|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Sandal ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
![]() Sendt: 13-Marts-2010 kl. 17:38 |
Jeg er ved at være godt træt af mit ustabile trådløse netværk, hvorfor jeg er på udkig efter en kablet løsning. Almindelig netværkskabel er ikke en løsning, da der er meget langt fra min router til anlæg/tv, hvor jeg skal bruge forbindelsen.
Derfor har jeg kig på en homeplug netværksløsning. Jeg har behov for tre stik i den ene ende (PS3, YouSee Boks og Squeezebox), så hvilken løsning skal jeg vælge? Har kig på følgende:
ZyXEL PLA-401 v3Jeg synes engang at have læst, at homeplug alene virker, hvis det har stikkontakten for sig selv - er dette korrekt? Jeg har kun to stikkontakter ved min mediebænk, så kan ikke undvære et stik kun til homeplug. |
|
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
jeg har tidligere benyttet mig af en linksys plk300 http://www.linksysbycisco.com/US/en/products/PLK300 den virker fint, og etablerer en stabil forbindelse... forvent ikke højere hastigheder end hvad en trådløs kan lave... men jeg oplevede den var mere stabil.
jeg fandt ud af at man mistede op til halvdelen af hastigheden hvis den delte stik i en forlængerledning, men jeg købte sådan nogle 2i1 stik også satte jeg powerlinen i den ene og forlængerledningen i den anden... hvor jeg satte evt andre enheder i... det fungede fint hos mig.
men det er jo altså afhængig af ledningsnettet og ikke mindst støjkilder på dette...
Og det bedste er altså en lan ledning.... jeg endte selv op med at trække en lan ledning ind i stuen også sætte en switch der som enhederne så kunne tappe fra....
men du kan streame op til og med dvd kvalitet... jeg tror jeg kunne overføre med ca. 8mb/sek på min... der ligger en tråd et sted om det (forventede hastigheder på hjemmenetværk)
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
Selv om der er langt, så tvivler jeg på du kommer til at overskride de 305m et ethernet cat5e kabel kan være.
|
|
![]() |
|
Sandal ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
![]() |
Det har du helt ret i, men jeg gider ikke trække så langt et kabel. Endvidere bliver jeg nok ikke boende her i mere end et år mere, så gider ikke besværet.
|
|
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() |
EDIT: Med fare for at gentage mig selv : Træk nu det kabel. Det er hurtigst - mest stabilt - og bedst (imho) - Det bliver du mest tilfreds med.
BS Redigeret af Bschmidt - 13-Marts-2010 kl. 20:06 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Husk, at Home Plug kun kan bruges når begge enheder er på samme fase.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
mm-bob ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Marts-2010 Status: Offline Point: 436 |
![]() |
Du kan også prøve at forbedre stabiliteten ved at skifte kanal på wifi accesspoint...
|
|
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |