recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HP color laserjet 2820 og Windows 7
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHP color laserjet 2820 og Windows 7

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
63hansen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-Maj-2011
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: HP color laserjet 2820 og Windows 7
    Sendt: 24-Maj-2011 kl. 08:16
Hej alle
Jeg har fået ny PC med Windows 7 og nu driller min printer mig.
Dels er den nu PostScript hvilket er irriterende, dels kan jeg ikke længere scanne et dokument i PDF format.
HP opdaterer ikke software til Windows 7 og hvis jeg forsøger St installere i virtuel XP mode kan den ikke finde printeren....
Hjælp
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2011 kl. 08:36
Der er da drivere både til 32 og 64 bit Windows 7 på HPs hjemmeside. 
Har du ikke downloadet dem? Der er også PCL6, hvis du ikke kan lide postscript.

EDIT: Jeg kan godt se at selve softwaren ikke er opdateret, og at HP har en vejledning i at scanne med Windows 7 og Paint.

Har du et program, der både kan importe fra scanner og kan gemme i PDF?
Photoshop burde virke i stedet for Paint, men på samme måde. Eller et andet program tilsvarende. 

Redigeret af Brixen - 24-Maj-2011 kl. 08:46
Venlig hilsen
KB
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2011 kl. 13:41
Indledningsvis tak for hjælpen.
Den software der fulgte med gjorde det muligt, at lægge flere sider i arkføderen og så få en samlet PDF fil ud af det.
Lige pt. kan jeg ikke få en PDF fil ud direkte men er nødt til at gå ad omveje, f.eks. scanne en PNG fil og så anvende CutePDF til at konvertere til en PDF fil.
Jeg vil forsøge at installere PCL6 driveren og se om udskrivningen så bliver hurtigere.

Mvh.
Bjørn
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2011 kl. 14:56
CutePDF Pro kan scanne til PDF:

Så er spørgsmålet bare om den kan gøre det fra arkføderen også. Det andet er da "træls" når nu der er arkføder på scanneren.
Venlig hilsen
KB
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2011 kl. 15:09
Jeg fandt dette i et HP forum:

Chip Beck
Dec 4, 2010 08:13:10 GMT    Unassigned

Agree with the frustration out there. Bought the 2840 2 years ago for $700, you would normally think this would be supported for at least 5 years. 

For the Win 7 - 64 bit OS users. 

After trying numerous methods, the best method for installation I could find was a combination. 

Printing using Win 7 
Fax, Scan using Win XP Mode 

Installing the print driver in Win 7 was a snap. Simply use the operating system in Win 7 to INSTALL A NEW PRINTER. I use mine wireless in the house and have 3 Lenovo laptops all on Win 7 - 64 bit running. When installing the printer (wireless) Win 7 prompts to search the network for available printers, finding the 2840 as the only target in my case. Drivers are installed and the test page is printed. Pretty painless. Forget trying to use any of the software, either provided or downloaded, tried everything. 

XP Mode If you don't already have this running on your machine and want the other functionality of the printer (ie scan and fax) to work, this in my opinion, appears to be the cleanest method currently available. Microsoft has good instructions on installing XP Mode, and hopefully your equipment can run it. After getting XP Mode running, installation of the printer (full capability install) is easy. Simply use the disks that accompanied the printer or web downloads. The install is the standard windows driven menu system, with a test page at the end and a reboot. I've been using the scan functionality without any hitches and with the printer being the only thing installed in XP Mode, the conflicts I used to have with other printers and software when I ran XP on my old laptops are gone.
Venlig hilsen
KB
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2011 kl. 16:52
Tak for indlægget.
Mit problem er dog, at maskinen ikke kan finde printerenheden i XP mode....
Det kan sagtens være en fejl 40 der er årsag.
Jeg har ikke haft problemer med at installere den virtuelle XP maskine.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2011 kl. 20:57
Hej Brixen
Tak for hjælpen....
Efter nogle forsøg er det lykkes mig at få det til at virke så meget, at jeg kan scanne flersidede PDF dokumenter. Smile
Der er stadigvæk lidt knas, men til mit behov går det...
Mvh.
Bjørn

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu