Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Fabricius
Super bruger
Oprettet: 25-December-2004
Status: Offline
Point: 333
|
Emne: Hovedtelefon til PS63C7705. Sendt: 25-November-2010 kl. 17:36 |
Jeg er ved at falde i svime af begejstring over mit nye PS63C7705.
Fantastisk billede og problemet med buzz er ikke-eksisterende :-)
MEN, et enkelt graverende problem:
Når jeg tilslutter mine hovedtelefoner til tv'et, så slukkes lyden automatisk i tv'ets højttalere. Irriterende, synes jeg!
Men nu til det værste: Når hovedtelefonerne slukkes, så vender lyden ikke tilbage i tv'et! Det sker først når jeg fysisk trækker stikket ud bag på tv'et! Det kan da vel ikke være rigtigt?
Har I andre også det problem?
M.v.h.
Henrik.
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 25-November-2010 kl. 17:45 |
Dit TV har en normalt fungerende Headst tilslutning, det skal du da kun være glad for, det er desværre ikke sådan på f.eks Panasonic, der afbrydes højttalerne ikke, og der er en seperat justering af lydstyrken, men der skal man ind i Menuen for at bruge den. Se det er irriterende.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19684
|
Sendt: 25-November-2010 kl. 17:55 |
Fabricius skrev:
Når jeg tilslutter mine hovedtelefoner til tv'et, så slukkes lyden automatisk i tv'ets højttalere. Irriterende, synes jeg! |
Vil du da lytte til begge dele på 1 gang?
Fabricius skrev:
Men nu til det værste: Når hovedtelefonerne slukkes, så vender lyden ikke tilbage i tv'et! Det sker først når jeg fysisk trækker stikket ud bag på tv'et! Det kan da vel ikke være rigtigt? |
Nu er mine hovedtelefoner ikke lige nogen man kan "slukke" for og der foregår ingen kommunikation fra hovedtelefoner tilbage til tv via et minijackstik, så jeg kan ike lige se, hvordan fjernsynet overhovedet skal kunne vide at du "slukker" (hvordan det så foregår) for dine hovedtelefoner. Det du beskriver er ganske normal paksis for hovedtelefonstik. Klaus
|
|
 |
Fabricius
Super bruger
|
Sendt: 25-November-2010 kl. 18:20 |
I mit gamle tv var der faktisk lyd i både tv og hovedtelefoner samtidig. Det var dejligt, for hvis jeg f.eks. gerne ville have mere lyd end min kone, så kunne jeg bare tage hovedtelefoner på. Og om natten kunne jeg mute tv'et og STADIG have lyd i hovedtelefonerne. Men fair nok. Det problem kan jeg leve med.
Det VIRKELIGE problem er som nævnt at lyden først vender tilbage i de interne højttalere når jeg trækker hovedtelefonstikket ud bag på tv'et. Selv ikke hvis jeg trækker stikket ud fra hovedtelefonernes ladestation, vender lyden tilbage. Det er som om at tv'et registrerer, at der sidder et stik i, bag på tv'et. I må da indrømme, at det er usmart?
Redigeret af Fabricius - 25-November-2010 kl. 18:22
|
 |
Fabricius
Super bruger
|
Sendt: 25-November-2010 kl. 18:24 |
KlausDM skrev:
Det du beskriver er ganske normal paksis for hovedtelefonstik. Klaus
|
Fair nok, men så fatter jeg ikke hvorfor de har placeret hovedtelefonindgangen BAG på tv'et, hvor det er allermest bøvlet at komme til  .
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 25-November-2010 kl. 18:27 |
Det er i sagens natur sådan med normale Headset tilslutninger at der inden i stikket sidder en afbryder, som slukker de interne højttalere når stikket er i udgangen, den kontakt sluttes kun igen nå stkket trekkes ud. Så det er der intet mystisk ved, det skal fungere på den måde, når man bruger et Headset i en enhed med højttalere, så skal de slås fra, det er som skrevet mere underligt med Panasonic at de ikke gør det, det er ikke normalen.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
Fabricius
Super bruger
|
Sendt: 25-November-2010 kl. 19:48 |
Dybfølt øv :-(
|
 |
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19684
|
Sendt: 25-November-2010 kl. 23:09 |
Fabricius skrev:
Fair nok, men så fatter jeg ikke hvorfor de har placeret hovedtelefonindgangen BAG på tv'et, hvor det er allermest bøvlet at komme til |
Vel fordi fjernsyet skal se smart ud? Og da 99 ud af 100 alligevel ikke bruger den udgang så..... Klaus
|
|
 |
Fabricius
Super bruger
|
Sendt: 26-November-2010 kl. 00:49 |
KlausDM skrev:
Fabricius skrev:
Fair nok, men så fatter jeg ikke hvorfor de har placeret hovedtelefonindgangen BAG på tv'et, hvor det er allermest bøvlet at komme til |
Vel fordi fjernsyet skal se smart ud?
Og da 99 ud af 100 alligevel ikke bruger den udgang så.....
Klaus
|
Tja...jeg hører jo så desværre til den ene procent, der bruger hovedtelefon  .
|
 |