|
Høre netradio på ældre musikanlæg |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
hadsund
Ny bruger Oprettet: 19-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
Emne: Høre netradio på ældre musikanlæg Sendt: 19-Juni-2009 kl. 11:59 |
Er pinlig ny på dette område. Men har et ældre musikanlæg med normale indgange for tuner/tape/aux osv. Vil gerne have et modul som kan gå på det trådløse netværk som findes i huset.Dette modul skal stå ved musikanlægget. Dette modul skulle gerne kunne understøtte disse indgange som er på min forforstærker .f.eks aux. Skal også kunne hente div netradio i god kvalitet.Gerne med et display. En super sidegevinst ville være hvis der også var en usb indgang for mp3/flac. Har I nogle forslag.På forhånd tak |
|
rhsin
Guld medlem recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
Sendt: 19-Juni-2009 kl. 12:54 |
Hvis det bare skal være en relativ simpel og billig løsning vil jeg da godt pege på en Argon Inet den kan køre helt alene, men der er stereoudtag på så du kan tilslutte den forstærkeren og såvidt jeg husker kan du via nettet lave kanallister til den, nok lidt utraditionel at anvende til formålet.. men den kan rent faktisk det du spørger om. den kan købes for 999,- kr Den kører enten via ethernetstik eller via evt trådløst netværk, med adgang til massevis af netradioer samt evt tilsluttede mediecentre. den har også linieindgang for mp3afspillere Redigeret af rhsin - 19-Juni-2009 kl. 13:12 |
|
Mvh
René |
|
hadsund
Sendt: 20-Juni-2009 kl. 09:46 |
Mange tak for svar. Har kigget på denne Argon. Men får man lydkvalitet til 999kr? Der skulle også gerne være en usb stik. Så jeg kunne bruge en usbkey. Men har søgt og googlet uden held. jeg tænker på noget lidt ligesom en normal tuner.Bare med wifi til netradio og usb stik. |
|
hadsund
Sendt: 20-Juni-2009 kl. 09:53 |
Hmm. denne kunne måske bruges: http://www.aluratek.com/product_info.php?products_id=82& display=All Nogen som kender denne? |
|
tipsen
Guld medlem Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Sendt: 20-Juni-2009 kl. 10:54 |
Du kunne også købe en brugt Squeezebox - den har dog ikke usb, men understøttelse for en masse andet oven i net-radioen OG en god kvalitet! Der er forskellige modeller, men Classic (med godt display) kan fås til omkring 1K brugt og jeg har netop set en Duet (Duet=Receiver+Controller[Controller=fancy remote]) til 1.300 på dba.dk.
|
|
Breddam
Guld medlem Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
Sendt: 20-Juni-2009 kl. 11:17 |
Noxon2audio har det hele.
God til radio, og kan afspille podcasts ved at streame dem direkte fra DR. Der findes versioner, som disse, der er mere orienteret mod radio. |
|
rhsin
Guld medlem recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
Sendt: 20-Juni-2009 kl. 19:39 |
jamen jeg er faktisk forbløffet over vores, den spiller bedre end jeg havde forventet.. jeg bruger den kun som stand alone i køkkenet, men jeg er overbevist om at den lyd du får ud af stereoudgangangen vil være ganske udmærket til prisen. Fordelen er at pengene ikke er spildt hvis du vælger at opgradere en dag fordi den kan du alene uden at være tilknyttet et anlæg edit der er desværre ikke usbstik, kun en line in, til lyd Redigeret af rhsin - 20-Juni-2009 kl. 19:40 |
|
Mvh
René |
|
casper.skovgaar
Bruger Oprettet: 30-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 108 |
Sendt: 22-Juni-2009 kl. 10:18 |
Jeg står selv i samme situation, og har fundet frem til denne:
Maximum MR-2000 Jeg skal dog lige have set den i virkeligheden, da jeg ikke er helt sikker på at jeg kan lide designet. Men ellers har den det hele. |
|
hadsund
Sendt: 22-Juni-2009 kl. 10:22 |
Tak for de gode svar. Har selv luret på denne mr 2000. Kan forstå den er dansk produceret . prisen virker ok. Køber nok denne,vil derefter vende tilbage med info. |
|
Letten
Guld medlem Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
Sendt: 22-Juni-2009 kl. 10:37 |
Husk at softwareunderstøttelsen/supporten spiller en
væsentlig rolle ved den slags apperater. Dels kommer der løbende nye services, og nye lydformater, der opdages bugs osv. Dels er ikke rart at sidde med en dum kasse fordi firmaet bag er lukket og hjemmesiden er taget ned eller de stopper supporten fordi produktserien ophører. Kan i flæng nævne Roku og Touch Diva (trængt økonomi, http://ing.dk/artikel/98662-dansk-musikvidunder-reddet- paa-maalstregen) Dette er iøvrigt ikke nogen kommentar til Maximum MR- 2000, men et generelt råd. |
|
casper.skovgaar
Sendt: 22-Juni-2009 kl. 10:38 |
Se frem til at høre hvad du synes om den :-) |
|
casper.skovgaar
Sendt: 22-Juni-2009 kl. 10:57 |
Det er bare svært at gardere sig imod. Market er jo præget af mange nye spillere og der er utroligt svært at spotte hvad der vil blive en success og hvad der går konkurs. Men man skal nok holde sig fra at forud betale for ikke færdige produkter, som Diva... |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |