recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Home Trio ud, hvem skal ind.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Home Trio ud, hvem skal ind.

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
E.Larsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2012
Sted: Århus, Danmark
Status: Offline
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2012 kl. 19:13
Oprindeligt skrevet af jhjorsal jhjorsal skrev:

Oprindeligt skrevet af E.Larsen E.Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af jhjorsal jhjorsal skrev:

Jamen jeg tager da også stadig gerne imod gode råd, det er 15 år siden jeg sidst har haft parabol, og dengang kunne modtageren kun vise en kanal af gangen, så selvom man splittede signalet ud var alle tvangsindlagt til at se det samme, jeg aner ikke hvordan det virker idag, kan du forklare?

Der leveres og monteres en koksgrå 60-70 cm skål, med universal LMB hoved.
Der leveres en HD MPEG 4 modtagerbox med eller uden harddisk. hvori
programkortet isættes 

Du starter download aut. og alle de bestilte kanaler kommer frem på skærmen.
Med fjernbetjeningen skifter du kanaler, lynhurtig også tekst tv.

Og det virker inden montøren kører igen

Jo jo det har vist ikke ændret sig de sidste 15 år som jeg husker det, men hvordan får jeg forskellige kanaler ud forskellige tv

2 muligheder:
En box i hvert rum ( som Boxer), lidt dyr løsning, og anvendes hvis skærmen ikke er MPGE 4,
men MPGE 2..
Hvis du har nyere skærme med MPGE 4, skal kortet monteres i et ca-modul som monteres på bagsiden/siden af skærmen. Så her undgår du helt boxe, en meget billig løsning ( som Boxer)
Der skal i begge tilfælde købes ekstrakort (engangsudgift, billig ved begge udbydere)
Til top
jhjorsal Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jhjorsal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2012 kl. 19:17
Oprindeligt skrevet af E.Larsen E.Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af jhjorsal jhjorsal skrev:

Oprindeligt skrevet af E.Larsen E.Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af jhjorsal jhjorsal skrev:

Jamen jeg tager da også stadig gerne imod gode råd, det er 15 år siden jeg sidst har haft parabol, og dengang kunne modtageren kun vise en kanal af gangen, så selvom man splittede signalet ud var alle tvangsindlagt til at se det samme, jeg aner ikke hvordan det virker idag, kan du forklare?

Der leveres og monteres en koksgrå 60-70 cm skål, med universal LMB hoved.
Der leveres en HD MPEG 4 modtagerbox med eller uden harddisk. hvori
programkortet isættes 

Du starter download aut. og alle de bestilte kanaler kommer frem på skærmen.
Med fjernbetjeningen skifter du kanaler, lynhurtig også tekst tv.

Og det virker inden montøren kører igen

Jo jo det har vist ikke ændret sig de sidste 15 år som jeg husker det, men hvordan får jeg forskellige kanaler ud forskellige tv

2 muligheder:
En box i hvert rum ( som Boxer), lidt dyr løsning, og anvendes hvis skærmen ikke er MPGE 4,
men MPGE 2..
Hvis du har nyere skærme med MPGE 4, skal kortet monteres i et ca-modul som monteres på bagsiden/siden af skærmen. Så her undgår du helt boxe, en meget billig løsning ( som Boxer)
Der skal i begge tilfælde købes ekstrakort (engangsudgift, billig ved begge udbydere)
men kommer signalet fra boxen eller parabolen, boxen går jeg ud fra, og kan man så se flere kanaler, og hvis det er at signalet kommer fra boxen, hvor mange tv kan man så koble på
Til top
AarhusBruger Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-September-2009
Status: Offline
Point: 118
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AarhusBruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2012 kl. 19:23
Man skal ikke betale mere pr. måned for flere kort hos Boxer. Man skal kun betale et engangsbeløb for at få et ekstra kort. Så vidt jeg husker må man have 3 eller 4 kort i alt.

Man kan sagtens få modtager-bokse billigere end 1200kr, og nyere fjernsyn skal slet ikke bruge en boks, men kun et tv-modul til 300kr.

Jeg har haft Boxer i et par år nu og er helt tilfreds. Det er langt det billigste hvis man ikke behøver at have alle de kanaler kabel- og parabol selskaberne tilbyder.

Har man f.eks. sommerhus eller båd, så kan man også tage sit kort med sig - eller bestille et ekstra kort til sommerhuset. Ikke ligesom hos Kabel-tv hvor man skal have et abonnement både hjemme og i sommerhuset hvis man ønsker at se betalingskanaler.

Jeg synes Boxer får lidt for meget uberettiget kritik. Det er langt fra perfekt - f.eks. er billedet klart dårligere end hos de andre udbydere pga. den lavere bitrate (noget der forhåbentlig ændrer sig i takt med at de får mere båndbredde til rådighed) og man kan ikke få TV3 for dem der har behov for det. Man skal også selv sætte alt op, men hvis man lige sætter sig lidt ind i antenner og kabler osv. så er det ikke raketvidenskab. Boxer er dog den eneste udbyder der rent faktisk forsøger at tilbyde kunderne at købe hvad de har brug for og ikke alt muligt andet fyld. At det sagtens kunne gøres endnu bedre ændrer ikke på at det er bedre end konkurrenterne på det punkt.

Det er også klart det billigste i mange tilfælde, alt efter hvilke kanaler man ønsker.

F.eks. ser jeg ud over DR-kanalerne og TV2 stort set kun TV2 Sport (ishockey) og TV2 Zulu (random underholdning). Hos Boxer kan jeg få disse to kanaler i en pakke der koster under 150kr om måneden. Hos Yousee koster Grundpakken alene 199kr og hvis jeg vil have TV2 ZULU er jeg tvunget til Mellempakken til 334kr og TV2 Sport ligger i Fuldpakken som ville koste fuldstændigt latterlige 434kr pr. måned.


Redigeret af AarhusBruger - 05-Oktober-2012 kl. 19:26
Til top
E.Larsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2012
Sted: Århus, Danmark
Status: Offline
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2012 kl. 19:34
men kommer signalet fra boxen eller parabolen, boxen går jeg ud fra, og kan man så se flere kanaler, og hvis det er at signalet kommer fra boxen, hvor mange tv kan man så koble på

En fordelerbox fra parabolen, derfra ledninger til hver box
nok må der en forstærker til
Antenne, signal til hver box
evt. stueantenne i hvert rum eller som uner parabol

Mener ikke det kan ske trådløs, for alm. penge.

Kortene er en engangsudgift
Til top
AarhusBruger Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-September-2009
Status: Offline
Point: 118
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AarhusBruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2012 kl. 19:47
Oprindeligt skrevet af E.Larsen E.Larsen skrev:

men kommer signalet fra boxen eller parabolen, boxen går jeg ud fra, og kan man så se flere kanaler, og hvis det er at signalet kommer fra boxen, hvor mange tv kan man så koble på

En fordelerbox fra parabolen, derfra ledninger til hver box
nok må der en forstærker til
Antenne, signal til hver box
evt. stueantenne i hvert rum eller som uner parabol

Mener ikke det kan ske trådløs, for alm. penge.

Kortene er en engangsudgift


Du skal ikke bruge en parabol, men en antenne. Men ellers er opstillingen helt det samme.

Fra antennen trækker du et kabel ned i en fordelerboks med eksempelvis 4 udgange. Du trækker så et kabel fra hver udgang ned til et tv.

Hvis TV'et er nyere og har mpeg4, så sætter du bare antennekablet fra fordeleren direkte i TV'et og køber et tv-modul som du sætter i TV'et med kortet i.

Hvis TV'et er ældre, så køber du en boks og sætter den ved TV'et - antennekablet fra fordeleren i boksen og et HDMI-kabel fra boksen op i TV'et. Hvis der ikke er HDMI indgang i TV'et, så kan du bruge et SCART kabel fra boksen til TV'et i stedet.
Til top
AarhusBruger Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-September-2009
Status: Offline
Point: 118
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AarhusBruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2012 kl. 19:48
Nå beklager, jeg svarede vist på noget der rent faktisk omhandlede parabol?
Til top
jhjorsal Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jhjorsal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2012 kl. 20:04
Oprindeligt skrevet af E.Larsen E.Larsen skrev:

men kommer signalet fra boxen eller parabolen, boxen går jeg ud fra, og kan man så se flere kanaler, og hvis det er at signalet kommer fra boxen, hvor mange tv kan man så koble på

En fordelerbox fra parabolen, derfra ledninger til hver box
nok må der en forstærker til
Antenne, signal til hver box
evt. stueantenne i hvert rum eller som uner parabol

Mener ikke det kan ske trådløs, for alm. penge.

Kortene er en engangsudgift
Okay det var jo også til at finde ud af, nu var jeg så lige inde og tjekke Canal digital, og deres mindste pakke indeholder jo 30 danske kanaler, men det skal jeg jo slet ikke bruge, dybest set er Boxer mini pakke + Disney jo rigeligt, og billigere, alt efter hvordan man regner engangsinvesteringen.
Til top
jhjorsal Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jhjorsal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2012 kl. 20:05
Oprindeligt skrevet af AarhusBruger AarhusBruger skrev:

Nå beklager, jeg svarede vist på noget der rent faktisk omhandlede parabol?
Det er sku iordenWink
Til top
E.Larsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2012
Sted: Århus, Danmark
Status: Offline
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2012 kl. 21:24
Oprindeligt skrevet af jhjorsal jhjorsal skrev:

Oprindeligt skrevet af E.Larsen E.Larsen skrev:

men kommer signalet fra boxen eller parabolen, boxen går jeg ud fra, og kan man så se flere kanaler, og hvis det er at signalet kommer fra boxen, hvor mange tv kan man så koble på

En fordelerbox fra parabolen, derfra ledninger til hver box
nok må der en forstærker til
Antenne, signal til hver box
evt. stueantenne i hvert rum eller som uner parabol

Mener ikke det kan ske trådløs, for alm. penge.

Kortene er en engangsudgift
Okay det var jo også til at finde ud af, nu var jeg så lige inde og tjekke Canal digital, og deres mindste pakke indeholder jo 30 danske kanaler, men det skal jeg jo slet ikke bruge, dybest set er Boxer mini pakke + Disney jo rigeligt, og billigere, alt efter hvordan man regner engangsinvesteringen.

Husk lige at du skal købe en god stor tag antenne, med passende forstærker
hvis du skal have en Bokser-box i hvert rum
Spørg en antenne-mand om råd.
Canal Digital montør kan mod et beløb løse fordelingen med en engangsudgift i hvert rum
,lidt dyrt, måske kan du selv fordele.

pøj-pøj 
Til top
jhjorsal Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jhjorsal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2012 kl. 09:10
Oprindeligt skrevet af E.Larsen E.Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af jhjorsal jhjorsal skrev:

Oprindeligt skrevet af E.Larsen E.Larsen skrev:

men kommer signalet fra boxen eller parabolen, boxen går jeg ud fra, og kan man så se flere kanaler, og hvis det er at signalet kommer fra boxen, hvor mange tv kan man så koble på

En fordelerbox fra parabolen, derfra ledninger til hver box
nok må der en forstærker til
Antenne, signal til hver box
evt. stueantenne i hvert rum eller som uner parabol

Mener ikke det kan ske trådløs, for alm. penge.

Kortene er en engangsudgift
Okay det var jo også til at finde ud af, nu var jeg så lige inde og tjekke Canal digital, og deres mindste pakke indeholder jo 30 danske kanaler, men det skal jeg jo slet ikke bruge, dybest set er Boxer mini pakke + Disney jo rigeligt, og billigere, alt efter hvordan man regner engangsinvesteringen.

Husk lige at du skal købe en god stor tag antenne, med passende forstærker
hvis du skal have en Bokser-box i hvert rum
Spørg en antenne-mand om råd.
Canal Digital montør kan mod et beløb løse fordelingen med en engangsudgift i hvert rum
,lidt dyrt, måske kan du selv fordele.

pøj-pøj 
 Takker
Til top
SteffenM Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Januar-2010
Status: Offline
Point: 281
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2012 kl. 10:51
www.scandinavianip.tv --> Det funker og har alle de danske kanaler :) Man lever så bare uden mange af de udenlandske.. Men det kører super i Danmark, har brugt det for tid tilbage!
Stue: UE55D8005, Audiovector K-Signature series, Harman Kardon AVR630
Soveværelse: UE40D8005, Cambridge Minx S215, Upcoming forstærker
Til top
E.Larsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2012
Sted: Århus, Danmark
Status: Offline
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2012 kl. 13:42
Oprindeligt skrevet af SteffenM SteffenM skrev:

www.scandinavianip.tv --> Det funker og har alle de danske kanaler :) Man lever så bare uden mange af de udenlandske.. Men det kører super i Danmark, har brugt det for tid tilbage!

 
IP-tv
Ingen tvivl om at dette er fremtiden, yderst tiltalende.
Det koster vel i drift ? og kræver høj hastighed 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu