recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hothers setup 2, nu med Pana 65DX900E
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHothers setup 2, nu med Pana 65DX900E

Besvar Besvar Side  <1 136137138139140 151>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2016 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Det er flot og interessant, at du har investeret i afspilleren, der så vidt jeg har forstået  (og er ret dyr i køb), ikke kan optage. Og ja, hvad skulle den kunne recorde. Der findes jo desværre ikke rigtigt TVkanaler at optage UHD på. 
Man har fx næppe fornøjelse af at recorde fx netflix, når man blot kan streame så ofte, man vil.
Så det er afspilning, som det drejer sig om af indkøbs4kfilm.
Personligt går der længere og længere mellem indkøb af film til afspilning. Det er ligesom en saga blot med de internethastigheder, som jeg har og streamingmulighederne. 
Jeg tror på din wowoplevelse. Tillykke og held og lykke med afspilleren.
Om du er den eneste, aner jeg ikke, men du er måske den eneste, der besidder denne kvalitetsmodel, og din glæde over afspillereren afhænger næppe af, hvor mange der har en sådan eller noget lignende? :)
Så glæd du dig bare. John. Det er (endnu) gratis, og del du bare din glæde med os andre! :)

Jeg er sådan indrettet, at til billede og lyd, der vil jeg helst have det bedste som jeg har mulighed for. Det betyder, at jeg fravælger MP3, og i stor udstrækning streaming af den simple årsag, at jeg synes at kvaliteten er for ringe. 

Jeg synes at det er fint at man er tilfreds med kvaliteten i streaming m.v., jeg benytter det fremover nok ikke mere end i dag, hvor jeg alene bruger Youtube og deres 4K video i VP9.Smile  
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2016 kl. 14:10
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Jeg har haft Samsungs 4K-afspiller hjemme og Panas ligger og venter på posthuset. Samsungs var en ret støjende og forholdsvis sløv oplevelse, så jeg håber, at Pana'en er mere tys og kører lidt hurtigere. Man bliver hurtigt forvent med højere hastighed når man bruger streaming til dagligt.

Jeg fik set 3 film da jeg havde den hjemme i form af The Martian, X-Men (Days of future past) og Maze runner. Førstnævnte var klart den der klarede sig bedst, men det er så ikke en film jeg gider eje eller se to gange, så pt. er der ikke så mange film der retfærdiggør købet af afspilleren for mit vedkommende.

Uden ægte understøttelse af HDR og lokal dimming i TV'et, så er det også kun 4K-opløsningen der kunne trække og så skal det altså være nogle seriøst gode film der skal til for at jeg vil punge så mange penge ud for en afspiller. Disney må lige få fingere ud og hoppe med på vognen, så vi kan få Star Wars... Der er ikke andre af mine film, der bliver afspillet så ofte som den serie (med undtagelse af tegnefilm, men ungerne er pænt ligeglade med HDR og 4K).

Takker for feed-back Torben,
Jeg har leget lidt med både Samsung afspilleren og naturligvis også Panasonic´s ditto. Min oplevelse er, at Samsung afspilleren er noget mere støjende end Panasonic afspilleren. Det der bekymrede mig mest var Samsung afspillerens drev, som støjede en del. Her er der intet hørbart fra Panasonic´s drev.

Som jeg skrev i min brugeranmeldelse, så tager det lidt længere tid at loade en 4K BD i forhold til en almindelig BD, ligesom at der er lidt støj fra Panasonic afspilleren, når denne er i load processenSmile.

Edit: Mener da i øvrigt at jeg har læst et eller andet sted, at seneste Star Wars film faktisk kommer i 4K/HDR hen på efteråret. 

Redigeret af Hother - 28-April-2016 kl. 14:12
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
McClane Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Juli-2007
Point: 74
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2016 kl. 16:03
Hvor har I købt Panasonic afspilleren henne, for så vidt jeg kan se er den ikke på lager nogen steder!?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2016 kl. 16:27
Oprindeligt skrevet af McClane McClane skrev:

Hvor har I købt Panasonic afspilleren henne, for så vidt jeg kan se er den ikke på lager nogen steder!?

Torben har haft Pana afspilleren til anmeldelse for Flatpanels.dk

Og min egen Pana afspiller er købt hos Panasonic Center Rødovre. Jeg var nok en af de første der bestilte afspilleren helt tilbage i februar mene jeg det varSmile
Til top
McClane Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Juli-2007
Point: 74
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2016 kl. 16:42
Ok tak. Panasonics hjemmeside skriver bare april, så tænker den må være på trapperne.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2016 kl. 16:59
Oprindeligt skrevet af McClane McClane skrev:

Ok tak. Panasonics hjemmeside skriver bare april, så tænker den må være på trapperne.

Problemet er vist lidt, at Panasonic i Europa ikke helt havde forventet den købs interesse som reelt har vist sig. Så afspillerne er vist lidt eftertragtede.

Man fat mod, de kommer sikkert snart igenSmile 
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2013
Point: 2437
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2016 kl. 19:43
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Det er flot og interessant, at du har investeret i afspilleren, der så vidt jeg har forstået  (og er ret dyr i køb), ikke kan optage. Og ja, hvad skulle den kunne recorde. Der findes jo desværre ikke rigtigt TVkanaler at optage UHD på. 
Man har fx næppe fornøjelse af at recorde fx netflix, når man blot kan streame så ofte, man vil.
Så det er afspilning, som det drejer sig om af indkøbs4kfilm.
Personligt går der længere og længere mellem indkøb af film til afspilning. Det er ligesom en saga blot med de internethastigheder, som jeg har og streamingmulighederne. 
Jeg tror på din wowoplevelse. Tillykke og held og lykke med afspilleren.
Om du er den eneste, aner jeg ikke, men du er måske den eneste, der besidder denne kvalitetsmodel, og din glæde over afspillereren afhænger næppe af, hvor mange der har en sådan eller noget lignende? :)
Så glæd du dig bare. John. Det er (endnu) gratis, og del du bare din glæde med os andre! :)

Jeg er sådan indrettet, at til billede og lyd, der vil jeg helst have det bedste som jeg har mulighed for. Det betyder, at jeg fravælger MP3, og i stor udstrækning streaming af den simple årsag, at jeg synes at kvaliteten er for ringe. 

Jeg synes at det er fint at man er tilfreds med kvaliteten i streaming m.v., jeg benytter det fremover nok ikke mere end i dag, hvor jeg alene bruger Youtube og deres 4K video i VP9.Smile  

Vi snakker kun 4K. Så med streaming mener jeg fx Netflix. Og YouTube er vel også streaming. Jeg tror forøvrigt,  at jeg har set alt,  hvad der findes i VP9 på Youtube. Jeg søger også kun det bedste, men udbuddet  i 4K er endnu begrænset. OG jeg har det lidt svært med at gemme en film på hylden, idet reolen i forvejen er fyldt med DVDs og  CDs.

Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2016 kl. 19:55

Edit: Mener da i øvrigt at jeg har læst et eller andet sted, at seneste Star Wars film faktisk kommer i 4K/HDR hen på efteråret. 

Jeg har ikke set nogen officielle udmeldelser, så den vil jeg lige se før jeg tror det. Af konkrete udgivelser, som måske var værd at eje, så kan jeg pt. kun få øje på Deadpool og Batman vs. Superman. Måske var LEGO-movie også værd at have i 4K, men jeg er ikke helt sikker...

Jeg kan se, at posten havde været her med Pana-afspilleren imens jeg var på arbejde, så den henter jeg i weekenden.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2016 kl. 20:33
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Jeg har ikke set nogen officielle udmeldelser, så den vil jeg lige se før jeg tror det. Af konkrete udgivelser, som måske var værd at eje, så kan jeg pt. kun få øje på Deadpool og Batman vs. Superman. Måske var LEGO-movie også værd at have i 4K, men jeg er ikke helt sikker...

Jeg kan se, at posten havde været her med Pana-afspilleren imens jeg var på arbejde, så den henter jeg i weekenden.
Enig Batman vs Superman kunne være en overvejelse værd.

God fornøjelse med Pana afspillerenSmile 
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2016 kl. 13:59
 OgSå har jeg minsandten bestilt endnu en 4K BD film, nemlig denne:

Filmen udgives samme dag som den anden bestilte 4k BD fra Timescapes, den 6. maj. Håber sørme at det er gode 4K film.

Så har jeg besluttet at sætte gang i Panasonic Nordic omkring oplysninger om frigivelsen af deres HDR firmware update. Det kan sørme ikke være rigtig, at Panasonic er omkring et år om at komme med en update, som reelt gør TV´et til det som jeg købte det som - et UHD HDR TV. 

Pudsigt nok så fik de nye 2016 modeller af Panasonic UHD HDR TV, deres HDR firmware update ganske hurtigt efter lanceringen - det kan ikke være rigtigt, at deres første UHD HDR TV stadig går og venter på, at Panasonic skal forbarme sigOuch  

Redigeret af Hother - 03-Maj-2016 kl. 15:26
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2016 kl. 01:00

Opdateret

Brugeranmeldelse Panasonic DMP-UB900 

Indledning

Jeg har som nok en af de første i kongeriget været så heldig at modtage den nye afspiller Panasonic DMP-UB900. Afspilleren er blandt de første på markedet til afspilning af 4K UHD/HDR Blu-Ray. Panasonic afspilleren er ikke blandt de billigste med en listepris på 7499 kr. Man kan erhverve sig en Samsung UHD/HDR afspiller for omkring 4000 kr. Efter at have set dem begge mener jeg dog afgjort der er kvalitets forskelle mellem de to modeller, som i det mindste i væsentlig grad berettiger prisforskellen. Jeg skal ikke komme ind på forskellene mellem Samsung og Panasonic UHD afspillerne, selvom jeg også har kigget en del på Samsungs afspiller.

Udpakning

Udpakningen følger enhver anden en af slagsen hvad angår AV-udstyr. Emballagen er nydelig, men emballagen yder ikke samme beskyttelse som man kan opleve med Oppo, Vincent, Arcam m.v. – det betyder at selve glæden ved at pakke ud svækkes en anelse, sådan er i det mindste jeg indrettet.

Heldigvis var afspilleren i en helt perfekt stand. Ved udpakningen er det første der springer i øjnene de 2 medfølgende UHD/HDR film. Filmene medfølger afspilleren i introduktionsperioden, så hvis man ønsker filmene med ved købet skal man nok ikke vente for længe. Filmene udgør faktisk en værdi på omkring 400-600 kr. i dagens priser. Om man så kan lide filmene er en anden snak.

I emballagen finder man desuden – altså udover afspilleren, en fjernbetjening, 1 m highspeed HDMI kabel, en ledning til strømforsyningen, og nogle A4 sider som gør det ud for brugervejledningen

Fjernbetjeningen er et typisk Panasonic design, som jeg selv holder af, for man er aldrig i tvivl om hvor man skal finde betjenings knapperne. Fjernbetjeningen i sig selv er nydelig og meget sort-blank. Den fungere på alle måder fint, men jeg kunne godt have tænkt mig en lidt mere lækker en af slagsen i aluminium, al den stund, at afspilleren er tænkt som en high-end model. Der er for de Netflix glade en knap på fjernbetjeningen med direkte adgang til Netflix. Lidt pudsigt minder fjernebetjeningens placering af betjenings knapper og funktioner mig en del om Oppo´ens ditto.  Fjernbetjeningen er forsynet med et dæmpet behageligt lys såfremt dette ønskes til betjeningen i mere mørke rum. 

Design

Designet er meget moderne og meget enkelt, og også her – meget sort-blank. I og med at disc-skuffen er gemt bag en vippeklap i hele afspillerens bredde, fremstår afspilleren meget stilren. Udover discskuffen er der placeret et USB stik og en SD kortlæser.

På afspillerens bagplade er placeret et mindre hav af tilslutnings muligheder, og her både digitale og analoge tilslutninger til TV, CD og surround anlæg. En glimrende detalje, som man heldigvis også kan finde på andre BD afspillere er jo, at afspilleren er forsynet med 2 HDMI udgange. Den ene udgang kan benyttes til at føre et HDMI kabel direkte fra afspilleren til TV´et. Den anden HDMI udgang kan så benyttes til at føre f.eks. surround lyd direkte til en surround receiver, i fald at sidstnævnte ikke er forsynet med pass through for 4K UHD videosignalet. Jeg benytter selv HDMI 2 til min Yamaha YSP2500.

Selve byggekvaliteten er ganske fin, og alt er nøje tilpasset. Byggekvaliteten er dog ikke på højde med min Oppo BD afspiller, som er bygget som en kampvogn – og vejer næsten det dobbelte af Panasonic afspilleren.  Lidt pudsigt, jeg kan faktisk ikke afgøre om chassiset er i metal  (det har jeg læst flere steder), eller om det hele er i plast i en glimrende kvalitet. Man må sige at der er sket noget på tekniksiden, for selvom Panasonic afspilleren er en hel mindre og mere let, så er afspilleren på nogle områder mere avanceret end Oppo afspilleren. Heldigvis er afspilleren forsynet med et ret simpelt display, som jeg uden problemer kan aflæse fra min sædvanlige seer position. Det er blevet ret normalt ikke at forsyne nyt AV udstyr med display - og det er så ikke lige mig.

Selve installation og opsætning af afspilleren er uhyre nem. Afspilleren er default indstillet til at dække langt de fleste TV. Samtidig giver afspilleren i menuerne muligheder for at "Nørde" en del med indstillingerne.

Lad os se lidt film

Jeg har jo set lidt UHD film undervejs, og det første jeg får at vide er jo, at mit TV ikke er HDR kompatibelt. Det er skam også rigtigt, for mit Panasonic TX-65CX800E venter fremdeles på en HDR firmware opdatering. Faktisk havde Panasonic lovet, at opdateringen ville komme ved lanceringen af deres nye UHD/HDR afspiller. Det eneste der i denne sammenhæng fik HDR opdateringen var de nye DX900E TV  - snydt igen. Det tjener ikke i mine øjne Panasonic til ære, at man efterlader deres kunder med en manglende HDR firmware til et HDR TV, i indtil videre næsten i et år. Man får fornemmelsen af, at nu har man jo købt TV´et, og så er disse kunder ligegyldige for Panasonic.

Når man i lægger en disc kan man tydeligt høre afspilleren arbejde. De typiske ”Nit nit – bit bit” lyde kan man ikke undgå, og i det hele taget når processor m.v. arbejder, kan man tydeligt høre afspilleren ved opstarts fasen af en disc. The good news for mig, drevet og blæseren kan man ikke høre. 4K UHD film loades en kende langsommere end almindelige Blu-Ray film.  

Ved afspilning af 4K UHD Blu-Ray kan man måske blive lidt skuffet i første omgang, for den umiddelbare billedoplevelse afviger ikke væsentligt for afspilning af en almindelig rigtigt godt optaget Blu-Ray, altså ingen umiddelbar wow-effekt.. Det er først når man som billednørd begynder nærmere at studere detaljer, farver og til en hvis grad kontrast, at man ser en forskel. Forskellen er til gengæld stor, hvis man som jeg lige ændrede indstilling til et DVB-C signal. Hov – hvad skete lige her. Billedet fra DVB-C var i den grad en nedgradering af billedkvaliteten i forhold til det jeg lige havde set på via afspilleren. Alt andet lige, så vil jeg tro, at den helt store forskel til almindelige Blu-Ray film først fremkommer når man kan nyde filmene i HDR.

Jeg er nødt til at tilføje, at Panasonicafspilleren bestemt gør et eller andet rigtigt godt ved afspilning af almindelige BD´er. Jeg har læst om fænomenet i et par udenlandske tests, og her senest hos AREA DVD, som konkret fremhæver forskellene i James Bond og "Skyfall". Jeg måtte jo ind og se om AREA DVD beskrev forskellene rigtigt. Nu har jeg jo haft både min Oppo  BDP103 og altså Panasonic afspilleren at kunne sammenligne med. Og ganske rigtigt der er billede mæssige forskelle mellem afspillerne og samme BD ved afspilning. Det som jeg notere mig er et mere rent billede, hvis man kan sige det sådan - altså hermed mener jeg noget tydeligere adskillelse i farver, afgrænsninger mellem objekter, kontrast - og måske endda et lidt dybere sort. Helt klart, dybden i billedet blev også noget forbedret. Jeg ved ikke om det er opskaleringen og Panasonic´s billede system der gør forskellene, for jeg har ikke helt haft samme oplevelse ved afspilning af BD´er via Oppo´en og mit 4K TV. Natscenerne fra Shanghai står utroligt klart, detaljeret og dybsort. Jeg vil tro at billede forbedringen er mest tydelig ved godt optagede film. For mig tilføjer afspilleren derfor en yderligere værdi i og med, at hovedparten af min filmsamling jo er Blu-Ray disc´s.

En lille finte fra afspilleren. Når man har valgt danske undertekster, så huskes disse ikke hvis man undervejs stopper filmen. Mon ikke det problem løses ved en firmware opdatering.

Hvad angår afspilning af DVD, så vil jeg mene, at Panasonic afspilleren opskalere mindst lige så godt som min Oppo afspiller (og her altså til 4K UHD). Det skal der såmænd nok være nogle der drager i tvivl.

Panasonic afspilleren er blevet rost for bl.a. sine evner som CD afspiller. Dette kan jeg bekræfte, i det mindste hvad angår analog afspilning af CD.

Afsluttende tanker

Skal du anskaffe en 4K UHD afspiller? Mja… altså, hvis du har et HDR kompatibelt TV, så ville jeg ikke dvæle så meget ved tankerne. Står du og vil skifte TV inden så længe, jamen så vent med køb af 4K UHD afspiller, for dine oplevelser omkring billedkvalitet ved afspilning af Blu-Ray og DVD vil være ret minimal.

Panasonic DMP-UB900 er på mange måder en rigtig lækker kvalitets afspiller. Betjeningen af afspilleren fungere perfekt, med undtagelse af de nævnte undertekster. Jeg glæder mig meget til, at også mit eget Panasonic TV kan afspille 4K UHD i HDR kvalitet – inden for en måned eller to.

Ps. Nogle af billederne er af egen "Avl",  og andre har jeg været så fræk at låne fra AVFORUMS og Trusted reviews.

Jeg har opdateret min brugeranmeldelse, og specielt omkring afspilning af almindelige BD´er.

Redigeret af Hother - 06-Maj-2016 kl. 13:37
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2016 kl. 09:57
Det virker lidt tilfældigt hvilke film der ligger i kassen. Vores eksemplar kommer med "The Martian" og "Life of Pi" og ikke de to du fik med.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top

Besvar Besvar Side  <1 136137138139140 151>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu