recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Homeplug
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHomeplug

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Trisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 307
Direkte link til dette indlæg Emne: Homeplug
    Sendt: 04-Januar-2010 kl. 12:33
Vi har anskaffet os en Youseeboks og erfarer at får at få Cinema og TV-arkiv til at virke skal vi have koblet boksen til vores netværk.

Vi har routeren stående i soveværelset og vil helst undgå at trække kabel igennem hele huset så vi har kigget lidt på de dersens home-plug, bl.a. fra Amitech.

Kan de anvendes eller er der andre nemmere/billigere løsninger uden at trække kabel.

mvh. Jesper 
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2010 kl. 12:37
Oprindeligt skrevet af Trisse Trisse skrev:

Vi har anskaffet os en Youseeboks og erfarer at får at få Cinema og TV-arkiv til at virke skal vi have koblet boksen til vores netværk.

Vi har routeren stående i soveværelset og vil helst undgå at trække kabel igennem hele huset så vi har kigget lidt på de dersens home-plug, bl.a. fra Amitech.

Kan de anvendes eller er der andre nemmere/billigere løsninger uden at trække kabel.

Der er to muligheder

1) Homeplug
2) En wireless ethernet bridge ved YouSee boxen (forudsat at du har wifi/trådløst internet)

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2010 kl. 12:40
Homeplug budre være en mulig, og brugbar løsning efter de anmeldelse jeg har læst.

.....
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2010 kl. 12:47
Med den nyeste generation af homeplug er det absolut en løsning, men husk de skal begge være sat til på samme sikring, ellers virker det ikke.
Da det også kun er til den TV-kasse, er det også begrænset hvad der skal være af båndbredde, så det skal nok virke helt fint.
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2005
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2010 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af Trisse Trisse skrev:

Hvem har fortalt jer det?

Det plejer nemlig at være sådan at Youseeboksen kan etablere denne forbindelse gennem antennekablet medmindre man har internet fra netop Yousee.

Antenneforbindelsen skal dog være af rimelig god standard før internet forbindelsen kan etableres ("link" lampen lyser på boksen) og så er der noget med at der skal være "returgang" i forbindelsen (tror jeg det hedder).

Ikke fordi jeg tror i ikke har styr på det, men det ville jo være ærgerligt at bruge penge på udstyr man reelt ikke har brug.
Til top
Nicoleif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Februar-2007
Point: 987
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2010 kl. 14:38

Så vidt jeg ved burde internetforbindelsen via antennekablet være tilstrækkeligt til Cinema. TV-arkiv ved jeg fungere via antennekablet. Man kan checke internetforbindelsen via Menu i Yousee-boksen. En forudsætning for at internetforbindelsen fungere er at evt antennefodeler har returvej samt selvfølgelig at antennekabelnettet er af god kvalitet!

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2010 kl. 15:00
jeg har faktisk sådan et sæt liggende hvis du skulle være interesseret http://www.linksysbycisco.com/US/en/products/PLK300 faktisk blev den ombyttet på garantien pr 2/10-2009 hos SHG så den er kun brugt ca. 1 mdr
Mvh

René
Til top
Way2fast Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Januar-2006
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2010 kl. 00:14

Hej rhsin

Hva' koster sættet og er det hurtigt nok til at streame fra NAS til PS3 i alm DVD kvalitet?
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2010 kl. 08:40
Oprindeligt skrevet af Way2fast Way2fast skrev:

Hej rhsin

Hva' koster sættet og er det hurtigt nok til at streame fra NAS til PS3 i alm DVD kvalitet?
hvad siger du til 600,- kr? i betragtning af det praktisk talt er ny?.

nu er hastighed på sådan en powerline dybt afhængig af omgivelserne du sætter den i, når det er sagt... så kunne jeg sagtens streame fra NAS til min Popcornhour C-200 i dvd kvalitet... faktisk også lowbitrate full hd materiale... men forvent ikke den kan trække blu ray streams.
Mvh

René
Til top
Way2fast Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Januar-2006
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2010 kl. 23:45
Hej René,

Jeg har modtaget enhederne og det tog under 5 minutter at installere og streaming kører nu uden hakken.

Super løsning!!

Mvh

Ole
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2010 kl. 11:50
Oprindeligt skrevet af Way2fast Way2fast skrev:

Hej René,

Jeg har modtaget enhederne og det tog under 5 minutter at installere og streaming kører nu uden hakken.

Super løsning!!

Mvh

Ole
det lyder godt, ja i forhold til opsætning af trådløst net er powerline ultralet Thumbs Up

godt de kom frem i god stand Smile
Mvh

René
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu