|
HP bærbar kan ikke finde netværk |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-August-2014 kl. 22:38 |
Jeg sidder med en HP bærbar med Windows 7. Den er købt i Danmark, med dansk Windows 7 i 2012, men den kan IKKE finde mit trådløse netværk her hjemme.
Mit netværk er fra Waoo og med en Tilgin trådløs router. Den kører pt. på kanal 13, og er sat til at autoscanne netværket i området, så den nogle gange skifter til en anden kanal. Men hvorfor kan den her computer ikke finde kanal 13? Jeg kunne forstå det hvis den var købt i udlandet, men det er ikke tilfældet. Pt. har jeg to iPhone 5, en iPad 2 og 3, en iMac, en Playstation 4, Panasonic TV og en Windows PC med en USB WiFi dongle modtager sat til, og de finder allesammen netværket fint, det er kun denne her HP bærbar der ikke kan. Jeg har endda haft besøg af mange med forskellige smartphones og bærbare der heller ikke har haft problemer med at finde netværket. Nogle der ved hvad der kan være galt, eller om jeg kan gøre noget? Jeg vil helst ikke til at ændre på routerens opsætning igen, der må da være en anden løsning, specielt da når computeren er købt i DK? |
|
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19566 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kan din pc se din telefon, hvis du laver internetdeling på den?
Er der ikke sådan en hardware knap, hvor du kan slå trådløs netværk til og fra? Kan du se nogle af dine naboers trådløse netværk? Klaus |
|
![]() |
|
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
Telefon og iPad deling = Ja
Hardware knap = F12 som afbryder WiFi signalet, men er ikke slået fra Den finder alle naboernes netværk. Jeg har tjekket området med i MacBook Air (som finder alle netværk i området inkl. de netværk på kanal 13) og den her HP computer finder også alle de netværk, som min MacBook Air gør, bare IKKE de netværk - inkl. mit eget - som kører på kanal 13. Redigeret af ladiesman217 - 12-August-2014 kl. 23:28 |
|
|
|
![]() |
|
huntiedk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2006 Sted: København Ø, DK Status: Offline Point: 725 |
Kanal 13 har visse restriktioner i fx USA så måske noget kan enables/disables i wifi-driverens avancerede indstillinger. Det kunne være et hit, hvis du skrev pc'ens typenummer - eller hvilket wifi-chipset, den har.
|
|
Øst, vest, ::1 bedst
|
|
![]() |
|
Hej, ja selvfølgelig, de kommer her. PC'en er en HP Pavilion G7 Notebook og under Egenskaber for Trådløs netværksforbindelse står der Broadcom 4313GN 802.11b/g/n 1x1 WiFi Adapter. Er det noget der siger dig noget?
|
|
|
|
![]() |
|
huntiedk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2006 Sted: København Ø, DK Status: Offline Point: 725 |
En kvik google-søgning siger ihvertfald, at du ikke er alene: broadcom 4313gn "channel 13"
Måske du kan prøve allernyeste driver fra Broadcoms hjemmeside, men synes ikke jeg lige fandt nogen posts med succes på kanal 13 - kig selv videre :) Mit bud er, at du nok må skifte kanal til fx 11. |
|
Øst, vest, ::1 bedst
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Hvis det ikke hjælper vil jeg da bare slå autoscan fra.
Bruger selv inssider til at tjekke hvilke kanaler naboen bruger. I det sidste år er der ingen der har brugt den kanal jeg kører på. |
|
![]() |
|
Hvis jeg vil prøve at skifte kanal igen, skal jeg så vælge den kanal som der er MINDST på? Jeg har lige scannet med iStumbler og den fandt 22 netværk i området. 3 på Kanal 13 6 op Kanal 11 1 på Kanal 8 1 på Kanal 7 4 på Kanal 5 1 på Kanal 2 6 på Kanal 1 Jeg har bare prøvet at slå Autoscan fra før, og skiftede selv til Kanal 11, men hold nu op mit internet blev langsomt så. Jeg har 60/60, men Speedtest hev kun 1.5 / 1.5 på Kanal 11. Hvad så?
|
|
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Der skal jo bruges den bedst mulige kanal, der hvor der f.eks ikke er andre brugere, eller der hvor der er mindst trafik, og hvor de andre brugere kommer ind med et svagt signal.
Selv bruger jeg kanal 13, der er ingen andre brugere, der er temmelig mange på øvrige kanaler.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Så hvilken kanal vil du anbefale at jeg bruger? Jeg er blevet anbefalet 1, 6 eller 11, da det er noget med at en kanal scanner over 5. Dvs. vælges kanal 6, så scanner den faktisk over 4, 5, 6, 7, 8.
Men da jeg valgte kanal 11, der kørte mit internet ikke lige frem godt? Max hastighed var 1.5 mbits, hvor jeg plejer at trække 60-70 mbits.
|
|
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Uanset hvilken kanal du vælger, så er den "spredt" ud. Som skrevet bruger jeg 13, den spreder sig fra 11-14, jeg er også ret heldig. at der ikke er meget trafik på kanal 12.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Flmr77 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Februar-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 249 |
Er efter min mening svært at anbefale en kanal over for en anden, da vi ikke kan se hvor stærke de forskellige netværk er på kanalerne.
Måske du skal prøve med wifi analyzer til mac. evt. der kan man nemlig se hvordan / hvor stærke de forskellige netværk er. Tjek for opdateringer / tweaks til din router. (Har routeren den bedste placering ?) måske en søgning på wifi kanal valg kan hjælpe lidt på vej eller måske findes der et hint eller 2 herhttp://www.lifehacker.com.au/2012/08/top-10-ways-to-boost-your-home-wi-fi/ Redigeret af Flmr77 - 13-August-2014 kl. 17:09 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |