kunne vise filmen – så det er altså ikke tilladt at fremstille en kopi.". http://www.comon.dk/nyheder/Hollywood-vinder-krig-mod-dvd- kopiering-1.237802.html Der er stadig tale om ophavsretslige krænkelse mod amerikanske firmaer., derved kan en Dansk statsborger udvises til retforsføle i USA. Kunne tænke mig at den først der bliver udvises til retforsføle i USA er Hans Kristian Pedersen. ejer af LASERDISKEN for ophavsretslige krænkelse mod amerikanske firmaer, da han har solgt ulovlig reg. 1 DVD fra sin butik. http://www.lasernet.dk/laserdisken.dk/html/dyn-html/retssag2 .dna Men lad os nu se hvordan det går, men et er sikke at Hollywood er på krigsstien overfor bruge af deres media og hvordan at det bliver brugt. Redigeret af Startrek - 16-August-2009 kl. 03:14 |
||||
![]() |
||||
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
|||
Nu kører vi vist i ring. Jeg startede med at fortælle, hvad man lovligt kan gøre i Danmark. Derefter startede flere andre med at hævde, at det kunne være ligegyldigt, eftersom USA bare kan kræve mig udleveret, hvis denne lovlige handling er ulovlig i USA. |
||||
![]() |
||||
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
|||
Hov, stop! Uvidenhed om hvad? Har du hele sætningen? Det er korrekt, at uvidenhed om loven ikke fritager for straf, men uvidenhed om fakta i forbindelse med handlingen gør nu normalt (og så kan man selvfølgelig give sig til at diskutere en masse om "bevidst uvidenhed" eller "burde vide"). |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Hvis du bliver ved med at fremture, vil jeg gerne have dig til at finde eksempler på udlevering til et andet land i sager, hvor der ingen som helst handling er foregået i dette andet land. Det er meget trættende at se dig blive ved med at køre i samme rille. Redigeret af Allan Olesen - 16-August-2009 kl. 08:59 |
||||
![]() |
||||
Boogie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 985 |
![]() |
|||
Hold da op, det kører frem og tilbage Nu er jeg ikke jurist, men jeg kan ikke forestille mig, at nogen, OVERHOVEDET, vil blive sendt til afsoning i USA, hvis man har kopieret fx indkøbte cd´er til privat forbrug. Uanset om lige disse cd´ere er med kopi-beskyttelse eller ej. 1) Hvis man kopiere en indkøbt cd lovligt i DK, men er ulovligt i USA, vil der i ske en dyt. Her formoder jeg, den danske lovgivning trumfer. Amerikanske selskaber der sælger musik i DK, må være vidende om danske love på området og så kan de jo bare lade være med at sælge i DK. 2) Hvis man kopiere en indkøbt cd med kopibeskyttelse stdig til privat forbrug, men lige med denne cd er det ulovligt, vil man vel få en mindre bødestraf, højst! End ikke i DK vil en alm. forbruger, der har rippet sine egne indkøbte cd´ere se indersiden af et fængsel. Og DK vil da aldrig gå med til en udlevering af en dansk statsborger til USA for en "forbrydelse" der i værste fald giver en lille bøde. Vi snakker jo ikke om kopiering og videre salg. Well, min mening.... Jeg har taget fejl før |
||||
![]() |
||||
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
|||
Problem er vel at den Danske love på dette område er noget svag i forholde
til de samme type love i USA, og der på nuværrent tidspunk ikke rigtig er falde en dom som kunne sætte dette på plads, hvad man må eller ikke må efter Dansk lov. Det kan god værre at man så ikke kan dømes efter den svag dansk lov, for ting købet i Danmark, men havde med alle de der har købet ting over nette i USA, hvor en betaling afsløre hvad og hvor de har købet en givne vare fx. en reg. 1 DVD film. |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Startrek, du snakker sort. Forklar lidt tydeligere, hvor du vil hen.
|
||||
![]() |
||||
Boogie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 985 |
![]() |
|||
Jo den er god nok, hvis du snuppes i DK med at have rippet din indkøbte (over nettet) reg. 1 dvd og lagt den på dit mediecenter el. lign., ja så bliver du sendt til USA indenfor en uge til afsoning. Come on! Der er sgu ingen der bliver udleveret til USA om man så havde rippet 100 indkøbte dvd reg. 1 film til sin hdd. Om man får en bøde, ved jeg ikke. Der skal altså lidt større forbrydelser til at blive udleveret fra DK. |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 3456> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |