|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
terkild ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 40 |
![]() Sendt: 20-Januar-2009 kl. 21:15 |
Hej
går lidt og overvejer at købe en hp mediasmart home server til at tage backup af husets computere, men er blevet lidt i tvivl om det vil være smartere selv at bygge en maskine. den maskine jeg selv ville bygge er Intel Desktop Board D945GCLF2 with Integrated Intel Atom Processor (Detailsalg) Kingston ValueRAM 1 x 2 GB Seagate Barracuda 7200.11 500 GB Microsoft Windows Home Server (Engelsk) og et kabinet. prisen på dette setup vil blive ca. 4000 -4500 kr. Hvad ville i gøre ? Er der nogen der har prøvet denne hp maskine og kan fortælle nogle erfaringer og evt. om hp levere noget speciel software / specielle ydelser hvis man køber deres maskine ? mvh Terkild. |
|
![]() |
|
fido-dk ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 22-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1 |
![]() |
Hej Terkild
Jeg går selv med samme tanker men kender dog en som har en HP mediasmart server allerede som han er rigtig glad for, dog bruger den "gamle" model meget strøm og kan ikke selv gå i dvale... så hvis du køber en fra HP så vent til den nye model kommer (skulle vist komme Q1 i år) Men som je skrev tidligere går eg selv med samme tanker, jeg har mest til at bygge den selv da jeg godt kan lidt at have styr på den hardware der sidder i mine maskiner, jeg kan dog ikke finde noget kabinet der tilfredsstiller mit behov
/Fido-dk |
|
![]() |
|
Alies_Benjamin ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 24 |
![]() |
Hvad med en Netværk HDD, mange af dem kan rigtig meget idag. og tro det er det laveste strømforbrug du kan finde lige pt
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
Hvorfor en server, en ganske alm. ekstern HDD kan bruges. Sammen med f.eks MS SyncToy. Jeg har kopi af alle mine digi fotos liggende på en HDD'er i skuffen på arbejde. HDD'en kommer med hjem når jeg tømmer kameraet. Jeg har dem ligende på min Synology NAS så der er adgang til dem fra internettet, men også en kopi på en af PC'erne. Hvis huset brænder er det mere sikkert at have en HDD'er liggende i skuffen på arbejde eller andet sted end i huset. |
|
![]() |
|
![]() |
|
hedberg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
![]() |
Jeg ville nok bruge et par hundrede kroner mere og vælge en større harddisk. Personligt kunne jeg ikke drømme om at købe mindre end en 1.5TB disk. Købte selv et par stykker forleden til lige omkring 920 kr/stk. Redigeret af hedberg - 18-Februar-2009 kl. 12:06 |
|
Med venlig hilsen,
Thomas |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |