recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Home automation / Smart Home
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Home automation / Smart Home

Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9403
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2015 kl. 10:58
Korrekt start farve kan man ikke ændre i Philips app, der er dog nogle som skrevet et script som sørger for at pæren får samme farve som da den slukkede.
Mon ikke det også kommer i den oprindelige app.
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-November-2008
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2015 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Korrekt start farve kan man ikke ændre i Philips app, der er dog nogle som skrevet et script som sørger for at pæren får samme farve som da den slukkede.
Mon ikke det også kommer i den oprindelige app.

Du kan bare ikke bruge et script til noget hvis du ikke har noget der initiere det. Altså skal du have en PC eller lign. til at kører og afvente at der kommer strøm på pæren, det er sq ikke smart, og det betyder jo også at pæren når at tænde inden det bliver ændret. :)

Jeg har spurgt Philips om det flere gange, og de siger at det kan de ikke, og der ikke er planer om at ændre det. Hvad det så indebærer. Og så skriver de at pærerne er designet til altid at være tændt, og at man kan bruge sin app eller HUE tap.

Igen jeg syntes ideen er pisse, pisse fed. Men jeg mener stadig at sådan en funktion er essentiel for et produkt som dette der skal bruges i rigtige hjem.

Måske lyder jeg lidt sur, men følte virkelig at jeg havde spildt mine penge. Fed gimmick, men ikke særlig brugbar til hverdag. Men det er jo bare min mening som trådstarter så kan tage med i sin beslutning.

Redigeret af fiskerendk - 02-Juli-2015 kl. 13:25
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-November-2008
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2015 kl. 13:41
Men for at vende tilbage til sporet med home automation, så tror jeg at det er svært at finde en løsning som løser alt. og er selv i vildrede over samme problematik.

Men jeg er nu rimelig fast besluttet på at fortsætte mit IHC eventyr, selvom det er dyrt. Men til gengæld kan man jo købe lidt af gangen.

Når jeg skifter kontakter skifter jeg hver gang til IHC Wireless, så kan det også bruges uden Controller, indtil jeg investere i en sådan.

Mit projekt derhjemme går lige nu på, at jeg har bestilt en NEEO (www.neeo.com) fjernbetjening/brain via kickstarter (leveringstid er desværre ukendt for nu). Og denne kan måske blive hjernen i mit "home automation". Dette via både fysisk fjernbetjening og Smartphone App, Web API og lign.

Out-of-box kan NEEO styre SONOS, Philips HUE osv. + alt andet som normale universal betjeninger kan i et og samme interface, her forestiller jeg mig at lave bro mellem det og IHC Controlleren. Så vil man kunne styre lys, TV, SONOS osv. direkte fra App elller Remote :) Og med den bro jeg allerede har udviklet til mit Nilan-genvex anlæg fra RPi, kan jeg også styre varme, ventilation osv.

Redigeret af fiskerendk - 02-Juli-2015 kl. 15:07
Til top
casperfolsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-December-2013
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér casperfolsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2015 kl. 14:20
Oprindeligt skrevet af fiskerendk fiskerendk skrev:

En enkelt hage ved Philips Hue er dog at man ikke kan tænde og slukke på vægkontakten, og samtidig at pæren så står på samme lysniveau og farve som da du slukkede. Men derimod nulstiller til standard indstillingen som er 100% og varm hvid, og endda ikke har muligheden ændre standard indstillingen til noget andet.

Jeg tror vejen frem for mig bliver, at købe en Philips Hue starter pakke med farvede pærer. Derefter gøre mig de erfaringer der skal til og se om det er noget der skal udbygges.

Jeg tror ikke det bliver et problem for mig at pæren ikke tænder i samme farve/dæmpning, da jeg kunne forestille mig man ændrede farven en aften og slukkede når man gik i seng. Og næste dag, så tænder den i hvid farve, hvilket jeg egentlig godt kan se pointen i.

Umiddelbart tænkte jeg at bruge Philips Hue istedet for en lysdæmper, hvilket de jo stadig kan. Jeg skal så finde ud af om jeg synes det er lettere med en lysdæmper kontakt eller om hue er helt fint.
------------------------
Casper Olsen
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2015 kl. 14:49
Neeo ser helt klart sejt ud. Den må jeg nok lige have på prøve når den rammer gaden.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
iballan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-September-2006
Sted: Aalborg
Point: 89
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iballan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2015 kl. 16:00
Jeg købte for 3-4 måneder siden 4 nexa modtagere, et skumringsrelæ og en fjernbetjening.

Det spiller max, og jeg kan godt lide, at det er en fast installation, så jeg kan fortsætte med at købe de pærer jeg foretrækker (IKEA - billige )

Baggrunde for mit køb, var at jeg havde fire forskellige serier af lamper, som jeg gerne ville kunne tænde og slukke samtidig via skumringsrelæ eller pir-sensor. Min lampeserier er ikke umiddelbart lette at forbinde med kabler, så den trådløse styring er genial, og det koster jo ingenting (jeg ved godt det koster en lille smule ).

Jeg har ikke haft behov for smartphone styring, men overvejer da at købe en Tellstick Net, så jeg kan styre via mobil og pc.
Til top
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Oktober-2006
Point: 407
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2015 kl. 11:43
Iballan# Nexa ser bestemt spændende ud, en billig version af IHC kan man sige :)
Styres de via RF eller..?

Tænker hvis man sætter en gateway op og den skal kommunikere rundt med de indbyggede powerswitche.. 

Nogle erfaringer med hvor avanceret gatewayen er..?
Mit MCE
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=138010&title=diskret-51-setup
Til top
Just Curious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Frederikssund
Point: 519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just Curious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2015 kl. 09:07
Jeg bruger denne her: http://cms.jbmedia.de/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1&lang=en
Den kan tilgåes via dens egen webadresse som du selv laver designet på,- så det ikke er nødvendigt med en app, den styrer nexa og en hel del andre forskellige produkter bl.a. Ihc...
Den styrer alt lyset i hele huset samt alle standby strømkrævende apperater herunder mine 3 forstærkere og 2 subber samt mit lærred i hjemmebioen..
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2006
Point: 606
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2015 kl. 09:12
Hvordan integreres den med ihc?
Til top
Just Curious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Frederikssund
Point: 519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just Curious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2015 kl. 09:28
"Det er nu kun det trådløse ihc den kan styre må jeg lige skynde mig at sige"

Via noget gratis software som man opretter forskellige scener og events i, på et tidspunkt bliver du opfordret til at starte learn funktionen i de switze eller dæmpere du har sat op i dit program - programmet sender et on signal og så er du oppe og køre - det tager vel en dags tid at lære programmet indgående at kende, til gengæld kan du så programmere selv avancerede lysscener på 5 min.
Til top
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Oktober-2006
Point: 407
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2015 kl. 10:27
Just Curious# den ser rigtig spændende ud den "Light-Manager Air"  Har du købt den på siden du henviser til..?

Hvordan styre du dine forstærkere/sub med boksen..?
Du har ikke problemer med række viden..? synes jeg har set flere steder folk skriver Nexa enhederne kun har 30m række vide, i fri sigte..
Mit MCE
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=138010&title=diskret-51-setup
Til top
iballan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-September-2006
Sted: Aalborg
Point: 89
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iballan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2015 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af tf-uno tf-uno skrev:

Iballan# Nexa ser bestemt spændende ud, en billig version af IHC kan man sige :)
Styres de via RF eller..?

Tænker hvis man sætter en gateway op og den skal kommunikere rundt med de indbyggede powerswitche.. 

Nogle erfaringer med hvor avanceret gatewayen er..?

Ja det er RF.

Som jeg skrev, så overvejer jeg en Tellstick Net som gateway.

Jeg har ikke problemer med rækkevidden, men mit skumringsrelæ, ligger også ret centralt placeret på grunden.

Jeg mener at man kan få forstærkere/extendere.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu