recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HP MediaSmart EX 470 Server
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHP MediaSmart EX 470 Server

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2008 kl. 22:34
Oprindeligt skrevet af Business101 Business101 skrev:

nej det ved jeg godt men målinger på HP smart viser at den gennemsnitlig bruger 60 Watt og det kan gøres MEGET bedre.

Hvor mange 3.5" diske er der i den beregning? AC-DC tabet er typisk 10W-20W, og dertil skal lægges strømforbrug for CPU, mobo og diske.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2008 kl. 23:07

Oprindeligt skrevet af ctacta ctacta skrev:

Data smadres jo også ved backup og filer forsvinder, nu er backup fjernet som feature, indtil de har fået styr på hvad pokker der er galt med WHS.

Du henviste til, at data blev smadret (corrupted), hvilket BLIVER rettet i det kommende fix. Data corruption opstod, når man overførte data til eller redigerede data på serveren, hvilket nu bliver rettet. Det er da muligt, at de muligvis fjerne funktionen til backup mellem serverens harddiske, og det kan da også være, at det har noget med data corruption at gøre, men det ændre ikke på det faktum, at det omtalte problem bliver rettet med den kommende opdatering.

Oprindeligt skrevet af ctacta ctacta skrev:

I mine øjne et totalt ubrugeligt system, da tillid er ALT, og den har MS kastet overbord ved ikke at have løst problemet prompte fra release...

Det er meget tydeligt, at du er glad for din nuværende NAS løsning, hvilket er fint for dig, men jeg tror på, at WHS her en fremtid og jeg er glad for at blive en del af den. Jeg kan udvidere og tilpasse som jeg har lyst, du må nøjes med de funktioner dit NAS kan tilbyde.

Redigeret af Sandal - 23-Maj-2008 kl. 23:08
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2008 kl. 23:58
@Sandal (og andre WHS købere)

Hvad er det som er så fantastisk ved WHS at I er villige til at smide 500-1000 kroner efter et filserver OS? Endda et filserver OS som tidligere ikke har været i stand til at passe på dine filer.

Jeg kan forstå at folk vælger desktop Windows i stedet for desktop Linux, enten fordi de er vant til Windows eller synes at den grafiske brugergrænseflade er mere brugervenlig eller måske vil bruge noget software som kun findes til Windows.

Men WHS er et server OS uden dekstop, og så vidt jeg kan se sker config via et web interface, ligesom på en NAS eller router.

Det kan man gøre billigere med free software. Linux og FreeBSD kan også levere filserver implementeringer (herunder SMB, aka Windows filesharing) som virker uden at smadre dine filer. Der er masser af glimrende backup software som ... virker.

Redigeret af JesperLund - 23-Maj-2008 kl. 23:59
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-November-2006
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2008 kl. 09:28

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Hvad er det som er så fantastisk ved WHS at I er villige til at smide 500-1000 kroner efter et filserver OS?

Jeg havde først kig på NetGear ReadyNAS Duo, som nok også ville opfylde de fleste af mine behov, og havde også næsten bestilt. Jeg får så tilbudt en HP MediaSmart Server til halv pris, altså billigere end det NAS jeg havde kig på. WHS tilbyder mere frihed og bedre ydelse (og kun lidt større strømforbrug), så mit valg var ikke så svært. Men vil aldrig have givet den fulde pris, så havde jeg i stedet købt et ReadyNAS Duo.

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
PSSO Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2006
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2008 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Jeg får så tilbudt en HP MediaSmart Server til halv pris, altså billigere end det NAS jeg havde kig på.

Til den pris gør det jo ikke så meget hvis WHS skuffer - der kan jo altid installeres et andet OS og du vil stadig have en rigtig god "server"

mvh PSSO
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu