|
Homemade TW3200 loftbeslag |
Besvar |
Forfatter | |
Thomas K
Super bruger Oprettet: 26-Januar-2010 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 461 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 05-Oktober-2012 kl. 19:42 |
Jeg syntes lige jeg ville vise mit hjemmelavede TW3200 projektorbeslag. Jeg har desværre glemt at tage et billede af det inden det blev hængt op, men her kan i se tegningerne.
ovenstående side vender nedaf Og dermed vender ovenstående side opad. Ideen er at man sætter 4 undersænkeder maskinskruer i projektoren. Herefter skubber man projektoren op igennem de 4 gennemgåendehuller(Se nedenstående), og flytter den tilbage til den falder i hak i de undersænkede huller. De 4 små huller ved siden af er til en 5 mm pinolskrue, således at beslaget kan justeres så det er i vater. Ovenstående var bestemt en udfordring at tegne i Sketchup(ihvertilfald for mig) Med ovenstående er det lykkedes mig at hænge projektoren ca. 2 cm. fra loftet, hvilket gjorde det mere spiseligt for familien(læs konen). |
|
---------------------
Thomas K |
|
Bruger udmeldt 29
-- Oprettet: 22-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 174 |
Funktioner
Tak(0)
|
Uha,det ser super ud.
Kunne du oplyse materiale valg,mål osv? Jeg har en Optoma HD8200 og er ekstremt irriteret over at ingen af de beslag jeg har fundet kan låses så hver gang man skal tørre støv af,skal man pille ved skidtet igen da den drejer eller tilter,dertil kommer at den hænger ca 12cm fra loftet,og det er ikke godt da den helst skal hænge over lærredet. Hvordan hænger det fast til loftet? Jeg kan vildt godt lide det med "op og slide" funktionen hvilket også vil gøre det super nemt og tage den ned og skifte pære. Jeg kan selv ændre målene til at passe til optoma vil jeg tro. |
|
Thomas K
Super bruger Oprettet: 26-Januar-2010 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 461 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det kan du tro jeg vil.... Beslaget er lavet i 10mm aluminium. Det er ikke eloxeret endnu, men bliver det snart. Beslaget er skruet fast til loftet i de 2 aflange huller i midten. De er fræst ud med den rigtige radius, så beslaget kan drejes på loftet for at projektoren hænger helt vinkelret på lærredet. Og jo. Det er meget nemt at demontere den, netop for rengøring, pæreskift ol. Jeg har så bare taget 4 stk. 4x20mm (så vidt jeg husker) rustfrie undersænkede skruer, og skruet dem i projektoren, med en lille klat skruesikring. Det eneste minus er, at det kan være en smule svært at ramme hullerne i beslaget, når projektoren skal sættes op, da man næsten ikke kan se dem, grundet afstanden imellem projektor og beslag. Det har så resulteret i nedenstående resultat: |
|
---------------------
Thomas K |
|
Bruger udmeldt 29
-- Oprettet: 22-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 174 |
Funktioner
Tak(0)
|
Damn det ser godt ud :-).. så skal jeg vist til at finde mine lære håndbøger fra fileskolen frem ;-).Hvad skal du have for at lave et der passer til min Optoma? ;-D
Redigeret af Tsunamijhoe - 06-Oktober-2012 kl. 16:30 |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |