recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Høretelefoner til Film
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Høretelefoner til Film

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
scouzer Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scouzer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Høretelefoner til Film
    Sendt: 06-Oktober-2012 kl. 20:03
Jeg har ikke så frygtelig meget forstand på det, så derfor søger jeg hjælp. Hvilke høretelefoner skal man have hvis man gerne vil have nogen som er gode til når man ser film, og kan det betale sig at bruge penge på nogen i surround sound? de skal helst ikke koste mere end maks 400kr
Kenneth
Til top
javilha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-April-2012
Sted: kbh
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér javilha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2012 kl. 12:37
AKG lavede en surround udgave af AKG 280 Parabollic hoved tlf'en på et tidspunkt. Har selv nævnte tlf. kan du finde sådan en brugt eller ligefrem som nye, kan disse være vejen frem.  AKG K290 Surround. Smile

Redigeret af javilha - 07-Oktober-2012 kl. 12:39
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
Til top
Totoronto Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Maj-2006
Sted: Midt-jylland
Status: Offline
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Totoronto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2012 kl. 13:30
Philips lavede et surroundapparat (SBC AH1000) med Dolby Digital/DTS til hovedtelefoner, som du måske kan finde billigt brugt.

Til top
javilha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-April-2012
Sted: kbh
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér javilha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2012 kl. 13:47
Jeg bruger en gang i mellem mine AKG 280 Parabollic til film. Og det klarer de skam ret fint trods det kun er i stereo. Deres opbygning giver en meget fin rummlig karaktér, så lydene ikke opstår inde i hovedet, men mere lidt uden for. Derfor gør de det også så godt med film. Det er dog ikke alle film, der er lige velegnet pga mærkelig lydside og for meget "tæt på".  
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
Til top
scouzer Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scouzer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2012 kl. 13:00
1000 tak for svarene. jeg vil prøve at kigge på det
Kenneth
Til top
scouzer Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scouzer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2012 kl. 14:33
jeg har desværre ikke kunne finde noget, så jeg har fortsat brug for hjælp
Kenneth
Til top
javilha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-April-2012
Sted: kbh
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér javilha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2012 kl. 14:44
Hvis du blot vil have lydsiden i almindelig stereo, så køb nogle gode hoved tlf'er fra f.eks AKG, Sennheiser eller Beyer Dynamic. Jeg bruger tit mine AKG 280 Parabolic. Dem har jeg haft i mange år efterhånden. Skal der være ekstra bum bum ved action film, så prøv et sæt fra Beats by Dre. Lidt dyre måske. Det behøver ikke at være i surround, der er ganske fin perspektiv i de fleste tilfælde i en film. Smile
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
Til top
scouzer Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scouzer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2012 kl. 12:16
Jeg kunne godt bruge lidt mere specifik hjælp. Jeg vil helst ikke ud og købe. De skal helst ikke koste mere end 400kr
Kenneth
Til top
Totoronto Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Maj-2006
Sted: Midt-jylland
Status: Offline
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Totoronto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2012 kl. 15:06
Creative Aurvana Live er udmærkede hovedtelefoner. Eller et par brugte bøffer måske?: http://hoved-fi.dk/viewtopic.php?f=18&t=2276
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu