recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Home automation / Smart Home
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Home automation / Smart Home

Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
Just Curious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just Curious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2015 kl. 10:55
Ja den er købt på den hjemmeside - det er producentens egen, så de er super hurtige med soft og firmware opdateringer...

Jeg bruger en philips TSU9800 med tilhørende RFX9600 controller til styring af min hjemmebio, som ud over at været super alsidig desværre lider af det problem at den kun kan udføre en kommando af gangen - det er så ikke et issue mere da alle lys og tænd/sluk kommandoer nu bliver styret af Lightmanageren, da de er programmeret og gemt som scener i lightmanageren. Det gør at jeg kun skal sende et lille IR signal (kan også være en IP kommando) til manageren for at få den til at udføre de tidskrævende kommandoer..

Jeg har lavet scener for tænd af mine forstærkere og subber ved at sætte en APA3-1500R til hver strømkabel og så indføre en lille pause før næste kommando - det gør at du ikke belaster dine sikringer så voldsomt ved af starte alt på en gang og så lyder det også ret fedt når man kan høre at bioen over en lille periode kontrolleret kommer til live..

Jeg har personligt aldrig oplevet rækkevidde problemer, men de 2 antenner monteret på kontrolleren er bla der for at afhjælpe det problem.

Redigeret af Just Curious - 06-Juli-2015 kl. 15:51
Til top
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 407
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2015 kl. 11:07
Okey det lyder jo meget smart :)
Spørgsmålet er bare om den er 700/800 kr mere værd som en Tellstick usb.

Nogle der har Nexa power switche..?
https://www.dustinhome.dk/product/5010762828/wireless-powerswitch-solid-installation-max-1000w?ssel=false&LGWCODE=5010762828;90883;5443&gclid=CjwKEAjwzuisBRClgJnI4_a96zwSJACAEZKeOwZYDlKHnAfBcvuDcEjRLb4KKcjaO4DxhIa6VE6_ahoCPGXw_wcB

Er det til at få plads til dem i væg/loft dåserne..? Synes umiddelbart der er trængt nok i forvejen.
Mit MCE
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=138010&title=diskret-51-setup
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just Curious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2015 kl. 11:30
Nææ det er den måske ikke ! men er det ikke sådan at du med tellstick skal være logge på en hjemmeside for at kunne udføre scener ? Dvs. Den ikke af sig selv kan udføre kommandoer uden en tilsluttet computer og netværksaccess ? Og jeg mener ikke at tellsticken kan sende og modtage RF signaler på både 433,98 (nexa og andre) og 868 (ihc og andre) MHZ.. Endsige har IR og SONOS styring..

Den Tellstick du skriver om svarer mere til en Light manager mini..

Redigeret af Just Curious - 06-Juli-2015 kl. 15:41
Til top
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2015 kl. 11:33
Jeg har server stående i forvejen, så skulle den tilsluttes der, ville det ikke gøre noget..
Men du har ret i den kun sender på 433,98 mhz..

Mit MCE
Til top
iballan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-September-2006
Sted: Aalborg
Point: 89
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iballan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2015 kl. 11:33
Oprindeligt skrevet af tf-uno tf-uno skrev:

Okey det lyder jo meget smart :)
Spørgsmålet er bare om den er 700/800 kr mere værd som en <span style="line-height: 16.7999992370605px; : rgb254, 254, 254;">Tellstick usb.</span>
<span style="line-height: 16.7999992370605px; : rgb254, 254, 254;">
</span>
<span style="line-height: 16.7999992370605px; : rgb254, 254, 254;">Nogle der har Nexa power switche..?</span>
<span style=": rgb254, 254, 254;">https://www.dustinhome.dk/product/5010762828/wireless-powerswitch-solid-installation-max-1000w?ssel=false&LGWCODE=5010762828;90883;5443&gclid=CjwKEAjwzuisBRClgJnI4_a96zwSJACAEZKeOwZYDlKHnAfBcvuDcEjRLb4KKcjaO4DxhIa6VE6_ahoCPGXw_wcB</span>
<span style=": rgb254, 254, 254;">
</span>
<span style="line-height: 1.4; : rgb254, 254, 254;">Er det til at få plads til dem i væg/loft dåserne..? Synes umiddelbart der er trængt nok i forvejen.</span>

Det er dem jeg har. Jeg har placeret dem udenfor dåserne.
Til top
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2015 kl. 12:15
Okey..
Spørg nok dumt, hvis man monter sådan en i et lampeudtag hvor der er sat spots til, vil man så stadig kunne bruge de eksisterende kontakter i vægen..?

forestil jer et rum med 2 kontakter i korrespondance som styre et lampe udtag. I lampeudtaget monter jeg en Nexa switch, så den kan styres med Nexa gatewayen. Men kan de normale kontakter stadig bruges..?? Altså udvider man bare det nuværende setup.? Eller er det enten eller. 
Mit MCE
Til top
iballan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-September-2006
Sted: Aalborg
Point: 89
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iballan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2015 kl. 12:19
Oprindeligt skrevet af tf-uno tf-uno skrev:

Okey..
Spørg nok dumt, hvis man monter sådan en i et lampeudtag hvor der er sat spots til, vil man så stadig kunne bruge de eksisterende kontakter i vægen..?

forestil jer et rum med 2 kontakter i korrespondance som styre et lampe udtag. I lampeudtaget monter jeg en Nexa switch, så den kan styres med Nexa gatewayen. Men kan de normale kontakter stadig bruges..?? Altså udvider man bare det nuværende setup.? Eller er det enten eller. 

Der er nok andre der kan svare bedre på kombinationen med korrespondancekontakterne, men du kan jo købe et par trådløse kontakter, som vil kunne klare jobbet.

Nexa laver også et modul der kan indbygges i nuværende kontakter, men jeg tror ikke der er plads i standard dåserne, og det kræver også nul.
Til top
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2015 kl. 12:23
Ønsker netop ikke at opsætte nye kontakter, da jeg ikke synes de er videre kønne :)
Ville bare gerne udvide mit nuværende installation med mulighed for trådløs styrring fra Gatewayen. 
Mit MCE
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just Curious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2015 kl. 12:58
du kan stadig bruge korrespondance funktionen i dine alm. Kontakter de får bare en lidt anden måde at betjene lyset på
Tænd: på knap normalt = lys på sidste niveau
Dimmer: Kip kontakt - on (vent til sidste indstilling er opnået)/off/on starter dimmerfunktion lys niveau ned og fortsætter op igen til du har opnået din fortrukne lysstyrke, kip hurtigt off/on - lyset bilver der hvor du har bestemt det.
Sluk: sluk på knap som normalt.

Det kræver lidt tilvænding - specielt for konen (tro mig)
Så er det bare så meget federe at gribe hendes smartfon og lægge Light manager siden ind så hun kan styre lyset den vej - der bliver så meget mere harmonisk i de små stuer efter den manøvre....!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just Curious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2015 kl. 13:06
Det er selvfølgelig lige værd at bemærke at det er i lampeudtaget at nexa switzen eller dimmeren skal placeres for at man bruge korrespondance funktionen...
Til top
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2015 kl. 13:35
Må jeg hvis hellere få kigget nærmere på, for lyder til at kunne opfylde mine ønsker.
Har lige købt et par LK Touch dæmpere, men de koster jo den nette sum af 550kr stk..

Så Nexa er billigere og kan noget mere.. tak for input
Mit MCE
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just Curious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2015 kl. 13:38
Ja held og lykke med din beslutning..
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu