recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HP laptop media center spdif
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHP laptop media center spdif

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
HamDenFede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-April-2007
Status: Offline
Point: 350
Direkte link til dette indlæg Emne: HP laptop media center spdif
    Sendt: 23-Oktober-2007 kl. 20:07

Hej Alle

Jeg har fornyeligt erhvervet mig en HP Pavilion media center PC, med det der umiddelbart skal til for at kunne nye sine medier til fulde. Jeg har dog store problemer med den digitale lyd via spdif.

Computeren er udstyret med en HDMI udgang, der giver et fint billede og god lyd hvis man vælger spdif som standard. Mit problem er bare, at jeg ønsker at køre den digitale lyd over i min reciever i stedet for gennem tv'et. Computeren har dog en anden mening. Uanset hvordan jeg prøver, kommer der ikke noget signal gennem stikkene på fronten (har prøvet med både optisk og coax kabel). Maskinen kører Vista Home Premium og chippen til lyden hedder "Conexant". Modellen er HP Pavilion DV6557.

Har forsøgt at undersøge om mit tv (Pioneer 427) kan sende signalet videre gennem den optiske udgang, men uden held.

Det lyder som et driver issue, men ikke desto mindre er det rimelig irriterende, at have en media center pc der ikke kan lave passthrough af det digitale lydsignal.

Jeg har kontaktet HP support flere gange, men de er helt håbløse, og forsøger altid at krybe udenom ("har du skruet op for lyden?", "Hvis der ikke er nogen lyd, skal du kigge om kablet sidder i!" etc.)

Nogen der har prøvet noget tilsvarende eller har en idé til en løsning?

Mvh. HamDenFede
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2007 kl. 00:38

Hvis det er optisk så skal der være rødt lys i din minijack spdif udgang når der komme lyd ud. Jeg ved godt det lyder åndsvagt, men i de nye minijack højtaler/SPDIF udgange er det kombineret således at HVIS du har det rigtige kabel så aflæses den optiske udgang

Hvis det er SPDIF via Coax så er det et ganske almideligt minijackstik, men det kræver at du kan få det ind i dit Souround anlæg med det rigtige kabel eller med konvertere.

Jeg Personligt har valgt at benytte de 3 mini jack stik til at over føre alle 6 kanaler individuelt til min forstærker. Derved sker dekodning af lyden, herunder WMA på PCen. Prisen er at det overføres analogt, med støj (jeg kan nu ikke høre det) til følge

Fordelen er at man ikke behøver en forstærker der kan alle formaterne (DD 5.1, DTS, WMA, WMA HD,etc.).

Alt foregår på computeren

Redigeret af MCenterFreak - 25-Oktober-2007 kl. 00:39
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu