|
HP fra Bilka eller pc fra MM-Vision?? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
KeWa ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-November-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 582 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-Juli-2012 kl. 12:40 |
![]() |
|
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4057 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hp'en ville jeg tage
|
|
![]() |
|
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1234 |
Jeg ville så vælge HPen fra... Det er ofte et bøvl med disse "mærkevare" PCer, idet de ikke altid er lige gode til at overholde standarter for størrelse og placering af enheder såsom PSU og MB, hvilket gør at det kan være rigtigt besværligt (hvis ikke umuligt) senere at opgradere maskinen. Den fra MM vision er samlet af standart komponenter der kan skiftes efter forgodtbefindende senere hvis der skulle blive brug for det.
/ask |
|
![]() |
|
0leDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
Hvad skal den bruges til?
|
|
![]() |
|
KeWa ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-November-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 582 |
Pc'en er med stor sandsynlighed "overkill", da den ikke skal bruges til spil, men blot til office, browsing, behandling af film (Handbrake). Årsagen, til at jeg ønsker en relativt kraftig pc, er, at jeg er meget træt af langsomme pc'er, hvorfor jwgDeg tænkte, at i5, 3,1 GHz og 8gb ram ville være passende :) Desuden er tanken, at den først skal skiftet ud om fem år (min nuværende pc, som ikke er top-of-the-line i købt primo 2007, så langsom, at jeg er ved at gå amok).
Mht udskiftning af komponenter så er tanken, at jeg ikke skal dette. Kan I anbefale en skærm? |
|
![]() |
|
0leDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
Den fra bilka har mere RAM, bedre grafikkort og større harddisk. Og billigere??? hvis det er de 4495+669 for windows. Og så plejer Bilka at have super service, har mm sikkert også :)
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
Lav en reinstallation og undlad at installere alt "skramlet" du har på nu..... Så har du lige sparet 6000 kr. Klaus |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
Hvis den skal bruges til Handbrake, så er det CPU-kraft, der betyder noget. Og der er en pc fra 2007 langsom.
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4057 |
Ellers køb en bærbar i stedet
|
|
![]() |
|
azrael ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1695 |
Du får klart bedre komponenter i maskinen fra MM-Vision. Jeg kan bl.a. se at strømforsyningen kommer fra Seasonic og motherboardet fra Gigabyte. Det er så nok ikke deres top komponenter (motherboardet måtte helst have noget bedre end B75 chipset), men ikke noget man skal kimse ad. Heller ikke Kingston HyperX RAM.
For øvrigt skal det lige nævnes, at du ved begge valgmuligheder (HP og MM-Vision) om muligt kan anvende QuickSync til at encode film, men selv hvis ikke så vil maskinen være _betydeligt_ hurtigere end hvad du har. |
|
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
|
![]() |
|
Tak for jeres svar. Jeg er ret sikker på, at jeg "snupper" Bilka-pc'en.
Vil dog lige høre, om I kan anbefale en skærm? I Bilkakataloget er pc'en afbilledet med en 27" ACER-skærm - er denne ok, eller skal jeg vælge en anden (jf. http://www.bilka.dk/Elektronik/Computere/Skaerme)? Synes 27" tommer er lidt stort, men omvendt vil jeg heller ikke have mindre end 24".
Vedr. reinstallation, så "gider" jeg ikke bøvle med det, da det er en arbejdspc, som alligevel skal aflveres tilbage ultimo 2012 - hvor jeg så skal "igang igen" med at installere alle programmer.
Jeg har allerede en bærbar, som jeg stort set aldrig bruger (anvender istedet iPad).
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
27" er ikke for stort. Man vænner sig hurtigt til at der er masser af plads på skærmen til flere vinduer. Min egen er en iMac 27" og opløsningen er 2560 x 1440. Og jeg sider 50 cm fra skærmen.
Den Acer 27" i Bilka er kun 1920 x 1080. Den er ikke god på 50 cms afstand. Hvis du har råd, så køb en Eizo - det er meget bedre skærm. Men du skal op i 2560 x 1440 på en 27" skærm. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |