|
HP Laserjet 2100 printer købes |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Elmand ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-April-2012 Sted: 2730 Herlev Status: Offline Point: 100 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-April-2016 kl. 21:45 |
Min gamle HP printer er gået i stykker.- Er der nogen der har noget tilsvarende!
Den skal kunne fødes fra en printerport gammeldags LPT1 og bl.a kunne printe dos. vh. Kurt Espersen elmand@pc.dk Redigeret af Elmand - 04-April-2016 kl. 10:04 |
|
![]() |
|
Jegergrim ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2015 Sted: Odense Status: Offline Point: 141 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Føtex og Bilka har en Laserjet på tilbud denne uge
|
|
![]() |
|
Elmand ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-April-2012 Sted: 2730 Herlev Status: Offline Point: 100 |
Tak for tippet,men de kan ikke tilsluttes en gammeldags printerport LPT1
vh. Kurt Espersen |
|
![]() |
|
Henrik_45 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-Januar-2008 Sted: Aalborg, DK Status: Offline Point: 402 |
Du kunne også købe en LPT1 til USB Type-B adapter så vil du kunne tilslutte alle nyere printere til din LPT1 port.
Det er ikke billigt men muligt Redigeret af Henrik_45 - 04-April-2016 kl. 18:46 |
|
![]() |
|
Jegergrim ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2015 Sted: Odense Status: Offline Point: 141 |
Har en gammel http://www.brother.dk/printers/laser/hl-2030
Kan den bruges?
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19834 |
Som har understøttelse af DOS? Klaus |
|
![]() |
|
Det er da pænt af dig at foreslå det, men det er jo en USB printer og kan ikke køre på en parrallelport lpt 1
Så er der mere foreslag i at købe en adapter fra parallel til USB,- så kan jeg bruge min farvelaser,- jeg må lige se at finde ud af det, men mit tyske er kke godt nok,så jeg skal have hjælp. Men tak for tippet. Mvh. Kurt Espersen |
|
![]() |
|
Henrik_45 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-Januar-2008 Sted: Aalborg, DK Status: Offline Point: 402 |
Du kan også få det på engelsk
![]() Redigeret af Henrik_45 - 04-April-2016 kl. 18:43 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Det er billigere at sætte et usb kort i PC'en. Det fik jeg i min gamle 95'er stationære. Kostede godt 200kr dengang
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5362 |
Et billigt PCI -> USB kort fra Kinaland: Men spørgsmål er selvfølgelig om der er understøttelse for DOS den vej? (jeg går ud fra du mener gamle DOS baserede programmer?) Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
Min PC er udmærket.- Jeg kører med 3 harddiske ( Win 10-win XP samt dos 6)
Det sidste fordi jeg har 2 gamle specialprogrammer i DOS ( et beregningsprogram til udregning af fælles- antenner samt et faktureringsprogram fuldstændig tilrettet mig) Disse programmer kan kun udskrive over parallelport lpt 1 - alt andet udskriver jeg over usb. Jeg har desværre noget en alder af 76, så det er begrænset,hvor lang tid,det skal bruges endnu,- så jeg satser på, at der er en, der har en gammel printer på loftet, eller en anden smart løsning. Endnu engang tak for velvilje med hjælp. vh. Kurt Espersen ESPERSEN EL & Antenne |
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4854 |
Hej. En software løsning kunne måske være WinPrint: 'Takes standard printer output produced by a DOS application, and forwards it to a default or selected Windows printer. Converts code page, strips empty pages, supports BOX DRAWINGS chars. Works on all Windows platforms. Written in Borland DELPHI.' https://sourceforge.net/projects/winprint/ Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 04-April-2016 kl. 22:45 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |