Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Prospect
Guld medlem
Oprettet: 12-December-2008
Sted: Ølstykke
Status: Offline
Point: 783
|
Sendt: 12-Juni-2010 kl. 11:56 |
Kampus skrev:
Jeg ser ikke fodbold, men kan sagtens forestille mig hvor generende bååt-hornene er. Tidligere slutrunder i kvinde håndbold har også været en prøvelse for mig at se. Der var ikke andet at gøre end at justere lydstyrken ned, så speakeren lige akkurat kunne høres.
Her var det så stortrommer i flertal der generede.  |
Havde det bare været båt horn og stortrommer... Lyden fra de horn er virkelig irriterende og konstant!
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 12-Juni-2010 kl. 12:00 |
Så lige et klip med de lange horn. Det ser ud til at at det er en slags trompeter, som man selv blæser i. Det kan da ikke larme så meget...
|
 |
jonaskp
Guld medlem
Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
|
Sendt: 12-Juni-2010 kl. 12:21 |
Kampus skrev:
Så lige et klip med de lange horn. Det ser ud til at at det er en slags trompeter, som man selv blæser i. Det kan da ikke larme så meget... |
Det gør de. Se en kamp, og kom tilbage og fortæl at det ikke er generende. Så vil du herfra få en anbefaling om at gå til en hørelæge 
Læste i avisen igår at det er det mest larmende instrument af det der normalt medbringes til en fodboldkamp. Noget med 120db, hvor et af de der trukluft båthorn "kun" larmer 90db (såvidt jeg husker).
Problemet er som det er nævnt også at det er konstant. Med båthornene så står der måske 10-20 stykker på hele stadion med et horn, og hvor brugen er begrænset af at man på et tidspunkt løber tør for luft. Her er det måske 30-40% af tilskuerne der står med et horn, og hvor der konstant bliver blæst i dem.
|
 |
strandvasker
Guld medlem
Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Point: 2412
|
Sendt: 12-Juni-2010 kl. 12:37 |
bibihest skrev:
Det kan så slet ikke sammenlignes med motorsport, det er langt fra samme lyd og det er ikke ensformigt som hornene.
|
Enig. Man går vel næppe til motorsportsevents eller ser motorsport i tv hvis ikke man interesserer sig for motorlyden, hvorimod man må formode fodboldinteresserede ikke går til kampe eller ser kampe i tv for at høre horn. Motorlyd er en del af motorsport, båthorn er ikke en del af fodbold..
Redigeret af strandvasker - 12-Juni-2010 kl. 12:38
|
 |
Lennon
Guld medlem
Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
|
Sendt: 12-Juni-2010 kl. 12:43 |
Under åbningskampen skruede jeg omgående ned for lyden . Ikke pga hornene, men fordi at lyd og billede IGEN var helt ude af sync . Og i den anden kamp blev lyden under alle omstændigheder overdøvet af ungerne i huset  . Men mon ikke at hornhelvedet vil aftage lidt efterhånden som majoriteten af tilskuerne ikke er Sydafrikanere . . ?
|
Samsung PS63C7705 Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm
|
 |
Kasper_J
Guld medlem
Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2822
|
Sendt: 12-Juni-2010 kl. 14:22 |
Synes faktisk trommer (f.eks. i en håndbold hal) er mere irriterende end hornene - som dog også er irriterende
|
 |
Brasch
Guld medlem
Oprettet: 14-November-2007
Point: 645
|
Sendt: 12-Juni-2010 kl. 14:41 |
Det bliver desværre nok ikke bedre end det har været de første par kampe, da langt de fleste tilskuere vil blive ved med at være sydafrikanere. Det sjove er jo at de betaler for at komme ind til en fodboldkamp de tydeligvis slet ikke ser - de puster jo af al lungernes kraft i hornet. Lyder sgu nærmest som om der er en myg der bliver ved med at sværme ved mikrofonen
|
 |
Prospect
Guld medlem
Oprettet: 12-December-2008
Sted: Ølstykke
Point: 783
|
Sendt: 12-Juni-2010 kl. 14:43 |
jonaskp skrev:
Kampus skrev:
Så lige et klip med de lange horn. Det ser ud til at at det er en slags trompeter, som man selv blæser i. Det kan da ikke larme så meget... |
Det gør de. Se en kamp, og kom tilbage og fortæl at det ikke er generende.
Så vil du herfra få en anbefaling om at gå til en hørelæge 
Læste i avisen igår at det er det mest larmende instrument af det der normalt medbringes til en fodboldkamp. Noget med 120db, hvor et af de der trukluft båthorn "kun" larmer 90db (såvidt jeg husker).
Problemet er som det er nævnt også at det er konstant. Med båthornene så står der måske 10-20 stykker på hele stadion med et horn, og hvor brugen er begrænset af at man på et tidspunkt løber tør for luft.
Her er det måske 30-40% af tilskuerne der står med et horn, og hvor der konstant bliver blæst i dem. |
Ja 127db hvilket er mere end en motorsav.. og 50.000 af dem ved siden af hinanden i 90min 
|
 |
bibihest
Guld medlem
Oprettet: 30-Maj-2006
Point: 1435
|
Sendt: 12-Juni-2010 kl. 15:07 |
Hvis de så ville nøjes med at blæse når der var mål eller sådan noget, men det er som om der kommer en sværm bier ind i stuen. Utroligt de har så meget luft til at puste en hel kamp igennem. Ikke om jeg gad! :D
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 12-Juni-2010 kl. 15:19 |
jonaskp skrev:
Kampus skrev:
Det gør de. Se en kamp, og kom tilbage og fortæl at det ikke er generende.
Så vil du herfra få en anbefaling om at gå til en hørelæge 
Problemet er som det er nævnt også at det er konstant. Med båthornene så står der måske 10-20 stykker på hele stadion med et horn, og hvor brugen er begrænset af at man på et tidspunkt løber tør for luft.
Her er det måske 30-40% af tilskuerne der står med et horn, og hvor der konstant bliver blæst i dem. |
Så lige 5 min af kampen over TV2 Norge. Selvom man skruer helt ned for lyden, så speakeren lige kan høres, så lyder det stadigvæk som om man sidder midt i en bi-sværm.
Kan sq godt forstå at I er trætte af det. Kan man ikke skrive en klage til FIFA? 
|
 |
WilliamP
Bruger
Oprettet: 06-Juni-2008
Point: 126
|
Sendt: 12-Juni-2010 kl. 15:41 |
bibihest skrev:
Hvis de så ville nøjes med at blæse når der var mål eller sådan noget, men det er som om der kommer en sværm bier ind i stuen. Utroligt de har så meget luft til at puste en hel kamp igennem. Ikke om jeg gad! :D
|
Nej, men Sydafrikanere kan finde ud af at lave stemning, i modsætning til disse kolde egne! Jeg kan virkelig ikke forstå al den debat her i Danmark, om de vuvuzela'er. De er irriterende for de fleste, men hvorfor lave en tråd om det, når du alligevel ikke kan gøre noget? Og det er endnu mere sjovt at læse op til flere brugere på diverse forums, postulerer at tilskuerne ikke ser kampene, men blot danser og blæser på tilskuerrækkerne. Jeg må le!
|
 |
katbird
Guld medlem
Oprettet: 02-Oktober-2004
Sted: Fredensborg
Point: 551
|
Sendt: 12-Juni-2010 kl. 16:18 |
WilliamP skrev:
Nej, men Sydafrikanere kan finde ud af at lave stemning, i modsætning til disse kolde egne!
Jeg kan virkelig ikke forstå al den debat her i Danmark, om de vuvuzela'er. De er irriterende for de fleste, men hvorfor lave en tråd om det, når du alligevel ikke kan gøre noget? Og det er endnu mere sjovt at læse op til flere brugere på diverse forums, postulerer at tilskuerne ikke ser kampene, men blot danser og blæser på tilskuerrækkerne. Jeg må le!
|
Hvorfor oprette en tråd , hmmm, for at få luftet sin frustration , lidt lige som du gør ,måske? Og det er ikke kun her i Danmark der er debat om de vuvuzela horn kan jeg oplyse dig om. Hvis du virkelig synes stemning = trutte uafbrudt i et vuvuzela horn i 90 min - må jeg le (lettere hysterisk) 
|
 |