recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Homelink vs DVD-Rec Vs TVtuner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHomelink vs DVD-Rec Vs TVtuner

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tobtenor Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 29-Juli-2004
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Emne: Homelink vs DVD-Rec Vs TVtuner
    Sendt: 06-August-2004 kl. 10:38

Hej alle!

Med fare for at poste i det forkerte forum prøver jeg alligevel. Jeg står overfor at købe et system så jeg kan optage Tv-programmer samt afspille DVD og brænde mine egne DVD. Som jeg ser det er der 3 overordnede muligheder for at optage/afspille TV-programmer mm. De 2 af dem indebære PCens kræfter, mens den sidste virker som den umiddelbare letteste, men også dyreste. Dilemmaet består i valget mellem disse muligheder;

1) Homelink systemet(Amitech) tilbyder afspil/optag(harddisk) funktionen for ca. 2500 ink tv-kort. Men er der sync problemer, eller andre nævneværdige fejl man skal være bevidst?

2) TV-tuner Her kigger jeg på Hauppauge 350 til 1500, men skal derudover også investere i ny harddisk samt DVD-brænder, ialt ca 3200 kr. Risikere jeg her sync, eller andre prob?

3) DVD/HDD-rec Den umiddelbare nemme løsning men som sagt også den dyreste. Økonimen er et ømt punkt hos mig så derfor er denne mulighed kun aktuel i tilfælde af de andre 2 muligheder har for store mangler. Jeg har kigget på de lidt billigere modeller, men mener at man skal op omkring 7-10k før det virker seriøst.

Jeg er meget interesseret i jeres meninger, så bare fyr løs. Hvis der er andre muligheder jeg har overset skriv det endelig

Smile, your not alone!
Til top
boink Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2004 kl. 13:03

Jeg kan desværre ikke give dig svar, men jeg har også kigget på Homelink fra Amitech.

Jeg har fundet ud af, at Pinnacle har lavet fuldstændig samme maskine, og så vidt jeg kan se er Amitech's model altså en kopi af denne. Pinnacle har i hvert fald software der ser nyere og bedre ud - bl.a. til Timeshift & optagelse, internetradio og billed thumpnails - men det har du måske set.

Link http://http://www.pinnaclesys.com/ProductPage_n.asp?Product_ ID=1481&Langue_ID=2

I øvrigt skal du være opmærksom på at dine 2 første løsninger, kræver at PC'en står tændt, hvilket jeg synes vil være en stor ulempe - specielt hvis du skal væk i et par dage, og gerne vil optage et program.

Du kan i øvrigt købe gode afspillere til under 5000 kr. gennem nettet i tyskland - hvis du tør dette

Til top
Tobtenor Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 29-Juli-2004
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2004 kl. 18:31
Ja det er et vigtigt argument. En PC'er sluger jo en del strøm, hvilket så også påvirker den i forvejen usikre økonomi.
Smile, your not alone!
Til top
claus64 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2004 kl. 22:03

Oprindeligt skrevet af Tobtenor Tobtenor skrev:

Ja det er et vigtigt argument. En PC'er sluger jo en del strøm, hvilket så også påvirker den i forvejen usikre økonomi.

Hvis man bruger et program som showshifter til pcen, kan det programmeres til at starte din pc op og lukke ned igen på forskellige tidspunkter. Desuden kan man få nogle fede EPG guides med tv program for alle dine kanaler. En feature som der mangler så meget i DK, men som man dog kan få med Selector/parabol!!

 

Det fede ved tuner løsningen er at man kan lave supe rmange customized ting, men i mine øjne er det lidt af et projekt i forhold til fx en hdd/recorder (som jeg har ... doven...) Men har tidligere leget med det og fik det bl.a. sat op s¨jeg kunne programere min pc til at optage via min mobil med Wap etc.

Claus 

Til top
Tobtenor Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 29-Juli-2004
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2004 kl. 08:18

Det lyder lækkert Claus. Det vil jo lette strømforbruget en del hvis man bruger sleepmode. Overvejer du selv at gå tilbage til TV-Tuner løsningen? i så fald er du enig i købet af Hauppauge 350, eller er nogen af de andre billigere modeller ligeså gode? På EDBPriser er det 250'eren der er på listen blandt de 5 mest købte.

Tobias

Smile, your not alone!
Til top
Bølge Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Status: Offline
Point: 167
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2004 kl. 14:34

Du kan sætte pc'en op på et skygge-telefonnummer, og fjernbetjene tænding af computer med en telefon.

Jeg kender ikke amitech, men kan anbefale tuner/brænder versionen, det er den mest fleksible og du kan rette evt. sync-problem (det har jeg dog ikke oplevet med Hauppauge 250 og LG-brænder). Standalone løsningen er pæn men dyr og besværlig at bruge, se evt. Ronins spørgsmål andet sted.

Forskellen mellem 250 og 350-kortet er radio og mulighed for tv-ud, hvis du skal til at bruge din pc som HTPC, så vil jeg anbefale dig at bruge et godt grafikkort ved siden af. Hauppauge-kortene er pci, så du har fortsat din agp-slot fri.



Redigeret af Bølge
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu