recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HP 7621 Vista MCE + HDMI til Samsung prob
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHP 7621 Vista MCE + HDMI til Samsung prob

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tonyf Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: HP 7621 Vista MCE + HDMI til Samsung prob
    Sendt: 15-Februar-2007 kl. 14:01

Hej alle,

Jeg har en HP 6521sc MCE maskine, med Vista installeret på. Grafikkortet er et NVidia 7500LE kort med DVI udgang. Mit TV er et 32" Samsung LCD TV, ca. 1 år gammelt med HDMI indgang.

Maskinen kører upåklageligt, og jeg benytter mig meget af standby/resume (S3) funktionen, så jeg kan slukke den når jeg ikke bruger den, og tænde den igen når jeg skal bruge den.

Og så kan den jo også selv "vågne op" når den skal optage noget, og bagefter gå i standby mode igen.

Så lang så godt.

Mit problem er, at hvis maskinen går fra standby til at være tændt, imens mit LCD TV er slukket, så kan jeg aldrig mere få billede på mit LCD TV igen fra maskinen.

Dvs. at hvis min maskine er i standby, og den så midt om natten vågner for at optage et program (hvor LCD TV selvfølgelig er slukket) og bagefter slukker sig selv igen - og jeg så kommer om morgenen, tænder for LCD og "vækker" maskinen fra standby til resume, så har jeg ikke noget billede.

Mit Samsung LCD TV siger bare "Intet signal".

Hvis jeg samtidig sidder og bruger maskinen, og så går i standby, slukker for LCD TV, tænder PC igen (imens TV er slukket), og så tænder TV 30 sekunder senere, så har jeg heller ikke noget billede.

Alt dette er testet med DVI -> HDMI ind i mit Samsung TV.

Jeg har netop testet samme problematik på en Samsung monitor her på arbejde, tilsluttet via DVI -> DVI og havde ikke de samme problemer.

Afslutningsvis, bør jeg nok nævne at når dette problem opstår, og mit LCD TV siger "Intet signal", så kan jeg fra min laptop starte en Terminal Services connection til min MCE maskine, og når jeg gør det så bliver maskinen jo logget ud på Vista login skærmen, og når det sker så kommer mit billede igen på LCD skærmen.

Så maskinen er hverken død eller noget - det er bare som om grafikkortet ikke sender noget signal.

Nogen der har den fjerneste ide om hvad der kan være galt ?

Med venlig hilsen,

Tony Fonager

Til top
tchris Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Januar-2006
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2007 kl. 08:05

Hey !

Havde det samme problem på mit philips lcd via hdmi-hdmi. Da jeg valgte at bruge dvi-hdmi forsvandt problemet, men til gengæld kan jeg ikke vælge den rigtige opløsning ?

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu