recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hp fullface printable
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethp fullface printable

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2008 kl. 20:00
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

og når man har færdiggjort en disc. er der så forskel på om dvd-r og +r om de kan bruges i andre maskiner?

Tjaaa, det kommer an på.

DVD-R er understøttet i langt de fleste DVD afspiller, men ikke alle.

DVD+R med booktype DVD+R er også understøttet i langt de fleste nyere DVD afspillere, men lidt færre ældre afspillere and DVD-R.

DVD+R med booktype DVD-ROM er understøttet i langt de fleste DVD afspillere, muligvis enda flere end DVD-R.

Der kan også være forskel på hvilke features en recorder understøtter, når den skriver på DVD+R og DVD-R, f.eks. omkring 16:9 flag, titel-lister m.v.

Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24788
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2008 kl. 20:12
Oprindeligt skrevet af DrageMester DrageMester skrev:

og når man har færdiggjort en disc. er der så forskel på om dvd-r og +r om de kan bruges i andre maskiner?

Tjaaa, det kommer an på.

DVD-R er understøttet i langt de fleste DVD afspiller, men ikke alle.

DVD+R med booktype DVD+R er også understøttet i langt de fleste nyere DVD afspillere, men lidt færre ældre afspillere and DVD-R.

DVD+R med booktype DVD-ROM er understøttet i langt de fleste DVD afspillere, muligvis enda flere end DVD-R.

Der kan også være forskel på hvilke features en recorder understøtter, når den skriver på DVD+R og DVD-R, f.eks. omkring 16:9 flag, titel-lister m.v.

ok. det blev jeg mere forvirret af.

men de to disc jeg spurgte om tidligere. hp +r og -r. kan de bruges i ca lige mange gamle afspillere. jeg plejer mest at købe +r. men du siger at af disse to er -r bedst. så ville jeg bare vide om de også kunne bruges i gamle afspillere.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2008 kl. 22:39

Hverken DVD-R eller DVD+R kan afspilles i alle gamle DVD afspillere.

Både DVD-R og DVD+R kan afspilles i de fleste DVD afspillere.

Hvilket format som er mest kompatibelt afhænger af, om DVD+R bliver skrevet med booktype DVD-ROM eller ej. Med booktype DVD-ROM er DVD+R kompatibel med lidt flere afspillere and DVD-R og uden booktype DVD-ROM er DVD+R kompatiblet med lidt færre afspillere end DVD-R. Nogen brændere sætter booktype DVD-ROM for DVD+R og andre gør ikke.

Næsten alle moderne afspillere, recordere og DVD drev kan læse/spille begge formater.

Forudsat at et drev kan læse både DVD-R og DVD+R, så er kvaliteten af CMC MAG M01 mere svingende end CMC MAG. AM3 målt ved grundlæggende fejlrate før fejlkorrektion (PIE/PIF), hvilket gør at jeg anbefaler HP DVD-R (CMC MAG. AM3) i stedet for HP 16x DVD+R (CMC MAG M01).

Afhængigt af hvilken recorder du brænder på, så kan der være forskelle i hvilke features som er understøttet på DVD-R og DVD+R, hvilket evt. kan være af betydning. Sådanne forskelle kan f.eks. være om 16:9 flag understøttes eller ej (ofte kun på DVD-R) og om den færdige DVD kan vise titler i Title List (kun på DVD+R/RW på nyere Sony recordere).

Brænder du fra en computer i stedet for en recorder, så er der ingen forskelle i features.

Er du mere eller mindre forvirret nu?

Redigeret af DrageMester - 13-Januar-2008 kl. 22:50
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2008 kl. 08:17

Hverken DVD-R eller DVD+R kan afspilles i alle gamle DVD afspillere.

Både DVD-R og DVD+R kan afspilles i de fleste DVD afspillere.

Hvilket format som er mest kompatibelt afhænger af, om DVD+R bliver skrevet med booktype DVD-ROM eller ej. Med booktype DVD-ROM er DVD+R kompatibel med lidt flere afspillere and DVD-R og uden booktype DVD-ROM er DVD+R kompatiblet med lidt færre afspillere end DVD-R. Nogen brændere sætter booktype DVD-ROM for DVD+R og andre gør ikke.

Næsten alle moderne afspillere, recordere og DVD drev kan læse/spille begge formater.

Forudsat at et drev kan læse både DVD-R og DVD+R, så er kvaliteten af CMC MAG M01 mere svingende end CMC MAG. AM3 målt ved grundlæggende fejlrate før fejlkorrektion (PIE/PIF), hvilket gør at jeg anbefaler HP DVD-R (CMC MAG. AM3) i stedet for HP 16x DVD+R (CMC MAG M01).

Afhængigt af hvilken recorder du brænder på, så kan der være forskelle i hvilke features som er understøttet på DVD-R og DVD+R, hvilket evt. kan være af betydning. Sådanne forskelle kan f.eks. være om 16:9 flag understøttes eller ej (ofte kun på DVD-R) og om den færdige DVD kan vise titler i Title List (kun på DVD+R/RW på nyere Sony recordere).

Brænder du fra en computer i stedet for en recorder, så er der ingen forskelle i features.

Er du mere eller mindre forvirret nu?

nogenlunde lige forvirret. jeg bruger mest min computer til at brænde med nec drev. det er mest fordi jeg ikke har hørt om det der booktype dvd-rom før. hvordan kan jeg finde ud af om den gør det? jeg ved godt hverken -r eller +r kan afspilles i alle afspillere. det er bare fordi jeg har et sæt tvillinger på 3 år. hvor jeg optager en del hjemmevideo, hvor bedsteforældrene gerne vil have kopier. og de har alle lidt ældre afspillere. og så ville jeg bare vide om der var lige så stor chance for at de kunne afspille -r medierne i deres afspillere. hvis ikke er ca 300kr trods alt lidt dyrt.

men efter hvad jeg kan få ud af din besked er chancherne nogenlunde lige store. ellers må jeg bare bruge dem til mig selv.

nu har jeg da prøvet at bestille 100 stk. så får vi at se.

men tak for dine forsøg på at forklare det. er trods alt blevet lidt klogere på det.

venlig hilsen

flemming

Redigeret af flemming larsen - 14-Januar-2008 kl. 14:30
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2008 kl. 15:28
NEC brændere skriver DVD+R med booktype DVD+R (ikke DVD-ROM) med mindre du "flasher" med uofficial firmware, som inkluderer booktype "bitsetting".
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2008 kl. 15:31
Man kan se kompatibilitet med forskellige medie typer (DVD+R, DVD-R m.v.) for tusindvis af DVD afspillere/optagere på VideoHelp. Så du kan søge efter bedsteforældrenes DVD afspiller(e) der.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2008 kl. 15:52

Man kan se kompatibilitet med forskellige medie typer (DVD+R, DVD-R m.v.) for tusindvis af DVD afspillere/optagere på VideoHelp. Så du kan søge efter bedsteforældrenes DVD afspiller(e) der.

fedt nok.

men der er godtnok mange med spørgsmåls tegn. så det er egentlig bare at prøve sig frem.

trods alt så ved jeg at min egen æder alt.

men tak for alle dine svar. at jeg så ikke forstår alt det tekniske, det overlever jeg.

mvh

flemming

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 12:49

så er der kommet for mig, en ny hjemmeside med hp medier med mere, som ser ret billig ud. dem som jeg plejer at give 255.- for koster kun 188.- for 100 stk. det er sku billigt. og de virker 499 ud af 500.

http://dk.dvd112.com/?page=products&product_id=878

Mvh
Flemming Larsen
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 17:47

så er der kommet for mig, en ny hjemmeside med hp medier med mere, som ser ret billig ud. dem som jeg plejer at give 255.- for koster kun 188.- for 100 stk. det er sku billigt. og de virker 499 ud af 500.

Udfra kontakt adresse (Werkstrasse 4, Harrislee) vil jeg gætte på, at dvd112 er det samme som "DK Data" der også sælger via www.billigmedien.de og www.burnalot.dk 

De listede priser for HP medier er tilbudspriser, ikke normalpriser, men det er da værd at tage med hvis man skal købe HP medier lige nu.

Redigeret af DrageMester - 31-Marts-2008 kl. 17:49
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 18:09

Udfra kontakt adresse (Werkstrasse 4, Harrislee) vil jeg gætte på, at dvd112 er det samme som "DK Data" der også sælger via www.billigmedien.de og www.burnalot.dk 

De listede priser for HP medier er tilbudspriser, ikke normalpriser, men det er da værd at tage med hvis man skal købe HP medier lige nu.

jamen så er det jo om at slå til mens det er.

men hvorfor skal de egentlig have, så mange forskellige adresser? det er da forvirrende.

Mvh
Flemming Larsen
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu