recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Høretelefoner til film
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHøretelefoner til film

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Dondee Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-December-2007
Status: Offline
Point: 136
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2008 kl. 12:55
Se her! AKG Hereo

Redigeret af Dondee - 04-Maj-2008 kl. 12:55
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2008 kl. 13:53
Så skal det da hellere være AKG 701...  Og så lige en fed forstærker foran, så spiller det bare!!
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2008 kl. 16:33
Det er recoredere som har en begrændsning af en art..

addressen er: www.headphone.com
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2008 kl. 19:22
Her er hjælpen: http://www.headphone.com
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Point: 1351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2008 kl. 20:31

Hej

Jeg sidder selv og overvejer at anskaffe mig et sæt bøffer til ørene. Jeg bruger til dagligt et sæt Sennheiser cx 300 med min mobil, som mp3 afspiller. Men det vill egentligt også være fint, hvis jeg kunne nyde lidt dynamisksk ps3 spil og evt lidt action film uden at vække hele familien om aftenen. Jeg kan se at der også er nævnt nogle med surround effekt, men det er vel ikke noget man bør prioritere så højt, når man snakker om høretelefoner. Spørgsmålet er vel, om det bare er et sæt AKG 701 eller Beyerdynamic DT880 jeg skal ud og kigge på.

Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2008 kl. 20:41
Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Hej

Jeg sidder selv og overvejer at anskaffe mig et sæt bøffer til ørene. Jeg bruger til dagligt et sæt Sennheiser cx 300 med min mobil, som mp3 afspiller. Men det vill egentligt også være fint, hvis jeg kunne nyde lidt dynamisksk ps3 spil og evt lidt action film uden at vække hele familien om aftenen. Jeg kan se at der også er nævnt nogle med surround effekt, men det er vel ikke noget man bør prioritere så højt, når man snakker om høretelefoner. Spørgsmålet er vel, om det bare er et sæt AKG 701 eller Beyerdynamic DT880 jeg skal ud og kigge på.

Den der surroundeffekt giver jeg ikke meget for...  Men ok, nogle syntes vidst den er fed...
AKG 701 kan ikke anbefales da den kræver en super forstærker (ikke bare aml. forstærker, men også en ekstra hovedtelefonforstærker!!).
Beyerdynamic DT880 kan ikke anbefales til fim, der er DT770 PRO eller Senn HD600 (IKKE HD650) anbefales.
Alt afhængig af hvad du vælger, så slipper man nok heller ikke for en hovedtelefonforstærker hvis man vil have det hele med... De koster omkring 1-1.5 K...
Helt og lykke med jagten Claus...

MVH
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos

Atlas Cables

Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Point: 890
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2008 kl. 20:51
Oprindeligt skrevet af nbu001 nbu001 skrev:

Man KAN få pænt gode trådløse hovedtelefoner, men de koster. Mine snart 8 år gamle Sony MDR-DS5100 med virtuel Surrround (THX, DTS og hele balladen kan de klare) er helt kanon. Men de kostede så også DKK 5K .

De nyere modeller i den kaliber, fra bl.a. Pioneer, er vist stort set umulige at opdrive i DK / EU. Men nogle kan fås her: http://www.audiocubes.com/. De sender til DK - og jeg mener at de smider en Dansk/EU strømforsyning med free of charge, men husk at der sandsynligvis kommer moms mv. oven i. Men med dagens $-kurs, er de faktisk ikke så sindsvagt dyre .

/Nils

Jeg vil tillade selv at svare på et af mine tidligere indlæg, da der er nogen der længere nede i tråden stiller spørgsmål som jeg mener bliver besvaret i mit tidligere indlæg . Og her kommer så lidt tilføjelser...

Som sagt kan man købe hovedtelefoner med surround. Nu er jeg ikke lydtekniker eller noget der ligner, men jeg ved at mennesket som regel kun har to ører. Og det Sony i sammenarbejde med Dolby og andre gør, er at behandle surroundsignalet således at det der kommer ud af hovedtelefonerne approximerer det du ville høre hvis du sad midt i et surround (højttaler) setup. Altså, det er virtuel surrround, men i mine ører er det damn tæt på at være the real stuff. OK det koster også, og indrømmet jeg har nok  ikke gyldne ører - men alligevel.

Der følger en tyk bog med til mine hovedtelefoner, som beskriver alle de tekniske detaljer i dybden. Hvis jeg finder den i et uploadbart format, skal jeg gerne linke til/uploade denne .

/Nils

Redigeret af nbu001 - 04-Maj-2008 kl. 20:53
           
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2008 kl. 21:13

Man KAN få pænt gode trådløse hovedtelefoner, men de koster. Mine snart 8 år gamle Sony MDR-DS5100 med virtuel Surrround (THX, DTS og hele balladen kan de klare) er helt kanon. Men de kostede så også DKK 5K .

De nyere modeller i den kaliber, fra bl.a. Pioneer, er vist stort set umulige at opdrive i DK / EU. Men nogle kan fås her: http://www.audiocubes.com/. De sender til DK - og jeg mener at de smider en Dansk/EU strømforsyning med free of charge, men husk at der sandsynligvis kommer moms mv. oven i. Men med dagens $-kurs, er de faktisk ikke så sindsvagt dyre .

/Nils

Jeg vil tillade selv at svare på et af mine tidligere indlæg, da der er nogen der længere nede i tråden stiller spørgsmål som jeg mener bliver besvaret i mit tidligere indlæg . Og her kommer så lidt tilføjelser...

Som sagt kan man købe hovedtelefoner med surround. Nu er jeg ikke lydtekniker eller noget der ligner, men jeg ved at mennesket som regel kun har to ører. Og det Sony i sammenarbejde med Dolby og andre gør, er at behandle surroundsignalet således at det der kommer ud af hovedtelefonerne approximerer det du ville høre hvis du sad midt i et surround (højttaler) setup. Altså, det er virtuel surrround, men i mine ører er det damn tæt på at være the real stuff. OK det koster også, og indrømmet jeg har nok  ikke gyldne ører - men alligevel.

Der følger en tyk bog med til mine hovedtelefoner, som beskriver alle de tekniske detaljer i dybden. Hvis jeg finder den i et uploadbart format, skal jeg gerne linke til/uploade denne .

/Nils

Udfra min viden omkring ørets anatomi og fysiologi ville jeg tilhver en tid hellere vælge et par super hovedtelefoner + amp. hvis man er oppe i det prisleje.
Opløsningen, og kvaliteten af lytte indtrykket bliver klar bedre IMO ved sidste løsning...
Det er muligt man vha. avanceret lyd indstilliger og modifikationer kan lave pseudo-surround, men det slå aldrig et godt stereo set-up IMO...
De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2008 kl. 21:31

Det er meningen de skal sættes til min Denon 2808 reciever (med phones udgang). Men vil det så sige, at i anbefaler yderligere en forstærker.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2008 kl. 22:13
Har den ikke tape out? Det udgang er klart at anbefale fremfor hovedtelefonudgangen...
Ja, en forstærker ekstra. Så får du lyden serveret direkte fra kilden over hovedtelefonforstærkeren. Det er den audiophileløsning, indrømmet, men det spiller...
De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2008 kl. 22:43
Jeg tror måske jeg vil kigge lidt efter noget jeg kan bruge direkte fra recieveren. Måske en Sennheiser HD595, den virker til at være lidt mere følsom. Jeg regner med at det må kunne klare mine krav. Det andet bliver lige i overkanten. Hvordan finder jeg egentligt ud af, hvor meget effekt min reciever sender ud igennem headphones udgangen. Jeg syntes ikke det er beskrevet i manualen.
Til top
Dondee Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-December-2007
Point: 136
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2008 kl. 22:50
Til min historie skal det lige sigs at jeg har et par Sennheiser HD600 til musik.

Og så kommer jeg med et spørgsmål som jeg har stillet et par gange herinde uden held:
Hvordan h........ får jeg min hovedtelefonforstærker til at få hul igennem fra tape out på min Onkyo 605???
Der er tilsluttet, men ingen lyd!!!
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu