|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Trisse ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 30-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 307 |
![]() Sendt: 04-Januar-2010 kl. 12:33 |
Vi har anskaffet os en Youseeboks og erfarer at får at få Cinema og TV-arkiv til at virke skal vi have koblet boksen til vores netværk.
Vi har routeren stående i soveværelset og vil helst undgå at trække kabel igennem hele huset så vi har kigget lidt på de dersens home-plug, bl.a. fra Amitech.
Kan de anvendes eller er der andre nemmere/billigere løsninger uden at trække kabel.
mvh. Jesper
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Der er to muligheder 1) Homeplug 2) En wireless ethernet bridge ved YouSee boxen (forudsat at du har wifi/trådløst internet) |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2876 |
![]() |
Homeplug budre være en mulig, og brugbar løsning efter de anmeldelse jeg har læst.
|
|
.....
|
|
![]() |
|
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
Med den nyeste generation af homeplug er det absolut en løsning, men husk de skal begge være sat til på samme sikring, ellers virker det ikke.
Da det også kun er til den TV-kasse, er det også begrænset hvad der skal være af båndbredde, så det skal nok virke helt fint.
|
|
![]() |
|
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
![]() |
Hvem har fortalt jer det? Det plejer nemlig at være sådan at Youseeboksen kan etablere denne forbindelse gennem antennekablet medmindre man har internet fra netop Yousee. Antenneforbindelsen skal dog være af rimelig god standard før internet forbindelsen kan etableres ("link" lampen lyser på boksen) og så er der noget med at der skal være "returgang" i forbindelsen (tror jeg det hedder). Ikke fordi jeg tror i ikke har styr på det, men det ville jo være ærgerligt at bruge penge på udstyr man reelt ikke har brug.
|
|
![]() |
|
Nicoleif ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 987 |
![]() |
Så vidt jeg ved burde internetforbindelsen via antennekablet være tilstrækkeligt til Cinema. TV-arkiv ved jeg fungere via antennekablet. Man kan checke internetforbindelsen via Menu i Yousee-boksen. En forudsætning for at internetforbindelsen fungere er at evt antennefodeler har returvej samt selvfølgelig at antennekabelnettet er af god kvalitet! |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
jeg har faktisk sådan et sæt liggende hvis du skulle være interesseret http://www.linksysbycisco.com/US/en/products/PLK300 faktisk blev den ombyttet på garantien pr 2/10-2009 hos SHG så den er kun brugt ca. 1 mdr
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
Way2fast ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 57 |
![]() |
Hej rhsin Hva' koster sættet og er det hurtigt nok til at streame fra NAS til PS3 i alm DVD kvalitet?
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
nu er hastighed på sådan en powerline dybt afhængig af omgivelserne du sætter den i, når det er sagt... så kunne jeg sagtens streame fra NAS til min Popcornhour C-200 i dvd kvalitet... faktisk også lowbitrate full hd materiale... men forvent ikke den kan trække blu ray streams.
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
Way2fast ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 57 |
![]() |
Hej René,
Jeg har modtaget enhederne og det tog under 5 minutter at installere og streaming kører nu uden hakken.
Super løsning!!
Mvh
Ole
|
|
![]() |
|
![]() |
![]() godt de kom frem i god stand
![]() |
|
Mvh
René |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |