recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HomePlug
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHomePlug

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2011 kl. 16:05
det er en klassiker med homeplug, der er for mange usikkerheds parametre, for at den kan holde den hastighed der er nødvendigt for stream af billeder... især hvis kvaliteten også skal være i den bedre ende (op imod blu ray).

Den rigtige løsning er, som du også er ved at finde ud af.. træk en ethernetledning det ved du på forhånd virker Wink
Mvh

René
Til top
jgjensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-September-2006
Sted: Denmark
Point: 376
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2011 kl. 16:11
Jep - jeg havde et 30 m netværkskabel i den i aftes og det kørte fint uden hak (har dog kun prøvet dvd-materiale / har ikke Blu-Ray endnu)......mangler stadig bare lige at få overtalt konen til at det vil være en super idé at føre en kabelbakke ned bag Tv oppe fra loftet.....hmmm.....

hvad nu hvis man får fiber 15/15 istedet for yousee 8/1 mbit vil det gøre en forskel mht homeplug?
Samsung PS50Q96HDX/XEE
Barkan M4061 TV-ophæng
Philips DVD-R 5570H/58
Samsung HD-boks
Freecom 2 TB NAS
Buffalo 500 GB NAS
Denon AVR 800 amp
WD TV Live
D-Link DHP-P307AV Homeplug
Wii
iPhone 4
Til top
Mads A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Slagelse
Point: 391
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2011 kl. 19:12
Jeg bruger disse fra Netgear og det funker uden problemer...

Streamer fra min Netgear Nas, som står i køkkenet og puster og afspiller på mit anlæg i stuen.

Hastigheden ved den som er connected til router står til 185 Mbps og den som er tilsluttet Nas'en i køkkenet står på 135 Mbps... Wink

Mvh

Mads

Til top
Lyni Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-December-2007
Point: 172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2011 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af jgjensen jgjensen skrev:

hvad nu hvis man får fiber 15/15 istedet for yousee 8/1 mbit vil det gøre en forskel mht homeplug?

Overhovedet ikke, det er jo den samme RJ45 port de bruger, sikkert fra samme producent. 
Dit internet er jo "verden" udenfor din dør, hvor homeplug er forbindelsen mellem dine enheder hjemme ved dig selv..
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu