recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hovedtelefoner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHovedtelefoner

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2009
Status: Offline
Point: 817
Direkte link til dette indlæg Emne: Hovedtelefoner
    Sendt: 25-April-2011 kl. 18:06
Jeg er på udkig efter nogle nye hovedtelefoner. Jeg har en række krav som skal være opfyldt.
 
Krav:
God komfort. Mine kone bruger briller, og det skal være behageligt at bruge dem i et par timer af gangen, selvom der bliver brugt briller.
Være mulighed for kort ledning på 1-1.2m. Hovedtelefoner med fastmonteret ledning på 3m har altså ingen interesse.
Lyden skal være så god som mulig.
Skal være let-drevne, da de primært skal afspilles med iPhone 4 og direkte fra onboard lydkort i computer.
Prisen må ikke overstige 500 kroner, og må gerne være billigere.
 
Jeg har selv haft kigget på Superlux HD-668B og Goldring DR50. Det ser ud til, at man også skal købe velour puder til Superlux, hvis komforten skal være i orden. Jeg har også læst godt om komforten på Goldring. Jeg ville gerne prøve Superlux HD-681, men jeg kan ikke acceptere, at ledningen er 3m og fastmonteret. Jeg har også kigget på Goldring DR150, men ved ikke helt om den dobbelte pris kan forsvares i forhold til DR50. Jo
 
Er der nogen der har et bud på, hvilken af de to hovedtelefoner der har den bedste lyd? Hvilke andre hovedtelefoner bør jeg også kigge nærmere på?


Redigeret af SoundWave - 25-April-2011 kl. 18:10
Til top
Henrik_s Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 608
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2011 kl. 18:16

Måske et par fisher audio fa 003 godt nok til 168$
Hovedtelefoner er sagen for tiden.........
Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2009
Status: Offline
Point: 817
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2011 kl. 18:36
De overholder bare ikke økonomikravet, så de har ingen interesse.
Til top
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2011 kl. 21:49
Du skal være opmærksom på at På Superlux modellerne der står "B" for ekstra bas, så vidt jeg er informeret.
Jeg har selv tre forskellige superlux modeller, dog ikke 668b. Af dem jeg har er 681 uden trivl min farvorit og er man lidt fix på fingerne kan man selv lave ledningen som man vil ha den. 681´eren trækker fulstændig bukser af de Goldring modeller du henviser til, samt mange andre mærker og modeller som er mange gange dyrere end 681´eren. Komforet er ok når de har sat sig, tilføjer man velourpuder bliver den fuldt tilfredsstillende, og jeg synes generalt jeg er meget sart mht komfort.
Hvis komforten skal komme i første række ville jeg se efter et par brugte Sennheiser hd555 dem kan man næsten ikke mærke man har på, lydmæssigt halter de dog i mine øre langt efter superlux hd681 selv om de næsten koster 10 gange så meget i nypris.
Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2009
Status: Offline
Point: 817
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2011 kl. 00:13
Tak for svar. Jeg er ikke interesseret i at købe brugt. Tanken om at have noget på hovedet, som en eller anden svedig gut har haft på hovedet i mange timer tiltaler mig ikke Wink
 
Så vidt jeg kan se, så kan HD668B ikke fås uden "b". Jeg synes bestemt HD681 er interessant. Skal ledningen skiftes kræver det vel, at man skal lodde en ny på? Jeg har ingen lodder, og har ikke leget med lodning i MANGE år. Til den pris de har vil jeg dog være villig til at lege med dem, men jeg har stadig ingen lodder.
Til top
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2011 kl. 02:15

En lodkolbe koster ikke alverden, og så har du en til en anden god gang Wink

Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2387
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2011 kl. 07:51
Nu skriver du at de skal bruges med en iphone, hvad med et par Yuin PK2 earbuds? http://www.yuin-acoustic.com/product/?id=3. Prismæssigt ligger de omkring $80 hvilket burde passe til budgettet.

De fungerer på samme måde som dem der fulgte med iphonen, sådan nogle man hænger i yder-øret. Jeg er ret begejstret for mine PK1'ere som jeg bruger når jeg skal høre musik på farten lidt mere diskret end med mine store Beyer. PK1 er over dit budget og har det bedst med forstærkning, men PK2'erne er lillebroderen og passer perfekt til transportabel lyd. Jeg forærede min far et par PK2'er til hans ipod touch, de spiller bare i en helt anden liga end det skrammel Apple leverede med.

Nu er det selvfølgelig muligt at din kone ikke gider "øre-hængere", så giver mit forslag naturligvis ikke helt så meget mening.. Smile

Hvad er i øvrigt kravene til hovedtelefonerne, skal de fx. være lukkede så man kan bruge dem til at lukke støj ude og samtidigt undgå at andre er med på en lytter, eller er det rarere med et par åbne så man kan høre når ungerne kalder?
Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2009
Status: Offline
Point: 817
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2011 kl. 11:51
Jeg kan ikke bruge sådanne earbuds. De falder altid ud af ørerne på mig, og specielt i venstre øre, hvor jeg er blevet opereret som barn.
Jeg har bestilt Superlux HD681 samt velourpuder. Jeg har allieret mig med en som kan skifte ledningen til en som er kortere.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu