|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
ellingi ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 41 |
![]() Sendt: 12-Januar-2009 kl. 15:40 |
Hej alle, jeg overvejer at investere i en HP Mediasmart hjemmeserver for at få styr på mine mediefiler og samtidigt udbygge mit set-up med en HTPC. Jeg har i den forbindelse en række novice spørgsmål: 1) Kan man gemme en fuld DVD struktur (inklusive menuer og undertekster) på hjemmerserveren og tilgå disse via Vista mediecenter med tags hentet fra internettet? Kræver det speciel software til at rippe sine DVD'er? Hvad kan anbefales? 2) Jeg formoder ikke, at man kan tilgå mediefilerne direkte fra en extender? Med andre ord skal man have både serveren og HTPC'en og extenderen til at køre, for at afvikle mediefilerne i stuen? 3) Er der en elegant måde at afvikle musikfilerne på serveren over et Beosound 9000 i et sådant setup (remotekontrol m.v.)? 4) Så vidt jeg kan se har HP serveren tidsprogrammering af sleep som strømbesparende feature. Er det muligt at vække en sovende server on demand? 5) Kan HP serveren let backe materiale lagret på serveren op på f.eks. en ekstern harddisk, således at man er sikret mod tyveri af serveren, eller er det en manuel proces? 6) Skal man vente til de nye HP servere kommer - så vidt jeg kan se i februar - er der adddede features? 7) Er der bedre homeserver alternativer end HP? |
|
Panasonic PZ85
Philips 32PF9731D Yousee Samsung SMT-H3126 Panasonic DMR-EH65 Beosound 9000 Beolab 8000 & Beolab 4000 Sony Playstation 2 Nintendo Wii |
|
![]() |
|
Johansen01 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 75 |
![]() |
Jeg har ikke så meget indsigt i det, så vil lade værre med at gøre mig klog på dette. Men jeg er også på udkig efter en homeserver og i den forbindelse har jeg fundet Fujitsu-Siemens Scaleo Home Server
Den har fået rigtig gode anmeldelser. Jeg har ikke været i stand til at finde andre end disse to udgaver af Home Servere |
|
Med Venlig Hilsen
Johansen |
|
![]() |
|
kirneh ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-Januar-2005 Status: Offline Point: 57 |
![]() |
Jeg kan da svare på nogle af dem:
1) Ja du kan godt rippe dine dvd'er med menu og det hele. Du kan f.eks bruge imgburn eller dvdshrink. hvis du har en vista maskine som afspiller vil jeg anbefale at du bruger http://www.mymovies.dk/ 2) Du kan sagtens tilgå dine mediafiler direkte fra en extender. Du kan f.eks bruge en popcorn A110 eller en Tvix 6500/7000. Der er skrevet en masse om disse extenders på dette forum. 4) Du kan vække en server enten via tidsstyring eller ved aktivitet på LAN eller lign. Det er dog et af de funktioner der nok er flest problemer med er min erfaring. Man kan nemt være uheldig at der pludselig er problemer med hybernate hvis en process holder det hele. Men jo det virker, men det kan give lidt grå hår ind imellem. 5) Du kan let lave en automatisk backup til en USB harddisk. Men for at få en automatisk backup på sådan en til at virke er du jo nødt til altid at have disken sluttet til serveren, og så bliver den vel stjålet sammen med din server. Du kan også vænne dig til manuelt at slutte den til f.eks hver weekend og tage backuppen og så f.eks tage den med på arbejde i ugens løb. Har du overvejet at bruge en NAS i stedet ? For mig at se er det nogle ret basale funktioner du vil bruge din server til. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |