|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Neobi - Jeg testede Linksys´s homeplug for et stykke tid siden, (undre mig faktisk lidt over nu, at jeg ikke kan finde anmeldelsen her.. Mener da bestemt jeg fik den lavet).
Jeg røg ind i præcis samme problem. Det kan dog løses, og endda uden de store armsving.
Køb en af de dersens dobbeltstik, som deler en stikkontakt ud i to og sæt homeplug modemet i den ene, og din forlænger ledning/dåse i den anden, så virker det fint.
Et andet alternativ er også at ikke nødvendigvis opfatte homeplug modemet som en dims der skal sidde lige op af din maskine, men derimod en dims der gør det nemmere for dig, at nå fra den ene ende til den anden i dit hus/bolig. Placer så homeplug modemet et strategisk godt sted, hvor du nemmere kan trække netkabel videre fra, nemmere end hvis du ikke havde homeplug modemet.
Jeg kunne snildt streame HD video fra Linksys sættet hos mig, fra den ene ende af huset til den anden. Men datamæssigt var jeg ikke imponeret over hastigheden. Det hedder 300mbit, men modemet er "droslet" ned til 100mbit. Guderne må vide hvorfor. D-link sættet skulle faktisk være bedre end Linksys´s.
|
|
![]() |
|
jgjensen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 376 |
![]() |
Vil du ikke uddybe dette lidt for mig?
Min plan er, at koble homeplug-basen på routeren som står inde på et værelse.
Herefter kobler jeg homeplug-receiveren til inde i stuen tæt ved TV og tilkobler den til mediecenter / TV - korrekt?
tak for hjælpen
![]() |
|
Samsung PS50Q96HDX/XEE
Barkan M4061 TV-ophæng Philips DVD-R 5570H/58 Samsung HD-boks Freecom 2 TB NAS Buffalo 500 GB NAS Denon AVR 800 amp WD TV Live D-Link DHP-P307AV Homeplug Wii iPhone 4 |
|
![]() |
|
jgjensen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 376 |
![]() |
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4190194
det er denne jeg har kig på
|
|
Samsung PS50Q96HDX/XEE
Barkan M4061 TV-ophæng Philips DVD-R 5570H/58 Samsung HD-boks Freecom 2 TB NAS Buffalo 500 GB NAS Denon AVR 800 amp WD TV Live D-Link DHP-P307AV Homeplug Wii iPhone 4 |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
jgjensen - vil gerne uddybe det som jeg skrev.
1. Man kan ved brug af et dobbelt stik løse det problem som tidligere er nævnt med, at have homeplug systemer siddende på samme forlænger/stikdåse. Eksempelvis havde jeg held med linksys, da jeg benyttede sådan en her:
![]() 2. Som nævnt, så kan man vælge at ikke opfatte homeplug som en dims der absolut skal sidde lige op ad computeren.
Find en ledig stikkontakt et sted i nærheden. Sæt dit homeplug i der, og træk et netkabel derfra og til computeren. Opfat i dette alternativ homeplug som en enhed, der gør det nemmere at flytte dit netkabel tættere end ellers muligt, (i forhold til din router i den anden ende af huset), men ikke nødvendigvis helt hen til din computer.
Det kunne f.eks være, at du har din router siddende i den ene ende af huset, men din computer er placeret i den anden ende. Ved din computer er der ikke en ledig stikkontakt til homeplug, pga. det ikke virker i samme flerstiks-dåse. Der er derimod en ledig stikkontkt i den anden ende af værelset/rummet din computer er placeret i. Sæt derfor din homeplug i der, og træk et netkabel derfra og til din computer, evt. skjult i panel eller en kabelliste.
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej og tak for svar.
Jeg har sat det op og der er forbindelse, men det tyder desværre på at det har indvirkning på hastigheden at de 2 enheder sidder på 2 forskellige faser - videofilerne går ned i hastighed og lyden forsvinder efter afspilning i 10-20 sek
![]() Ved du måske hvordan man kan måle hastigheden på dataoverførslen igennem Homeplug enhederne?
|
|
Samsung PS50Q96HDX/XEE
|
![]() |
|
![]() |
![]() |
|
![]() |
Jeg har opdaget at porten i routeren lyser orange og ikke grønt som de andre udgange - hvad betyder det? Jeg mener at når der ikke overføres data via homeplug så lyser homeplug-enheden grønt, men på trods af det lyser udgangsporten på routeren orange - hvorfor kan det være?
|
|
Samsung PS50Q96HDX/XEE
|
![]() |
|
![]() |
Jeg ved ikke hvad router du har, men der kan evt. være flere årsager.
Orange = 100mbit, grøn = 1000Mbit/Gigabit
Full/half duplex kan også være årsagen.
Lige eller krydset netkabel. Sidstnævnt plejer de fleste routere at selv korrigere for idag.
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har yousee's Netgear CVG824G router.....tænker bare at det har noget med homeplug at gøre at kun netop den udgangsport til homeplug lyser orange når de andre til NAS etc lyser grønt som normalt?
Har lige kørt hastighedstest gennem D-Link....den hiver 6,67 mbps. Trådløs hiver 8.33 mbps
|
|
Samsung PS50Q96HDX/XEE
|
![]() |
|
![]() |
orange lys = fejl i forbindelsen......fundet på http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Bredbaand/Det_kan_du_faa/Netgear_CVG824G.aspx
|
|
Samsung PS50Q96HDX/XEE
|
![]() |
|
![]() |
prøvede lige at bytte om på de 2 enheder - nu lyser den grøn i router så forbindelsen må være ok....men stadig samme problem med afspilning
![]() ![]() |
|
Samsung PS50Q96HDX/XEE
|
![]() |
|
![]() |
Er der nogen der ved om Homeplug overhovedet burde kunne fungere hvis de kører på 2 forskellige faser, eller kan den godt fungere (med lav hastighed til følge f.eks) ? Jeg har bare hørt en der siger at hvis du kører den over 2 forskellige faser burde den slet ikke kunne sende signal igennem. |
|
Samsung PS50Q96HDX/XEE
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |