recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hørebøffer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethørebøffer

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2011 kl. 23:10
Tidligere synes jeg, at mine Sennheiser HD650 lød rigtig godt, sammen med min Little Dot MK-III rør hovedtelefon forstærker. Men efter jeg fik de her Superlux HD681, så måtte jeg bare sande, at den lød så meget bedre, at min Sennheiser HD650 hurtigt blev valgt fra og solgt.
Især hvis man lytter til alle former for rytmisk musik, eller f.eks. nye hits fra Kato, Morten Hampenberg og lignende. Så slår de her Superlux HD681 det meste.
Til top
skyeagle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Marts-2010
Sted: Danmark
Point: 454
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2011 kl. 23:21
tror i sådan en her ville gøre meget ved lyden når man har en Denon 4311  ?????

Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2011 kl. 23:30
Oprindeligt skrevet af skyeagle skyeagle skrev:

tror i sådan en her ville gøre meget ved lyden når man har en Denon 4311  ?????

Jeg har en Denon AVR1911 og dens hovedtelefon udgang, er ikke noget at skrive hjem om i forhold til min rør hovedtelefon forstærker.

Men en Argon HA1 er absolut værd at overveje, det ser faktisk ud til, at de er tæt på at være ens med Firestone cute
http://www.headaudio.dk/stationare-hovedtelefonforstarkere/firestone-cute-beyond-ii-headphoneamp-nyhed

Der findes andre i samme prisklasse
http://www.tapeconnection.dk/Hifi.aspx?id_category=62&product_number=4722011

Redigeret af kskruger - 19-Juli-2011 kl. 23:35
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2011 kl. 23:31
Hvis man køber de Superlux 681 og vil bruge dem i længere tid af gangen så skulle det vist være en god idé at udskifte "ørepuderne" på dem til AKG velour puder, i tråden ovre på hifi4all som der blev linket til står der hvilken model puder det helt nøjagtigt er.
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2011 kl. 00:07
kskruger tak for dine svar, jeg vil prøve først uden en Argon HA1 og hører hvordan de lyder på min 4311.

så er det sengetid for mig.  godnat.

Hilsen Kim
Til top
Hanga Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 267
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2011 kl. 00:22
Jeg har haft enorm glæde af mine Beyerdynamic DT990 headphones, drevet af en Firestone FubarIII USB DAC & AMP. Jeg har haft dem i en del år efterhånden, kan faktisk ikke huske hvor gamle de er, og jeg bruger dem så godt som hver eneste dag.

Når vi snakker hovedtelefoner i den klasse bør man parre dem med en amp, ellers synes jeg du bør spare pengene helt.

http://www.headaudio.dk/abne-semi-abne/beyerdynamic-dt-990-edition-2005

Det er en levende høretelefon med enorm soundstage og stor detalje grad. Lyden er luftig og forholdsvis lys i det.

Redigeret af Hanga - 20-Juli-2011 kl. 00:23
Hjemmebio/anlæg:
Sony 55" A80J
Nvidia Shield TV
Yamaha RX-V1073
XTZ 99.36 + Miller & Kreisel K5

Head-audio:
Beyerdynamic DT1990 Pro
S.M.S.L SP200 THX
Khadas Tone Board
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2011 kl. 08:53
Oprindeligt skrevet af Hanga Hanga skrev:

http://www.headaudio.dk/abne-semi-abne/beyerdynamic-dt-990-edition-2005

Det er en levende høretelefon med enorm soundstage og stor detalje grad. Lyden er luftig og forholdsvis lys i det.

Jeg er enig i din lydkarakteristik af Beyer DT-990. Dog kan de findes noget billigere.

M.v.h.
Til top
Sionic Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Juni-2009
Point: 165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2011 kl. 11:16
Måske er Denon Ah-A100 noget for dig? Gode all-around, lette og transportable...

http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehor/hovedtelefon/denon_ah-a100_hovedtelefon_rosentra.htm
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2011 kl. 22:09
hej igen.

Mit valg blev Denon AH-D2000 da jeg købte dem idag , men må indrømme at sådan en Argon HA1 måtte jeg bare også have , da jeg virkelig kunne hører stor forskel fra Deres Denon 4311 hovedtelefon indgang , og til Argon HA1, har åbenbart utroligt meget at sige med sådan en fætter.

Sionic  jeg prøvede dog også AH-A100 som virkelig er lækre også , men synes faktisk at AH-D2000 lød bedre , skulle jeg have mine bøffer med på farten valgte jeg dog AH-A100 , men da jeg kun skal bruge dem i hjemmet valgte jeg AH-D2000.

Men efter 3-4 gange lytninger i hi-fi klubben og efter 2 timer idag var jeg ikke mere i tvivl.

Men måske nogle ved dette her, jeg troede jeg kunne sætte min høretelefonforstrærker til min Denon avr 4311 , og så kunne jeg bruge Argon HA1 til alt hvad jeg spillet gennem 4311, men jeg kan kun bruge Argon'en på en udgang når jeg vælger på Denonen , nemlig USB, Kan vel ikke være rigtigt ???

Med venlig hilsen Kim

Redigeret af skyeagle - 20-Juli-2011 kl. 22:12
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2011 kl. 22:41

Men måske nogle ved dette her, jeg troede jeg kunne sætte min høretelefonforstrærker til min Denon avr 4311 , og så kunne jeg bruge Argon HA1 til alt hvad jeg spillet gennem 4311, men jeg kan kun bruge Argon'en på en udgang når jeg vælger på Denonen , nemlig USB, Kan vel ikke være rigtigt ???

Med venlig hilsen Kim

Hvis du tilslutter din Argon til "Tape Out" på din AVR, så vil den spille den kilde som AVR'en spiller...

USB er ikke just første valg, når det gælder lydkvalitet.

M.v.h.
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2011 kl. 22:49
Hej Henrik B.

Nej usb er ikke særlig godt i know, men jeg har ikke en "tape out"   , jeg har sat den til out DVR og der kan den kun spille det som mp3 spillere afspiller i Argon .

tak for hjælpen

Redigeret af skyeagle - 20-Juli-2011 kl. 22:54
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2011 kl. 22:57

Hej Henrik B.

Nej usb er ikke særlig godt i know, men jeg har ikke en "tape out"   , jeg har sat den til out DVR og der kan den kun spille det som mp3 spillere afspiller i Argon .

tak for hjælpen

Tag Pre-out eller Front out - hvis en af dem kan indstilles til at køre ud med fuld volume.

M.v.h
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu