recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HP eller Mac
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHP eller Mac

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2010 kl. 21:36
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Grafikkort har jeg ikke meget forstand på, så jeg ved ikke lige hvordan et GT330 klarer sig mod et HD5850.

Ifølge www.notebookcheck.com er grafikkortet i HP noget kraftigere end det i Mac'en.
Venlig hilsen
KB
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2010 kl. 21:44
Oprindeligt skrevet af Per Korshøj Per Korshøj skrev:

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Hej Pulvik

Tillykke med dit "flexvalg" Smile. Mit bud er: tag hpén og snup så en iphone4 med i valget, så er du kørende.
Handler det om noget med pc for lønnedgang, hvor der kun er nogle konfigurationer, der er bestemt på forhånd?

Lige nøjagtigt, men også iphone4, printere, aviser osv..

Så må man jo få det bedste ud af det. Hvis der kun er en 15" mac og en 17" HP - og ingen 17" mac.
Trådstarter brugte også Photoshop. Hvis han skal skifte fra pc til mac, koster photoshop næsten det samme som pc'en

Redigeret af Brixen - 05-November-2010 kl. 21:47
Venlig hilsen
KB
Til top
Per Korshøj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Februar-2007
Point: 603
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2010 kl. 21:47
denne er der nu også

MacBook Pro 17" - 2,53GHz (MC 024DK/A)

• Skærmstørrelse: 17” Blank baggrundsbelyst LED-skærm (1920 x 1200)
  • Processor: 2.53GHz Intel Core i5
  • RAM: 4 GB DDR3
  • Harddisk: 500 GB harddisk (5400 o./min.)
  • Grafikkort: Diskret NVIDIA GeForce GT 330M-grafik med 512 MB GDDR3 og integreret Intel HD-grafik
  • Optisk drev: 8x double-layer DVD SuperDrive
  • Webcam: Ja
  • Trådløst netværk: AirPort Extreme Wi-Fi
  • Bluetooth: Ja
  • Farve: Aluminium
  • Styresystem: Mac OS X Snow Leopard

Redigeret af Per Korshøj - 05-November-2010 kl. 21:48
Per Korshøj

Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-August-2008
Point: 746
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2010 kl. 22:16

Hej Pulvik

Tillykke med dit "flexvalg" Smile. Mit bud er: tag hpén og snup så en iphone4 med i valget, så er du kørende.
Handler det om noget med pc for lønnedgang, hvor der kun er nogle konfigurationer, der er bestemt på forhånd?

Så må man jo få det bedste ud af det. Hvis der kun er en 15" mac og en 17" HP - og ingen 17" mac.
Trådstarter brugte også Photoshop. Hvis han skal skifte fra pc til mac, koster photoshop næsten det samme som pc'en

Det kan ikke lade sig gøre at føre en licens med over?
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Point: 1583
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2010 kl. 23:32

Og hvorfor ender sådan en tråd altid i mac/pc krig?

Øhh, jeg har godt nok svært ved at få øje på "krigen", det er da primørt udveksling af meninger og erfaringer ?

Begge systemer har fordele og ulemper. Hvis man har nogle programmer eller spil, der ikke virker på den ene platform, må man jo vælge den anden. Der er så lettere med Mac, da den kan køre både OS X og Windows i dual boot.

For mit eget vedkommende går jeg ikke tilbage til en Windows pc. Jeg synes bedst om OS X, men jeg har et program, som ikke kan fås til Mac, så det starter jeg i en virtual pc med Windows XP.

Og mon ikke trådstarter er løbet skrigende bort Se sidste tråd HP vs. Mac som jeg linkede til tidligere.
Det håber jeg da ikke ?

Vi er jo stort set enige alle sammen, det er netop afhængig af trådstarters ønsker og behov, hvilke kun han selv kender godt nok.

At der så er lidt uenighed om diverse detaljer mht. platformene, er da til at overse ?? Wink
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2010 kl. 23:55
Oprindeligt skrevet af TobiasKM TobiasKM skrev:

Hej Pulvik

Det kan ikke lade sig gøre at føre en licens med over?

Jeg mener det kræver en volume licens for at kunne konvertere fra windows til mac
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2010 kl. 00:38
HP'en har en anelse dårligere CPU end mac'en dog er HP'ens gfx betydeligt bedre end mcp'ens. Til dit forbrug med spil osv. tror jeg udmildbart en windows pc vil være det rigtige valg. Når du så siger du ikke vil installere andre styresystemer end standard så tror jeg du vil blive træt af ikke at kunne køre de spil du vil på den. 

Så synes jeg også at den højere opløsning på HP'ens skærm er en vigtig faktor (ikke så meget størrelsen) da det jo kommer til at være afgørende for hvor meget plads du føler at navigere rundt på.  2xhdd's betyder jo også at der sikkert er nogle raid 0 muligheder man sikkert kunne få meget sjovt ud af.  

sidenote: Sjovt at der under mac'ens software skal nævnes hver evigt eneste lille program hvor af de fleste dækker over basic funktioner. 

sidenote1: Angående sværhedsgraden og tiden det kræver at komme igennem opsætning så klarer du det nok ligegyldigt hvilket system det er.....
Til top
Toebs Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-December-2007
Point: 221
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2010 kl. 10:59
Jeg synes du skal gøre dig selv klart hvad dine krav er.
Skal du slæbe din bærbare meget rundt (studerende e.g.)?
Har du brug for god batteritid?
Kan du få de programmer eller alternativer, som du ønsker dig til OSX?
Hvordan er belysningen hvor du arbejder?
Spil, gider du dual-boote?

Jeg synes 17" er frygteligt stort at slæbe rundt på, men den kommer måske også i mindre?
HP'en vejer 1kg mere end mac'en.
Det er klart at du får hurtigere hardware og mere lagerplads til færre penge ved HP.
Jeg kender ikke skærm kvaliteten på HP, men mon ikke den er ok?
De fleste bærbare har ret ringe batteritid i windows ~2timer, min MBP 15" kører 4-6 timer ved normalt surf brug. 
MAC'en koster en del mere end HP'en.

Min MBP har den normale "glare" skærm, jeg synes den stinker hvis der er mange direkte lyskilder, f.eks. lysstofrør. 
Jeg ved ikke om det er en mulighed på HP'en at få en antiglare, eller om den allerede har det.
På mac'en koster det noget mere, men man får også en skærm med højere opløsning

Jeg har aldrig brugt den omtalte envy, men jeg synes den ser lækker ud og den får positiv omtale. 
Jeg har selv ejet flere macbook pro modeller, og har også en nu, men benytter min stationære windows pc lige så meget, og på arbejdet er det en HP bærbar.

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2010 kl. 21:47
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Hæ, hvis der er nogen med, som man ønsker at bruge...
Her tænker jeg på en standard Win 7 skive, præcis som en standard OS X Snow Leopard skive.

Selv til min billige Medion stationære er der Win 7 skiver med, både i 32 og 64 bit versioner.....

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Jeg klippede lige din vrøvletegning væk.

Det er ikke en vrøvletegning, men et lille vink til, hvorfor der kommer forskellige meninger.

Klaus (der netop ikke er forudindtaget).
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Per Korshøj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Februar-2007
Point: 603
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2010 kl. 16:52
Hej Pulvik..

Lige en reminder. Læg mærke til at du ikke ejer maskinen men at det er finansierings selskabets ejendom. som du så kan købe af dem om 2 år til markeds prisen... lidt fesent i min verden...

Redigeret af Per Korshøj - 07-November-2010 kl. 17:01
Per Korshøj

Til top
Pulvik Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-November-2006
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2010 kl. 18:14
Det var da en voldsomt masse svar der kom ud af det spørgsmål, men det havde jeg nu næsten også regnet med Smile

Som flere har regnet ud er det ikke en computer der skal "købes" men en medarbejderordning hvor den betales via lønnen.

Jeg har kigget alle de gode svar igennem, og har nu bestilt en ny computer. Valget faldt på HPén. Jeg havde ellers næsten besluttet mig for Macén, men tror jeg kommer til at spille en del mere end nu, da den nye computer vil være en noget kraftigere end min gamle, og da jeg ikke ønsker at dualboote er der noget større udbud af spil til HPén. derudover er den også lidt billigere end Macén.
Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-August-2008
Point: 746
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2010 kl. 21:28
Jamen god fornøjelse med din nye computer, tror det var et fint valg når du har tænkt dig at game på den :)
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu