Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23900
|
Sendt: 15-November-2009 kl. 14:45 |
Så har jeg fået kørt en MCACC (auto-kalibrering) på mit højtaler setup. Ufff.... en mangel på dynamik i forhold til mine 2 tidligere BS-133 Jet
Jeg kan jo godt høre, at der er et større, hvad jeg ville kalde et mere "detaljeret frekvensspænd"....men, jeg håber at de nye BS-243 bliver væsentligt bedre, når de er blevet spillet til
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
Skyum
Guld medlem
Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
|
Sendt: 15-November-2009 kl. 14:49 |
Hother skrev:
Så har jeg fået kørt en MCACC (auto-kalibrering) på mit højtaler setup. Ufff.... en mangel på dynamik i forhold til mine 2 tidligere BS-133 Jet
Jeg kan jo godt høre, at der er et større, hvad jeg ville kalde et mere "detaljeret frekvensspænd"....men, jeg håber at de nye BS-243 bliver væsentligt bedre, når de er blevet spillet til |
Hej John
Da jeg sidst fik nye højttalere var jeg dybt skuffet de første 14 dage, men jeg satte radioen til at spille når vi ikke var hjemme, ikke højt,men nok til at få membramerne motioneret og NU er jeg vildt glad for dem.
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 15-November-2009 kl. 14:59 |
Dav Henrik
Ja, jeg ved jo at det er som du siger - men det lyder aldeles kønsløst
Normalt når jeg hører musik, så begynder jeg at spjætte med arme og ben, og her sidder jeg bare og måber
Nå, men jeg må jo arbejde lidt med sagen. Og i øvrigt kommer Christian med nogle nye HT-kabler som han gerne vil have at jeg prøver på et tidspunkt når de nye er spillet til. Og lyder det så lige så ringe, så er jeg sikker på, at Christian ikke kan holde fingrene fra indstillingerne
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
Skyum
Guld medlem
|
Sendt: 15-November-2009 kl. 15:04 |
Hother skrev:
Dav Henrik
Normalt når jeg hører musik, så begynder jeg at spjætte med arme og ben, og her sidder jeg bare og måber
Nå, men jeg må jo arbejde lidt med sagen. Og i øvrigt kommer Christian med nogle nye HT-kabler som han gerne vil have at jeg prøver på et tidspunkt når de nye er spillet til. Og lyder det så lige så ringe, så er jeg sikker på, at Christian ikke kan holde fingrene fra indstillingerne |
Nu skal du huske at membramerne er stive, hvilket ikke giver den dynamik som producenten har bygget højttaleren ud fra, så der SKAL komme en helt anden lyd når de er spillet til Giv det nu lidt tid, eller smid dem i containeren (jeg skal nok bære dem ned for dig )
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 15-November-2009 kl. 15:14 |
Skyum skrev:
Hother skrev:
Dav Henrik
Nå, men jeg må jo arbejde lidt med sagen. Og i øvrigt kommer Christian med nogle nye HT-kabler som han gerne vil have at jeg prøver på et tidspunkt når de nye er spillet til. Og lyder det så lige så ringe, så er jeg sikker på, at Christian ikke kan holde fingrene fra indstillingerne |
Nu skal du huske at membramerne er stive, hvilket ikke giver den dynamik som producenten har bygget højttaleren ud fra, så der SKAL komme en helt anden lyd når de er spillet til Giv det nu lidt tid, eller smid dem i containeren (jeg skal nok bære dem ned for dig ) |
Du har da også altid været så hjælpsom Henrik
|
|
|
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
|
Sendt: 15-November-2009 kl. 15:21 |
har din receiver kaldt dine fronter for small?, for så kan det nemligt godt lyde fladt hvis ikke du har sat sub+ så der kommer fuld frekvens ud til fronterne
|
Mvh
René
|
|
Skyum
Guld medlem
|
Sendt: 15-November-2009 kl. 15:21 |
Hother skrev:
Skyum skrev:
Hother skrev:
Dav Henrik
Nu skal du huske at membramerne er stive, hvilket ikke giver den dynamik som producenten har bygget højttaleren ud fra, så der SKAL komme en helt anden lyd når de er spillet til Giv det nu lidt tid, eller smid dem i containeren (jeg skal nok bære dem ned for dig ) |
Du har da også altid været så hjælpsom Henrik |
Ja ja. Sådan skal det vel være
|
|
|
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 15-November-2009 kl. 15:23 |
Ellers gi' dem en tur i vaskemaskinen, så skal de nok blive blødgjorte. Men ikke over 40 grader finvask.
|
|
Skyum
Guld medlem
|
Sendt: 15-November-2009 kl. 15:25 |
|
|
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 15-November-2009 kl. 15:25 |
rhsin skrev:
har din receiver kaldt dine fronter for small?, for så kan det nemligt godt lyde fladt hvis ikke du har sat sub+ så der kommer fuld frekvens ud til fronterne |
Nix receiveren har dømt Large. Og sjovt nok, så behøvede jeg aldrig tidligere Sub til Stereo for at få en fornuftig lyd
|
|
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 15-November-2009 kl. 15:33 |
|
|
|
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 15-November-2009 kl. 15:36 |
Er det ikke nok at jeg har sendt dig noget rock musik?
|
|