|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Vernerl ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 30-Juli-2011 Status: Offline Point: 25 |
![]() Sendt: 20-November-2011 kl. 09:59 |
Hej gruppe,
er der en der kan klare denne opgave: Jeg kobler med min bærbare på WIFI nettet på en campingplads (med købt adgangskode) - alt fungerer fint. Findes der en "USB router" eller lignende, som kan kobles til den bærbare og fungere som alm router så jeg kan koble på med en yderligere PC'er og Smartphone ? Ideen er jo, at jeg ikke skal investere i yderligere adgangskoder.. venlig hilsen Verner.
|
|
![]() |
|
anoz ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-September-2007 Sted: Fredericia Status: Offline Point: 421 |
![]() |
Hvilken telefon har du? Nogen gange kan den klare opgaven vha. "tethering"...
|
|
| sony vpl-hw40es | marantz sr7010 | 3*mk s-150 | 4*mk s-150t | 2*xtz s2 atmosphere | 2*mk mx350 mkii | ps4 | logitech harmony companion |
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
![]() |
Klik midt på skrivebordet. Tryk F1, skriv "dele internetforbindelse" i hjælpevinduet. Så dukker der en lille vejledning op i hvordan man deler sin internetforbindelse... Klaus |
|
![]() |
|
bleed_blue ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2005 Sted: Støvring Status: Offline Point: 389 |
![]() |
Ja, de findes skam. Jeg har for få dage siden læst andre snakke om det, men nu kan jeg jo selvfølgelig ikke finde det!!!
|
|
![]() |
|
bleed_blue ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2005 Sted: Støvring Status: Offline Point: 389 |
![]() |
Den her måske? http://www.mm-konsol.dk/produkter/vis.asp?varenr=40371&menu=nintendo
Men jeg skal ikke kunne sige, om der vil blive noget bøvl ift. om din campingplads vil tillade flere MAC adresser pr forbindelse. |
|
![]() |
|
Vernerl ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 30-Juli-2011 Status: Offline Point: 25 |
![]() |
Anoz: Det kan min ikke..
KlausDM: Der er ikke en vejledning der løser lige mit problem :-( bleed_blue: Den kan måske bruges ! Flere gode forslag modtages med tak :-)
|
|
![]() |
|
orm08 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Januar-2010 Status: Offline Point: 235 |
![]() |
Det kommer lidt an på hvordan login er sat up. En del af de trådløse routere man kan købe (ex. DLink), kan clone din MAC adresse, og hvis adgang gives på MAC adressen, vil det virke. Min erfaring er at det virker hvis der IKKE kører et lille aktivt browser vindue der viser du er forbundet.
Et alternativ er måske også airport fra Apple, har dog ikke prøvet det selv |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
![]() |
Hvilket OS? Fra min win7 Brug af Deling af internetforbindelseSådan fungerer det: Én computer på netværket fungerer som værtscomputer. Værtscomputeren opretter forbindelse til internettet, og de øvrige computere på netværket deler denne internetforbindelse.
Denne metode er lidt mindre praktisk, fordi den kræver, at værtscomputeren altid er tændt. Det er imidlertid den bedste metode, hvis du har en opkaldsforbindelse til internettet, eller hvis du bruger et modem med en USB-forbindelse. Bemærk!
Klaus |
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() |
Få fat i 2 gamle trådløse routere og kør den ene som klient og den anden som router. Så et kabel fra klientens LAN port til routerens WAN port. Så skal du indtaste campingpladsens oplysninger i klienten og du kan koble alle dine enheder på dit eget lille netværk (der altid er det samme for alle dine enheder og derfor ikke behøver nogen konfiguration)
OBS: Virker ikke hvis du skal godkendes via browser vindue som orm08 skriver. Hvis du kører windows 7 skal routerne understøtte dette! BS
|
|
![]() |
|
fhansen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1349 |
![]() |
Måske løsning som her: http://www.eksperten.dk/spm/684795Ved dog ikke hvilket system du kører?
|
|
![]() |
|
![]() |
Hvorfor gøre det så besværligt og med ekstra hardware, når windows understøtter det? Klaus |
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() |
Fordi man med enkle midler (selvom DU syntes det er svært) kan skabe et transparent system der er uafhængigt af en tændt PC. Et system hvor enhederne skal konfigurere een gang og det er let at melde nye enheder til. Den eneste "svære" konfiguration er opsætning af klienten når du kommer til en ny campingplads. Jeg skriver IKKE at det er den løsning der skal bruges, som ofte gør sig gældende på internetfora, kun at muligheden findes ;-)
BS |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |