|
Høretelefoner til Film |
Besvar |
Forfatter | |
scouzer
Bruger Oprettet: 06-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 165 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 06-Oktober-2012 kl. 20:03 |
Jeg har ikke så frygtelig meget forstand på det, så derfor søger jeg hjælp. Hvilke høretelefoner skal man have hvis man gerne vil have nogen som er gode til når man ser film, og kan det betale sig at bruge penge på nogen i surround sound? de skal helst ikke koste mere end maks 400kr
|
|
Kenneth
|
|
javilha
Super bruger Oprettet: 26-April-2012 Sted: kbh Status: Offline Point: 455 |
Funktioner
Tak(0)
|
AKG lavede en surround udgave af AKG 280 Parabollic hoved tlf'en på et tidspunkt. Har selv nævnte tlf. kan du finde sådan en brugt eller ligefrem som nye, kan disse være vejen frem. AKG K290 Surround.
Redigeret af javilha - 07-Oktober-2012 kl. 12:39 |
|
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
|
|
Totoronto
Super bruger Oprettet: 27-Maj-2006 Sted: Midt-jylland Status: Offline Point: 395 |
Funktioner
Tak(0)
|
Philips lavede et surroundapparat (SBC AH1000) med Dolby Digital/DTS til hovedtelefoner, som du måske kan finde billigt brugt.
|
|
javilha
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg bruger en gang i mellem mine AKG 280 Parabollic til film. Og det klarer de skam ret fint trods det kun er i stereo. Deres opbygning giver en meget fin rummlig karaktér, så lydene ikke opstår inde i hovedet, men mere lidt uden for. Derfor gør de det også så godt med film. Det er dog ikke alle film, der er lige velegnet pga mærkelig lydside og for meget "tæt på".
|
|
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
|
|
scouzer
Funktioner
Tak(0)
|
1000 tak for svarene. jeg vil prøve at kigge på det
|
|
Kenneth
|
|
scouzer
Funktioner
Tak(0)
|
jeg har desværre ikke kunne finde noget, så jeg har fortsat brug for hjælp
|
|
Kenneth
|
|
javilha
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du blot vil have lydsiden i almindelig stereo, så køb nogle gode hoved tlf'er fra f.eks AKG, Sennheiser eller Beyer Dynamic. Jeg bruger tit mine AKG 280 Parabolic. Dem har jeg haft i mange år efterhånden. Skal der være ekstra bum bum ved action film, så prøv et sæt fra Beats by Dre. Lidt dyre måske. Det behøver ikke at være i surround, der er ganske fin perspektiv i de fleste tilfælde i en film.
|
|
|
|
scouzer
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg kunne godt bruge lidt mere specifik hjælp. Jeg vil helst ikke ud og købe. De skal helst ikke koste mere end 400kr
|
|
Kenneth
|
|
Totoronto
Super bruger Oprettet: 27-Maj-2006 Sted: Midt-jylland Status: Offline Point: 395 |
Funktioner
Tak(0)
|
Creative Aurvana Live er udmærkede hovedtelefoner. Eller et par brugte bøffer måske?: http://hoved-fi.dk/viewtopic.php?f=18&t=2276
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |