recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HP fra Bilka eller pc fra MM-Vision??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HP fra Bilka eller pc fra MM-Vision??

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 582
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KeWa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HP fra Bilka eller pc fra MM-Vision??
    Sendt: 22-Juli-2012 kl. 12:40
Hvilken af følgende maskiner vil I anbefale:

1) HP Pavilion p6-2280eo
Link

2) Vision Family (med 8gb ram og 1tb hdd)

Link

Tak for hjælpen.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4057
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2012 kl. 20:42
Hp'en ville jeg tage
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1234
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2012 kl. 22:07
Jeg ville så vælge HPen fra... Det er ofte et bøvl med disse "mærkevare" PCer, idet de ikke altid er lige gode til at overholde standarter for størrelse og placering af enheder såsom PSU og MB, hvilket gør at det kan være rigtigt besværligt (hvis ikke umuligt) senere at opgradere maskinen. Den fra MM vision er samlet af standart komponenter der kan skiftes efter forgodtbefindende senere hvis der skulle blive brug for det.

/ask
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2012 kl. 22:35
Hvad skal den bruges til?
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KeWa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2012 kl. 07:20
Pc'en er med stor sandsynlighed "overkill", da den ikke skal bruges til spil, men blot til office, browsing, behandling af film (Handbrake). Årsagen, til at jeg ønsker en relativt kraftig pc, er, at jeg er meget træt af langsomme pc'er, hvorfor jwgDeg tænkte, at i5, 3,1 GHz og 8gb ram ville være passende :) Desuden er tanken, at den først skal skiftet ud om fem år (min nuværende pc, som ikke er top-of-the-line i købt primo 2007, så langsom, at jeg er ved at gå amok).

Mht udskiftning af komponenter så er tanken, at jeg ikke skal dette.

Kan I anbefale en skærm?
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2009
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2012 kl. 08:40
Den fra bilka har mere RAM, bedre grafikkort og større harddisk. Og billigere??? hvis det er de 4495+669 for windows. Og så plejer Bilka at have super service, har mm sikkert også :)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2012 kl. 08:51
Oprindeligt skrevet af KeWa KeWa skrev:

(min nuværende pc, som ikke er top-of-the-line i købt primo 2007, så langsom, at jeg er ved at gå amok).

Lav en reinstallation og undlad at installere alt "skramlet" du har på nu..... Så har du lige sparet 6000 kr.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2012 kl. 08:59
Hvis den skal bruges til Handbrake, så er det CPU-kraft, der betyder noget. Og der er en pc fra 2007 langsom.

Venlig hilsen
KB
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4057
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2012 kl. 09:14
Ellers køb en bærbar i stedet
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Point: 1695
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2012 kl. 09:33
Du får klart bedre komponenter i maskinen fra MM-Vision. Jeg kan bl.a. se at strømforsyningen kommer fra Seasonic og motherboardet fra Gigabyte. Det er så nok ikke deres top komponenter (motherboardet måtte helst have noget bedre end B75 chipset), men ikke noget man skal kimse ad. Heller ikke Kingston HyperX RAM.

For øvrigt skal det lige nævnes, at du ved begge valgmuligheder (HP og MM-Vision) om muligt kan anvende QuickSync til at encode film, men selv hvis ikke så vil maskinen være _betydeligt_ hurtigere end hvad du har.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KeWa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2012 kl. 09:54
Tak for jeres svar. Jeg er ret sikker på, at jeg "snupper" Bilka-pc'en.

Vil dog lige høre, om I kan anbefale en skærm? I Bilkakataloget er pc'en afbilledet med en 27" ACER-skærm - er denne ok, eller skal jeg vælge en anden (jf. http://www.bilka.dk/Elektronik/Computere/Skaerme)? Synes 27" tommer er lidt stort, men omvendt vil jeg heller ikke have mindre end 24".

Vedr. reinstallation, så "gider" jeg ikke bøvle med det, da det er en arbejdspc, som alligevel skal aflveres tilbage ultimo 2012 - hvor jeg så skal "igang igen" med at installere alle programmer.

Jeg har allerede en bærbar, som jeg stort set aldrig bruger (anvender istedet iPad).

Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2012 kl. 10:16
27" er ikke for stort. Man vænner sig hurtigt til at der er masser af plads på skærmen til flere vinduer. Min egen er en iMac 27" og opløsningen er 2560 x 1440. Og jeg sider 50 cm fra skærmen. 

Den Acer 27" i Bilka er kun 1920 x 1080. Den er ikke god på 50 cms afstand. 
Hvis du har råd, så køb en Eizo - det er meget bedre skærm.

Men du skal op i 2560 x 1440 på en 27" skærm.

Venlig hilsen
KB
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu