Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
bclaus
Bruger
Oprettet: 08-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 185
|
Sendt: 01-August-2010 kl. 21:02 |
BeLLe skrev:
bclaus skrev:
Nøj hvor kører android 2.2 fint. God opdatering. Håber at HTC bliver ved med at udvikle software til deres "gamle" telefoner. |
Nu er det jo ikke HTC der laver Android så når opdateringerne kommer kan du jo selv lægge dem på hvis HTC ikke vil sende dem automatisk til dig.
|
Korrekt BeLLe, min fejl
|
· Pioneer SC-LX72 · Pioneer BDP-LX52 · Miller & Kreisel K "White edition" (5.1) · Samsung PS50C7705
· Samsung SMT-H3126 · Logitech Harmony One · NAS - Qnap 219p · Clic møbel ·
|
|
Steve Jones
Guld medlem
Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
|
Sendt: 01-August-2010 kl. 21:09 |
Lennon skrev:
J
Opløsning i kildematerialet er altid vigtig . Man kan se forskel på en BR film og en DVD film på et hvilket som helst TV (selv CRT ) . Hvorimod fjernsynets opløsning (HDready-fullHD) først får synlig effekt i de store størrelser. |
Der er andet end ren opløsning som afgør hvor godt billedet står.. SD kan stå bedre end fullhd på et SD fjernsyn.
Skyum skrev:
Hvordan er det lige det er en fordel med HD-video på en mobiltelefon når "eksperter" udtaler at det er ligegyldigt om det er FULL-HD eller HD-Ready på en 42" ?Bare sådan af ren nysgerrighed |
Øh, du har lige glemt den vigtigste parameter, nemlig hvor langt væk man sidder fra skærmen. Efter det du siger kan man ikke se forskel på panelopløsninger større end HD på en PC-monitor, som man sidder ½ meter fra.
|
|
Skyum
Guld medlem
Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
|
Sendt: 01-August-2010 kl. 21:17 |
HeartWare skrev:
Nu skal der jo ikke så meget til at have en linse, der kan klare HD (ikke engang 1 megapixel), så med hensyn til HD optagelse burde der ikke være noget problem. |
Det er ikke et problem at lave en linse der kan optage i HD, men det er spørgsmålet om hvor vigtigt det er med HD kontra en bedre linse
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|
Skyum
Guld medlem
|
Sendt: 01-August-2010 kl. 21:19 |
spawn skrev:
Skyum skrev:
Så er jeg bare bange for at brugeren bliver skuffet (uden at jeg ved det), på grund af den forholdsvis beskedne linse.
Problemet er at folk tror deres lommekamera på 14 megapix er bedre end et eks. canon med 6 megapix, men glemmer at netop linsen er vigtigere end megapixels.. |
Åh ja, men man skal jo heller ikke sammenligne det med et rigtigt kamera - det er kun legetøj, men derfor gør det jo ikke noget hvis der sker forbedringer og en af de indbyggede funktioner i telefonen er eks. direkte upload af video man optager til youtube, hvilket der uden tvivl er mange som syntes er sjovt :) |
Ja men det er jeg da enig i,men jeg tror nu ikke det med HD gør så stor en forskel med de linser der sidder i telefonerne
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|
Skyum
Guld medlem
|
Sendt: 01-August-2010 kl. 21:38 |
Skyum skrev:
Hvordan er det lige det er en fordel med HD-video på en mobiltelefon når "eksperter" udtaler at det er ligegyldigt om det er FULL-HD eller HD-Ready på en 42" ?
Bare sådan af ren nysgerrighed |
Øh, du har lige glemt den vigtigste parameter, nemlig hvor langt væk man sidder fra skærmen. Efter det du siger kan man ikke se forskel på panelopløsninger større end HD på en PC-monitor, som man sidder ½ meter fra.
[/QUOTE]
Øh... jeg har ikke glemt noget som helst, jeg studser bare over hvorfor man falder i svime over HD-optagelser via en mobiltelefon (og dertil hørende mini-linse), som for langt de flestes vedkommende er en feature der i bedste fald er ligegyldig,i værste fald fylder hukommelsen med unødig opløsning, MEN det afhænger selvfølgelig af om man vælger at optage sjove klip i HD, for efterfølgende at se optagelserne på selvsamme telefon ELLER om man smider det op på projektoren i HD 100"
Jeg har før hørt folk pointere at deres mobiltelefon har 8 Mp kamera og mit sølle Canon 350D kun har 6 MP....
Det som du mener jeg "glemmer" er et parameter DU lægger i (relevant nok), men som kun underbygger min undren. HVIS man "filmer" med sin mobil i HD, og derefter ser det på mobilen, så er afstanden nok begrænset. Skyder man det op via projektoren i 100" , så vil jeg TRO at mobiltelefonlinsens begrænsninger træder frem
Dog kan jeg godt se at et videoklip til eks. YouTube eller lignende (der også bliver afspille i stor stil på en mindre skærm )kan have en vis for for fordel ved optagelse i HD.
I bund og grund mener jeg nok at linsen er for dårlig til at få nævneværdig glæde af den gode opløsning.
Det er alt sammen teori fra min side,og derfor ikke fakta, Blot en tanke eller 2...
|
|
|
Lennon
Guld medlem
Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
|
Sendt: 01-August-2010 kl. 22:11 |
Jeg har filmet nogle katte som bliver fodret, - og set det på min 24" PC skærm. Og det er forbavsende godt, - man kan sgu tydeligt se både knurhår og pupller . Jeg synes som sagt at linsen er et mindre problem, - hvorimod AF og lysmåling virker lidt flagrende .
|
Samsung PS63C7705 Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm
|
|
Skyum
Guld medlem
|
Sendt: 01-August-2010 kl. 22:17 |
Lennon skrev:
Jeg har filmet nogle katte som bliver fodret, - og set det på min 24" PC skærm. Og det er forbavsende godt, - man kan sgu tydeligt se både knurhår og pupller . Jeg synes som sagt at linsen er et mindre problem, - hvorimod AF og lysmåling virker lidt flagrende . |
Ja, det kan du have ret i. Det er nok flere udfordringer end linse og megapixels
|
|
|
Pizzabager
Redaktionen
Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
|
Sendt: 01-August-2010 kl. 22:52 |
Er igang med at opdatere min desire nu, altid spændende med noget nyt, køber dog stadig Iphone når den hvide kommer frem, men indtil da er det dejligt med en frisk telefon..
HD opløsning gør telefonen lidt federe, hvis det så ikke bare resultere i hakkende videoer.. hellere flydende video i SD end hakkende video i HD, men nu må vi se, desire har jo en hurtig processor så den burde jo nok kunne klare det.
|
|
Bruger udmeldt 8
--
Oprettet: 05-August-2008
Point: 650
|
Sendt: 02-August-2010 kl. 06:11 |
|
|
Slettet_120331
--
Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Point: 1123
|
Sendt: 02-August-2010 kl. 08:04 |
2.2 trækker jo en del mere end 1.6 så synes det er fint man ikke får opdateringen på en 1.6 telefon da det vil resultere i hakkende interface f.eks. som folk oplever på iphone 3g fordi de ikke 100% kan trække ios4 opdateringen.
Hvis du selv skal opdatere kræver det at du rooter din telefon og så får du vel ikke det interface med HTC har lavet? Har ikke en android telefon så er ikke sikker :)
|
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 02-August-2010 kl. 09:21 |
Altså - kære venner, bær over med mig Jeg har ikke en dyt forstand på en smartphone, men overvejer faktisk køb en HTC Desire Overvejelsen skyldes egentlig alle de muligheder jeg får, herunder modtagelse af e-mails fra både job, og privat.
Men helt ærligt, hvad koster det at sende og modtage e-mails, og skulle man en enkelt gang gå på recordere.dk koster det vel en formue? - eller
Ved jo godt at det afhænger af teleudbyder, men bare sådan et skud i tågen, er den dyr at bruge
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
ZackGem
Guld medlem
Oprettet: 23-Marts-2006
Point: 842
|
Sendt: 02-August-2010 kl. 09:23 |
Briam skrev:
Hvis du selv skal opdatere kræver det at du rooter din telefon og så får du vel ikke det interface med HTC har lavet? Har ikke en android telefon så er ikke sikker :) |
Ja - man kan ikke "bare" selv opdatere telefonen.
Du skal først roote den. Herefter mister du så "sence", hvis du ligger en alm android på.
Peronligt syntes jeg HTC Sence er lant bedre end googles eget interface, som mangler mange features. Noget som Google jo også er opmærksom på, da det er den primære fokus i android 2.3.
Så den ville jeg peronligt ikke undvære.
Alternativt så finder man en version med Sence, som nogle har forsøgt at flække sammen. Men de vil altid indholde fejl og mangler - som man jo selv må overveje om er besværet værd.
|
|