recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HomeTrio Basic
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHomeTrio Basic

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
yakj Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Emne: HomeTrio Basic
    Sendt: 02-Marts-2011 kl. 10:24

Jeg overvejer køb af HomeTrio Basic med eller uden plus-abonnement, men efter nærmere studium af TDC.s lovprisninger på deres hjemmesider, er jeg blevet i tvivl om en række ting, ikke mindst de ting, som de ikke skriver noget om. 

Det er for mig afgørende, at jeg kan se et tv-program og samtidig optage et andet og i den forbindelse skriver de noget om 1 eller 2 TV-strømme, men ikke noget om, hvad der leveres som standard. Deres support oplyser meget betryggende, at hvis der kun var 2 TV tilsluttet så troede man, at det kunne lade sig gøre.
Er der nogen som ved, om denne tro er berettiget ? og vil det også være tilfælde, hvis man ser HD-kanaler, som mig bekendt kræver mere båndbredde (eller hvad det nu hedder)
Kan dette krav i øvrigt opfyldes med TV-boksen alene, eller kræver det - eller vil virke bedre med et plus-abonnement ?
Ved nogen hvor stor harddisken er i GB på harddisken ? Der oplyses kun, at den kan gemme 120 timer, men intet om i hvilken kvallitet. Ikke en gang dette simple spørgsmål kunne deres support svare konkret på.
Man mente og troede nok, at den var på 50 GB !!!
Håber nogen kan bibringe mig klarhed.
yak
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2011 kl. 10:42
Har TDC home trio uden tillægsabonnementer og har konstateret ..
 
At i basic udgaven uden nogen tillægs abonnemnter, har man kun båndbredde til en SD-stream.
 
Det kræver særligt abonnement for at kunne optage med boksen.
Man kan ikke engang optage alene med boksen, selvom man kun beslaglægger en stream.
 
Flere Tv kræver multiroom abonnement og ekstra box til TV nr. 2.
Det kræver HDTV abonnement for at få båndbredde nok til HDTV.
 
Der er ikke nogen mulighed for at overfører data ud af systemmet og disken løber hurtig fuld, mener den er 160 Gbyte...
Når man kører med et HTPC system så virker 1T lille i dag  (særlig på grund af HDTV). 
 
Man kan anvende TDC home trio en HTPC løsning (som IPTV) og her har man andre muligheder en dem boksen giver..
Men man er stadig begrænset af den tildelte båndbredde..


Redigeret af avh - 02-Marts-2011 kl. 10:44
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
yakj Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2011 kl. 11:10
Tak for din respons.
Det særlige abonnement du nævner for at kunne optage alene med boksen er vil den halvårlig leje på 399,00 kr. Det er selvfølgelig nødvendigt, og så må der også kunne optages.
Jeg forstår dit svar således, at såfremt man også har et plus-abonnement vil man få båndbredde nok til det ønskede (se et prgr. opt. et andet)
Multiroom TV og kravene omkring dette er jeg klar over.
yak
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2011 kl. 11:19

Jeg mener ikke det er muligt at få et abonnement uden at skulle anskaffe boksen og det halvårlige gebyr..

Optagemuligheden er direkte fjernet i boksens menu, så den mulighed kan ikke vælges.
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2011 kl. 12:13
At kunne se og optage på samme tid, kræver som det nævnes, en ekstra "stream". For dette betaler man 49,- eller er det 69,- for, om måneden.

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2011 kl. 12:15
Jeg var for nylig til en demoaften, hos den lokale TDC butik. Når vi ridsede vores behov op - som er ganske enkle - ville det koste os lige knap 1.000,- om måneden, at få HomeTrio.   

M.v.h.
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2011 kl. 12:41

Det var meget?

I prisen er jo også inklusive internet og telefon.
 
På totalprisen synes jeg godt de nogenlunde kan konkurrere...
Tæller man sammen på alternativet, som f.eks.  canal digital og boxer + netforbindelse, løber det også op..
 
Det er et interessant produkt, fordi det er IPTV som med tiden kunne blive et spændende produkt, men det er jo ikke sikkert...
Det er 2-vejs og net-baseret.
 
 


Redigeret af avh - 02-Marts-2011 kl. 12:42
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2011 kl. 12:45
Ja. Jeg har så valgt en HomeDuo Media - med 11 TV-kanaler via computeren (alle i huset) - 20/2 Mbit og telefoni. Til 349,- pr. måned. Dertil kommer så Stofa på TV siden, til små 300,-

M.v.h.
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2011 kl. 12:54
De 11 Tv-kanaler du har på den måde, er det IPTV (via multicast) eller blot WebTV via almindelig internet?
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2011 kl. 13:53
WebTV...

M.v.h.
Til top
sickchild Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: næstved,Denmark
Status: Offline
Point: 795
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2011 kl. 14:40
Jeg starter med at sige jeg selv arbejder for TDC som tekniker og kører og sætter Hometrio op.

Først skal du finde ud af hvor hurtig båndbredde du kan få. Du skal kunne køre 8,5 mbit for at kunne få det der hedder se og optag. som navnet siger altså du kan se en kanal og optage en anden imens. Dette er kun SD kanaler og ikke HD. Hd kanaler ved jeg faktisk ikke hvor meget båndbredde tager. Og vil sige det er ikke mange vi laver.  Og der er kommet nye bokse med en 320GB HDD så nu er der plads til noget mere.

Du betaler et vis beløb om måneden for optage funktionen men den er gratis med de første 3 måneder. 
og derfor der er nogen som slet ikke har optage funktionen fordi de ikke betaler for den. 
Til top
yakj Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2011 kl. 15:17
Til sickchild.
jeg har for kort tid siden hos TDC support fået oplyst, at båndbreden til den relevante tlf. adresse er godt 20 mb, så der skulle ikke efter tdc-medarb. opfattelse være nogen som helst problemer med "se og optag". I hvert tilfælde ikke så længe der kun var tale om 2 eller måske 3 TV.
Vedkommende oplyste også, at det form. også kunne lade sig gøre med HDTV, hvilket jeg dog er lidt tvivlende overfor.
Jeg vil nok heller ikke tilkøbe denne ekstra service alligevel.
yak
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu